تفاهم نامه ایران و عراق برای خرید کالاهای اساسی و دارو از هفته آینده عملیاتی می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، عبدالناصر همتی، پس از ملاقات با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در صفحه اینستاگرامی اش نوشت: درخصوص نحوه اجرای تفاهم نامه و استفاده از منابع بانک مرکزی برای خرید کالا های اساسی و دارو به نتایج خوبی رسیدیم که انشاالله از هفته آینده مراحل عملیاتی آن شروع خواهد شد.

تفاهم نامه ایران و عراق برای خرید کالاهای اساسی و دارو از هفته آینده عملیاتی می گردد

متن کامل یادداشت رییس کل بانک مرکزی به توضیح زیر است:

امروز توفیقی شد که در یک سفر 8 ساعته، به همراه هییتی از بانک مرکزی، وزارت صنعت، وزارت نیرو و شرکت گاز، به بغداد، با نخست وزیر، وزیر دارایی و رییس بانک مرکزی عراق ملاقات ومذاکره کنیم.

سال گذشته توافقنامه خوبی، درخصوص نحوه استفاده ازمنابع ناشی از صادرات گاز وبرق به عراق، امضا کردیم. لیکن بخاطر بعضی مسائل، تفاهم نامه بطور کامل عملیاتی نشده بود.در مذاکرات امروز درخصوص نحوه اجرای تفاهم نامه و استفاده از منابع بانک مرکزی برای خرید کالا های اساسی و دارو به نتایج خوبی رسیدیم که انشاالله از هفته آینده مراحل عملیاتی آن شروع خواهد شد.

ارزش صادرات گاز و برق ایران به عراق سالیانه، چندین میلیارد دلار است.بعلاوه، میلیارد ها دلار از منابع بانک مرکزی نیز در این کشور است که درمورد نحوه استفاده از آن براساس تفاهمنامه سال گذشته به توافق رسیدیم.

جناب آقای کاظمی نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر همکاری کشور عراق در رفع مشکل پرداخت به ایران بابت برق و گاز، توضیح داد: با مسولان مربوطه در این امر، جلساتی داشته ام و در جریان مسائل هستم، از آنها خواسته ام که برای رفع کردن این قبیل مسایل همکاری لازم را داشته باشند و پیام ما برای دوستان مان در تهران این است که کشور عراق در این جهت گام برمی دارد.

ایشان یادآور شد: در مورد حل مسائل انتقال پول به شیوه تامین مواد غذایی و کالا های اساسی با شما هم توافق کامل داریم و همکاری لازم را به عمل می آوریم. علاوه براین تجار عراقی نیز علاقمند به همکاری هستند و شخصاً دستور داده ام مسائل مرتبط با پرداخت ایران حل گردد.اراده نخست وزیر محترم وسایر مسیولین عراق، بر گسترش همکاری ها و مراودات تجاری و اقتصادی بین دوکشور، نوید افزایش مبادلات دوکشور را می دهد.

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52744

به "تفاهم نامه ایران و عراق برای خرید کالاهای اساسی و دارو از هفته آینده عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه ایران و عراق برای خرید کالاهای اساسی و دارو از هفته آینده عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید