تعامل بین ناشران و پست در نمایشگاه مجازی کتاب دو طرفه است

به گزارش مهسان بلاگ، مهدی شعاعی، مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، در توصیه و درخواست شرکت ملی پست به ناشران دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به برگزاری نشست های مختلف با حضور نمایندگان شرکت ملی پست و ناشران گفت: نخستین و مهم ترین درخواست از ناشران این است، کتاب های ناموجود را در صفحه سایت نمایشگاه بارگذاری نمایند؛ چراکه وقتی سفارش ناموجود را می پذیرند، برای پاسخگویی باید فرآیند طولانی فراوری را طی نمایند به به معنای تاخیر در ارسال است.

تعامل بین ناشران و پست در نمایشگاه مجازی کتاب دو طرفه است

وی افزود: ناشران به محض ثبت سفارش خرید مشتریان، سفارشات آن ها را تهیه و بسته بندی نمایند و تحویل پست دهند؛ به عبارت دیگر بعد از انتها فرآیند خرید، ناشران در بسته بندی کتاب ها تاخیر ننمایند. سریع بسته ها به واحد های ثابت و سیار پست تحویل دهند. این واحد ها از ساعات اولیه صبح، حتی روز های تعطیل آماده دریافت بسته از ناشران هستند.

شعاعی با اشاره به ضرورت توجه ناشران در صدور فاکتور پستی گفت: خواهش دیگرم از ناشران این است که درخواست و فاکتورهای تکراری به پست ندهند؛ چراکه موجب بی ترتیبی و نارضایتی مشتری می گردد. البته با ارتقا زیرساخت نرم افزاری سامانه نمایشگاه این مشکل رفع شده است.

مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران گفت: ناشران دقت نمایند، پست در کنار آن ها است. به همین دلیل اعلام کردیم خارج از ساعات مقرر، جمع آوری و پذیرش را انجام می دهیم؛ زیرا نمی خواهیم محدودیتی از سمت پست برای ناشرها ایجاد گردد.

وی افزود: پست تمام و کمال در خدمت ناشر ان است و درخواست داریم این تعامل دو طرفه باشد. ناشران بدانند اگر بسته ها به موقع به دست ماموران پست برسد، بی تردید درصد زیادی از رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.

شعاعی درباره فعالیت مرکز جوابگویی پست به مشتریان در ایام نمایشگاه عنوان نمود: در مرکز جوابگویی، نماینده خانه کتاب و ادبیات ایران و نماینده پست حضور دارند و جوابگوی مشتریانی است که تماس می گیرند و خریدهای خود را پیگیری می نمایند.

وی درباره نحوه پیگیری بسته های پستی افزود: زمانی که خوانش بسته پستی در مرکز مکانیزه که نقطه ارسال بسته به مقصد است، انجام می گردد، پیامک اول به مشتری ارسال و تاریخ ارسال و اطلاعات دیگر بسته به مشتری اطلاع داده می گردد. زمانی که بسته به مشتری تحویل داده شد، پیامک دیگری به فرستنده و گیرنده ارسال می گردد و انتها فرآیند پستی را اطلاع می دهد.

شعاعی ادامه داد: علاوه بر سایت شرکت ملی پست، دیگر مراکز جوابگویی این شرکت نیز فعال است و اگر مسئله ای باشد، همکاران پست منطقه، تمام وقت در خدمت رسانی حاضر هستند و علاوه بر وظایف اصلی خود، یاری می نمایند این نمایشگاه به درستی و به شکل مطلوب انجام و منجر به رضایت مردم گردد.

مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران در پاسخ به این پرسش که زمان تقریبی ارسال آخرین بسته پستی نمایشگاه اظهار کرد: مقدمه ارسال بسته های پستی دست ناشران است؛ پست براساس برنامه هماهنگ شده برای سرویس دهی به ناشران، یک برنامه زمانی دارد و از زمانی که ناشر بسته را تحویل پست می دهد، طبق آن موقع بندی، به تعهد خود عمل می نماید؛ اما اگر ناشری بعد از ثبت سفارش، کتاب ها را موجود نداشته باشد، فرآیند را دچار اختلال می نماید، که اینجا پست مقصر نیست.

شعاعی افزود: در پست از آن موقعی که ناشرها کتاب را تحویل بدهند، براساس همان تعهد زمانی، کار خود را انجام می دهیم. البته اگر ناشری کتاب را به علت تجدید چاپ یا عوامل دیگر دیر به دست پست برساند، امکان دارد فرایند ارسال تا عید طول بکشد. سال قبل ارسال مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا اردیبهشت ماه ارسال ادامه داشت.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 106743

به "تعامل بین ناشران و پست در نمایشگاه مجازی کتاب دو طرفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل بین ناشران و پست در نمایشگاه مجازی کتاب دو طرفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید