تزریق واکسن کرونا هیچ خطر مرگی ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار دریافت داوطلبان واکسن کرونا اظهار کرد: بر اساس قوانین تدوین شده در کمیته اخلاق افراد داوطلب دریافت هر نوع واکسن از جمله واکسن کرونا باید علاوه بر دریافت جایزه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و اگر در موارد خیلی نادر در این مرحله فوت شدند دیه به آن ها تعلق می گیرد.

تزریق واکسن کرونا هیچ خطر مرگی ندارد

به گزارش خبرنگاران، او ادامه داد: داوطلبان واکسن ایرانی کرونا با خیالی آسوده این واکسن را تزریق نمایند، زیرا هیچ گونه خطر مرگی برای افراد و داوطلبان به دنبال ندارد.

عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به ویروس استفاده شده در تمام واکسن ها بیان نمود: تمام واکسن ها از جمله واکسن کرونا از ویروس ضعیف شده تهیه شده است و هیچ خطری برای دریافت نمایندگان آن وجود ندارد. قوانین کمیته اخلاقی بدین منظور تدوین شده است تا مردم و داوطلبان با گاهی کافی اقدام به دریافت هر واکسنی از جمله واکسن ایرانی کرونا انجام دهند.

محرز گفت: تزریق هر واکسنی مانند کرونا محتمل است که از عوارض خفیفی برخوردار باشد که موضوع مهمی نیست و در بعضی از حالات ممکن است اعضای بدن مانند قلب، ریه یا کبد تحت تاثیر واکسن قرار بگیرد که متخصصان همه این موارد را آنالیز می نمایند.

عضو کمیته علمی کرونا در مورد واکسن ایرانی کرونا اضافه نمود: واکسن ایرانی کرونا مجوز تست انسانی کمیته اخلاق را اخذ نموده و به زودی این مرحله آغاز خواهد شد و اگر کار ها به خوبی پیش برود اواخر خرداد سال آینده به فراوری انبوه می رسد.

محرز تاکید نمود: فوت داوطلبان واکسن فایزر درست نیست و از میان داوطلبان تنها دونفر از کارکنان بیمارستانی در انگلیس که بیماری زمینه ای آلرژی داشتند نسبت به تزریق آن بدن شان حساسیت نشان داده است.

او اضافه نمود: در تهیه هر واکسنی اول باید تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، FDA آمریکا، موسسه اتحادیه اروپا را اخذ کند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71321

به "تزریق واکسن کرونا هیچ خطر مرگی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن کرونا هیچ خطر مرگی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید