تقابل اتحادیه اروپا و آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان

به گزارش مهسان بلاگ، درحالی که آمریکا طرحی را برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان مطرح نموده است، اتحادیه اروپا مخالفتش را با این طرح ابراز کرد.

تقابل اتحادیه اروپا و آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان

با ما سفر کنید و با تور اروپا قیمت مناسب از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر اخیرش به کابل طرح واشنگتن برای ایجاد دولت انتقالی را به اطلاع سران افغانستان و سیاسیون این کشور گذاشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این طرح مورد مخالفت شدید اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قرار گرفته که تاکید دارد تنها به وسیله انتخابات قدرت را واگذار می کند و بر حفظ قانون اساسی این کشور پافشاری می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روز گذشته نیز نامه ای منسوب به وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان منتشر شد که در آن از اشرف غنی درخواست شد تا بطور مثبت پیشنهاد مطرح شده توسط خلیلزاد را آنالیز کند.

نامه همچنین تاکید می کند که آمریکا هیچ گزینه ای را رد نمی کند و ضمن آنالیز خروج کامل نیروها تا اول ماه می (11 اردیبهشت) دیگر گزینه ها را نیز در دست آنالیز دارد.

وزیر خارجه آمریکا با تهدید رئیس جمهور افغانستان نیز اضافه نمود: نگران هستم که پس از خروج نیروهاحتی باوجود ادامه یاری های اقتصادی به نیروهای شما اوضاع امنیتی بدتر گردد و طالبان بتوانند مناطق بیشتری را به تصرف درآوردند.

رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به این طرح و نامه وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: افغانستان دارای قانون اساسی است، انتخابات و لویه جرگه برگزار نموده، توافقنامه مشترک با آمریکا دارد و در فرایند صلح دوحه دخیل است.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی افغانستان حمایت بخش بزرگی از جامعه دنیای، شورای امنیت سازمان ملل را دارد و در نشست ژنو متعهد به حفظ از دستاوردها و نظام جمهوری شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82270

به "تقابل اتحادیه اروپا و آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل اتحادیه اروپا و آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید