تفاهم نامه های سرمایه گذاری نفتی بین ایران و اندونزی امضا می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، سفیر اندونزی در ایران گفت: تفاهم نامه های سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های ایرانی و اندونزیایی طی مدت کوتاهی در حوزه نفت و گاز به امضا خواهد رسید.

تفاهم نامه های سرمایه گذاری نفتی بین ایران و اندونزی امضا می گردد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، جمال رازقی رئیس اتاق شیراز در ملاقات با سفیر اندونزی، عضویت این کشور در سازمان اپک و صندلی حساس آن در بازار بین المللی انرژی را موضوعی مهم خواند و بر ضرورت توسعه روابط بین دو کشور در این حوزه و بخش فناوری، تاکید نمود.

وی اظهار کرد: رسیدن به تراز تجاری بیش از دو میلیارد دلار در سال مهم ترین موضوعی بود که در این نشست بین دو طرف مطرح شد. به اعتقاد رازقی با توجه به ظرفیت های موجود در اندونزی و از انجایی که این کشور از فراوری کنندگان بزرگ نفت در آسیای جنوب شرقی به شمار می آید، می تواند بستر مناسبی برای صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه انرژی باشد .

وی همچنین بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور به ویژه در حوزه میوه و سبزی، کاغذ و صادرات فرآورده های پتروشیمی، قیر و مواد اولیه صنایع کانی غیر فلزی و شیمیایی تأکید کرد .

این فعال مالی با اشاره به این نکته که اندونزی با شش هزار جزیره مسکونی بزرگترین مجمع جزایر دنیا بوده و به دلیل بارش های موسمی، از شرایط خاص طبیعی برخوردار است و از طرفی جز کشورهای مهم گروه G20 محسوب می شود، می تواند در راستای توسعه گردشگری اسلامی مورد توجه قرار گیرد .

رئیس اتاق شیراز ویژگی های اقتصاد اندونزی را زمینه مناسبی برای توسعه مبادلات بین دو کشور دانست و اضافه کرد: نظام تجاری اندونزی در بخش های صنعت و کشاورزی به طور کامل باز بوده و میانگین نرخ تعرفه کمتر از 7 درصد محاسبه می شود. از سویی با توجه به موافقت نامه های دو جانبه موجود و چند جانبه آ، سه ،آن این کشور می تواند از بازارهای مهم صادراتی ایران باشد.

بر اساس اظهارات رازقی اشتراکات مذهبی ، موقعیت ژئوپلوتیک ، دسترسی این کشور به آبراهه های مهم دریایی ، تجاری مانند تنگه مالاکا از عوامل مهم راهبردی توسعه مراودات تجاری بین ایران و اندونزی است .

لازم به ذکر است ایران با صادرات قیر، انواع گاز، خرما و چای به اندونزی و این کشور با صادرات محصولات سلولزی به ویژه کاغذ و مقوا به ایران شرکای تجاری خوبی هستند.

وی همچنین با توجه به حجم بالای بارندگی در این کشور و وجود رودهای مهم موسی، باتانگاری و کامپار در این کشور به ضرورت نگاه جدید در حوزه واردات آب مجازی از این کشور اشاره نمود .

رئیس اتاق شیراز همچنین پیشنهاد داد:کمیته مشترکی بین اتاق شیراز و سفارت اندونزی در رابطه با تبادل هیات های تجاری تشکیل شود به نحوی که تا خاتمه امسال، حداقل یک هیات از هر دو طرف به کشور مقابل نموده باشد.

اوکتاویانو علیمودین، سفیر اندونزی در واکنش به اظهارات رئیس اتاق شیراز بر توسعه روابط تجاری بین دو کشور در زمینه واردات انواع خرما ، تبادل سرمایه گذار و همچنین معرفی توانایی های اندونزی در زمینه صادرات انواع محصولات دریایی، مواد معدنی و میوه های گرمسیری و منسوجات تاکید نمود.

سفیر اندونزی بیان کرد که طی مدت کوتاهی تفاهم نامه های سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های ایرانی و اندونزیایی در حوزه نفت و گاز به امضا خواهد رسید. وی همچنین با اشاره به نگاه دولت اندونزی بر واردات گاز LPG از ایران و محصولات پالایشگاهی برای توسعه روابط اعلام آمادگی کرد .

وی از تجار ایرانی برای حضور و بازدید از نمایشگاه تجاری اکسپو 2016 اندونزی دعوت به عمل آورد .

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17161

به "تفاهم نامه های سرمایه گذاری نفتی بین ایران و اندونزی امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه های سرمایه گذاری نفتی بین ایران و اندونزی امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید