سعادتمند: نه ضمانتی خواستم نه ضمانتی گرفتم ، استقلال می تواند در آسیا آقایی کند

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با حضور در برنامه فوتبال برتر درخصوص مسائل روز این باشگاه از جمله مسائل اقتصادی تبادل نظر کرد.

سعادتمند: نه ضمانتی خواستم نه ضمانتی گرفتم ، استقلال می تواند در آسیا آقایی کند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران امشب میهمان برنامه فوتبال برتر بود تا درخصوص مسائل مورد توجه این باشگاه صحبت کند.

سعادتمند در ابتدا گفت: سلام خدمت همگی برای جامعه پزشکی و حوزه سلامت آرزوی موفقیت دارم و در خط مقدم این مبارزه با ویروس هستند و جا دارد یک تبریکی هم بگویم باشگاهی که نزدیک به 50 سال پیش قهرمان آسیا شده است و این قهرمانی ارتبریک می گویم و امیدوارم که این باشگاه دوباره به صندلی اصلی اش برگردد.

* پیوستن به استقلال چطور بود و برنامه های شما چیست؟

از دعوت شما ممنونم. امیدوارم که امشب بتوانیم یکسری مباحث را شفاف صحبت کنیم. من دلیل اولم انگیزه و علاقه ام به باشگاه استقلال و شناخت روی مسائل بود. دو سه جلسه خیلی کاری و با تایم بالا با آقای سلطانی فر داشتیم و جلسه خوبی با هیات مدیره داشتیم و برنامه های خودمان و تصمیماتی که باید داشته باشیم را پیش بینی کردیم. باشگاه استقلال به هیچ کس بدهکار نیست و یک باشگاه عظیمی است که بیش از 35 میلیون نفر طرفدار دارد و این باشگاه قابلیت این را دارد که در فوتبال آسیا آقایی کند. شاید در برهه ای هستیم که مسائلی زیاد داریم اما احساس می کنم که برند خود استقلال و تعداد طرفدار و عاشق می تواند این مسائل را رفع کند. صحبتی که داشتیم و برنامه هایی که داشتیم کار را شروع کردیم و با قدرت کار را انجام خواهیم داد.

* تغییرات بسیار بوده و شما گارانتی دارید که مدت طولانی بمانید؟

ما باید با عملکرد و کوشش این کار را انجام بدهیم. ما باید اتحاد بین پیشکسوتان، مدیران اسبق از انقلاب تا به الان و همینطور طرفداران را داشته باشیم و هر کسی جای خودش باشد و باشگاه ساختار داشته باشد و توضیح وظایف تعیین باشد فکر می کنم که کار دامه دار خواهد بود و همه در یک فضای صمیمی اما جدی دنبال این هستیم که مسائل را رفع کنیم. من نه ضمانتی خواستم و نه ضمانتی گرفتم اما به عنوان نماینده باشگاه می گویم که روزهای خوبی در انتظار باشگاه است.

* فرایند انتخاب مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس چطور است؟

ما یک مجمعی داریم که این مجمع سه وزیر دولت در آن هستند و در آنجا روی رزومه و نفرات تصمیم گیری می گردد اما برخی اوقات سرپرست انتخاب می گردد تا هیات مدیره یک مدیرعامل را انتخاب کند. مجمع ما در اولین هفته فروردین ماه برگزار گردید. به آقای خلیل زاده تسلیت می گویم. ما یکی از مصوباتی که در این جلسه داشتیم معرفی من به عنوان مدیرعامل بود و بعد حکم ابلاغ شد.

* منزوی استعفا نداده است؟

خیلی ها استعفا داده اند اما قبول نشده است و کار می نمایند. ایشان هنوز کار می نمایند و از تمام مدیران تشکر می کنم

* خلیل زاده هنوز عضو هیات مدیره است؟

ایشان به جرعت می توانم بگویم طی یک سال گذشته اگر یک نفره هم بود تمام کارها را انجام دادند و هنوز هم عضو هیات مدیره هستند. ماجرای استعفا را از خودشان بپرسید اما با قدرت در هیات مدیره هستند و آقای میثاقی ما کفش آهنی پوشیده ایم که کار کنیم و تمام کوشش ما این است که حواشی را کم کنیم و اهل شعار نیستم اما این را میگویم که استقلال به روزهای خوب می رود.

* از این کفش آهنی پول در می آید؟

صد در صد. باشگاه استقلال بین 200 تا 300 میلیارد تا سال باید از آن پول در بیاید. شاید بنگاه مالی تکراری باشد اما باشگاه ما باید به جایی برسد که در چارت سازمانی هم آن را مصوب خواهیم کرد حتی باکسی را برای امور خیریه تعریف نموده ایم. باشگاه استقلال باید به جایی برسد که به طرفدارانش یاری کند. مثلا یک طرفدار ما چشمش تخلیه شده است. باید مسائل طرفداران را رفع کنیم. ما مسائل باشگاه استقلال را طی چند روز اخیر بیش از 20 نشست داشتیم و به دنبال این هستیم که تک تک مسائل را حل کنیم و کوشش این است که با برنامه همه مسائل را حل کنیم.

* در مقطع سختی این کار را پذیرفته اید. ریسک نموده اید. استقلال درگیر پفراینده های زیادی است.

من اعتقاد دارم که اگر می خواهید قهرمان آسیا شوید سه گلر خوب، مدافعان خوب و یک تیم کامل داشته باشید. نمی گردد که شما یک تیم خوب داشته باشید و یک تیم مدیریتی در حد دسته دوم باشید. ما هدفمند آمده ایم و برای تک تک قراردادهای که نیمه کاره مانده آنها را دعوت کنیم. نشست های کارشناسانه گذاشتیم که به سمت تعامل برویم. استقلال الان به هیچ کس بدهکار نیست و خیلی ها از کنار این باشگاه معروف شده اند اما باشگاه استقلال می تواند مسائل را رفع کنید.

* پس پفراینده هایی که وجود دارد چه می گردد؟

یکسری پفراینده تعیین است که آنها در اولویت هستند. یکسری هم فرجه داریم و می توانیم برنامه ریزی کنیم. یکسری هم زمان ندارند و فرصت هنوز باقی است. الان من یک طرفدار هستم و شاید مدیرعامل باشم اما محترمانه عرض می کنم که همه عزیزانی که با باشگاه قرارداد داشتند به دنبال تعامل هستیم که البته خیلی از عزیزان آمدند و در حال مذاکره هستیم. اتفاقات خیلی خوبی دارد می افتد. به دنبال وصول مطالبات هستیم که یک قران و دو هزار نیست. با نفرات اول آنها تبادل نظر کردیم و به موقع همه آنها را می گویم. عزیزانی هستند که بیش از یک سال و نیم به تعهد نسبت به آنها انجام داده ایم اما آنها تعهد خود را انجام نداده اند. ما صبر می کنیم اما اگر این صبر لبریز گردد به دنبال اقدامات حقوقی می رویم. آنهایی که بدهکار هستند خیلی محترمانه منتظرشان هستیم.

* حدودا چه مقدار طلبکار هستید؟

دو میلیون دلار که نیست اما ریالی را اجازه بدهید که رقم نگویم. صد در صد اگر مطالبات را وصول کنیم با برنامه ریزی برای درآمدزایی به پرداخت بدهی می رسیم و به جایی می رسیم که به دنبال حل کردن مسائل طرفداری می رویم.

* الان پول دارید که پفراینده های جدی را رفع کنید؟

بله ما طی سه چهار روز آینده در نظر داریم به بازیکنان و کادرفنی پرداختی داشته باشیم و بعد از آن به مسائل دیگر می پردازیم که با دریافت مطالباتمان و پیش بینی برنامه کاری هدفمندی که داریم به درآمدزایی بیشتری برسیم و مسائل را حل کنیم.

* سوالات شما را ناراحت نمی کند؟

ببینید ما مثلا دیروز میزبان چهار نفر از بهترین پیشکسوتان استقلال بودم. آمدن بچه ها عنایتی، صادقی، حسن زاده و برهانی صمیمانه نشستیم. این باشگاه برای آنهاست و یک حس مثبت از آنها گرفتم. عشقم به استقلال و طرفدار فوق العاده است و تمام کوشش ما این است که مسائل را رفع کنیم و اگر پول داشته باشیم و خرج کنیم که کار سختی نیست.انتظار من این است که باشگاه استقلال با داشتن این رزومه. 75 سال از قدمت باشگاه استقلال می گذرد و باید محترمانه از آن یاد کنیم. صدا و سیما به باشگاه استقلال احترام گذاشته است و ما انتظار داریم که احترام بیشتر هم باشد.

* دو هفته پیش گفته بودید که پرداختی خواهید داشت.

از 16 فروردین ماه کارم را شروع کردم و اگر اشتباه نکنم 9 روز است که کار می کنیم. تا آخر فروردین پرداختی خواهیم داشت. شاید دریافتی ما بیشتر باشد و بیشتر از میزان تعیین هم پرداخت کردیم. ما به قراردادها متعهد هستیم.

* کاهش دستمزدها در ایران که ممکن است؟!

ما به قراردادها با بازیکنان و کادرفنی کاملا متعهد هستیم. اما شرایط همه نهادها را روی هم بگذارید . یک تایم لاین برای پرداخت دارد.

* چینش اعضای هیات مدیره و فرد مالی چگونه است؟

پولدار بودن خیلی خوب است و ایشالا که تمام مردم ایران پولدار باشند اما در باشگاه ها ما به دنبال افراد پولساز هستیم که تفکر مالی داشته باشند. ما به این نتیجه رسیدیم که چرا به وسیله موزه باشگاه استقلال به درآمد نرسیم. می خواهم بگویم مدیرانی که در باشگاه هستند باید تفکر پولسازی داشته باشند و این کار را انجام بدهند و این تفکر در باشگاه ما جاری است. هر چهار عضو هیات مدیره در حال حاضر ورزشی و پولساز هستیم و طبق اساسنامه باشگاه می توانیم 7 عضو در هیات مدیره داشته باشیم. اول از همه این مهم است که دلسوز استقلال باشد و اگر تفکر مالی داشته باشد می تواند به ما یاری کند.

* اعضای جدید تعیین هستند؟

الان آقای نظری، خلیل زاده، منزوی و بنده چهار عضو هستیم که در مجمع هم ثبت شده است ما طی چند روز اخیر با 15 گروه مالی صحبت داشتیم که در حال آنالیز هستیم. باشگاه استقلال آنقدر عظیم است که آنالیز می کنیم کدامین افراد درآمد سالم و اهلیت دارند که ما انتخاب کنیم نه اینکه بگوییم گرفتار هستیم. ما اتفاقا خیلی با قدرت پیش می رویم و اگر بتوانیم که این صداقت و وفاق جمعی را بین طرفداران ایجاد کنیم و به آنها دروغ نگوییم شک نکنید که روزها خوبی در انتظار باشگاه خواهد بود.

* راستگویی مدیران سرخابی؟

دیاباته را حتما حفظ می کنیم و همین دیروز به آقای رمضانی گفتم که از هفته آینده بعد از پرداختی ها به دنبال تمدید قرارداد با بازیکنانی که احتیاج داریم باشیم و آنهایی که قراردادشان تمام می گردد. شک نکنید که با آنها وارد مذاکره می شویم و حتما صحبت خواهیم کرد.

* شکایت شفر

بله ما با ایشان صحبت کردیم و محبت داشت و قرار شد بعد از کرونا یا در ایران یا در امارات با هم نشستی داشته باشیم که هم مذاکره کنیم و هم تخفیفی بگیریم.

* استراماچونی؟

هنوز شکایت ننموده است و دوست داریم که با همه صحبت کنیم. می توانیم از دوستانی که در ایتالیا هستند ارتباط برقرار کنیم. الان ما برای قراردادها و سند زدن مکان هایی که طرفداران به آن چشم دارند کوشش می کنیم. برای مجموعه مرغوبکار به دنبال سند هستیم و رئیس سازمان خصوصی سازی فرمودند که ما 5 طبقه هستیم و پرسپولیس 45 طبقه است و من به طرفداران قول می دهم که طی چند ماه آینده ما هم 45 طبقه بسازیم. ما سه وکیل اختصاصی برای مجموعه مرغوبکار، مرحوم حجازی و ... استخدام نموده ایم.

* زمان استراماچونی زمین تمرین هم خراب بود و مسائل زیاد بود.

عرض کردم یک طرحی را با دوستان نشستیم که با ثبت عکس خود طرفدار یک طرحی داریم که طرفداران مشکارت نمایند تا این کمپ را خود مردم بسازند. در حال حاضر زمین تمرین ما صنایع دفاع را خواهیم داشت که هفته آینده دوباره با مدیران آنها جلسه خواهیم داشت. ما مجموعه انقلاب هم بیش از یک میلیارد تومان هزینه کردیم و باید از آنجا هم استفاده کنیم.

آقای مجیدی با من تماس گرفتند که باید برای کشیدن کاورها از دو نفر درخواست می کردند تا این کار را بنمایند که شایسته نیست. من به عنوان مدیرعامل جزو وظایفم است که امکانات تمرینی را حل کنیم. امروز یک طرحی را مطرح کردیم تا با ثبت عکس طرفداران یک مجموعه کامل در کمپ حجازی ایجاد کنیم. طرح اولیه این موضوع را ارائه می کنیم و کمپ را مردم می سازند. ایجاد یک زمین تمرین وظیفه من است. در نظر گرفتیم اگر مسابقات ما در زمین ثالث برگزار گردد، تمامی هزینه ها را دریافت کنیم و باید حق پخش نیز به حساب ما واریز گردد.

* شما مدیرورزشی هستید.

در بخشی از برنامه پس از اینکه رزومه ورزشکار بودن سعادتمند پخش شد، میثاقی به شوخی به سعادتمند گفت که هنوز هم آمادگی گذشته خودش را دارد که سعادتمند پاسخ داد: من فکر کنم اگر تمرین کنم می توانم یک نیمه با بازیکنان بازی کنم.

* کاندیدای فدراسیون

در والیبال آقای داورزنی با توجه به رزومه ای که دارند به نفعشان در انتخابات کنار رفتم. یازده ماه سرپرست فدراسیون تنیس روی میز بودم طرحی دادم که گفتند ما را به عنوان پایتخت تنیس روی میز دنیا اسلام معرفی نمایند. در بانک سرمایه هم دو سال قهرمان آسیا شدیم. تمام این ورزش ها را بلد هستم .

* نظر شما درباره ادامه مسابقات لیگ برتر چیست؟

مثلا در لیگ بلژیک قهرمان معرفی گردید و 15 امتیاز با تیم دوم فاصله داشت اما بلافاصله یوفا اعلام کردند که حق ندارند قهرمان را معرفی نمایند. این درست نیست که بگوییم چون یک تیم صدر جدول است جام را به آن اهدا کنیم. ما با یک بازی کمتر و یک برد می توانیم بالا بیاییم و ما هنوز مدعی قهرمانی هستیم و ما هنوز به بازیکنان و کادرفنی اعتماد داریم. ما تابع تصمیم فیفا هستیم و شرایط داخل کشور و نمایندگان و مدیران 16 باشگاه باید نظرات باشگاه و کادرفنی را در یک مجمعی آنالیز نمایند تا آن موقع تعیین گردد که تصمیم گیری کنیم.

تمرینات تیم چطور است؟

تمام بازیکنان ارزیابی می شوند و بله تمرینات را شروع و دنبال می نمایند.

شما استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟

بگذارید یکبار برای همواره درباره شایعه پرسپولیسی بودنم صحبت کنم. آقایان گرشاسبی و عرب همکار من در وزارت ورزش بودند و وقتی که مدیرعامل پرسپولیس شدند به آن ها تبریک گفتم. یکبار هم پرسپولیس با تیمی عربی در نیمه نهایی بازی داشت که بازی را برد و من به آن ها تبریک گفتم. اتفاقا یکی از رفقا کامنت گذاشت که تو استقلالی مگر نبودی؟ که برایش نوشتم من پنجاه سال است که استقلالی هستم ولی چون یک تیم عربی را شکست داده اند و بحث ملی بود، تبریک گفتم. حالا یک عده می خواهند اصرار کنم که پرسپولیسی هستم، بگذارید بگویند.

یکی از اعضای سابق باشگاه از باشگاه چک دارند؟

اینکه گفته می گردد آقای موسوی از باشگاه چک گرفته اند درست نیست. ایشان در برهه ای که باشگاه احتیاج شدید به پول داشتند تشریف آوردند و به تیم یاری کردند. این پول را به عنوان قرض الحسنه دادند و ان شاءالله این موضوع هم حل می گردد.

خصوصی سازی

ما عزم خودمان را برای این موضوع جزم نموده ایم. شما چارت باشگاه هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا را ببینید که متعلق به مردم است. ما هم باید استقلال را به مردم واگذار کنیم. خیلی ها می گویند که وزارت ورزش نمی خواهد خصوصی سازی گردد اما من باید چارت باشگاه را درست کنم و این به وزارت ورزش بستگی ندارد. دوستان در نهادها دیگر هم کوشش می نمایند و کارها آنالیز می گردد.

یک آنالیز کردم امروز باشگاه هایی که در سال گذشته جزو پردرآمدترین باشگاه ها بودند؛ برای مثال بارسلونا معادل ریالی 14هزار میلیارد تومان در یک فصل درامد داشته است. 2703 میلیارد تومان از بلیت فروشی فقط درآمدزایی نموده است و از تبلیغات 6511 میلیارد تومان درآمدزایی نموده است. این را می خواهم بگویم که تا دو سال پیش که برای تبلیغات محیطی قرارداد امضا می شد باید به ما پول تزریق می شد اما اینکه پول نگرفتیم هیچ و وقتی وصول کردیم که شرایط چگونه است متوجه شدیم که 6 میلیارد تومان بدهکار هم هستیم! این چه مدل درآمدزایی است؟ باشگاه ها باید بدانند درآمدزایی ما چگونه است؟ باید بدانیم که ما چرا بدهکار هستیم؟ در تبلیغات محیطی، بلیت فروشی و حق پخش تلویزیونی ما حضور نداریم؟ دولت هم که نمی تواند یاری کند پس تنها اسپانسر می ماند. در حال حاضر استقلال مثل یک گوشت قربانی شده بودم که هر کسی یک تکه از آن کنده می شد. از امروز دیگر نمی گذاریم و تا زمانی که من در این باشگاه باشم نمی گذارم که کسی حتی یک آجر از باشگاه استقلال ببرد.

به طرفداران قول می دهم که سند کمپ حجازی و مرغوبکار را در 5 الی 6 ماه پیش رو بگیریم و سند تک برگی این دو مکان را به برنامه شما می آوریم. برای خصوصی سازی و حضور در بورس احتیاج به بالا بردن سرمایه استقلال داریم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44608

به "سعادتمند: نه ضمانتی خواستم نه ضمانتی گرفتم ، استقلال می تواند در آسیا آقایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعادتمند: نه ضمانتی خواستم نه ضمانتی گرفتم ، استقلال می تواند در آسیا آقایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید