تنهایی مفهوم دوستی را در مغز انسان تغییر می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که تنهایی باعث می شود درک مغز انسان از مفهوم دوستی تغییر کند.

تنهایی مفهوم دوستی را در مغز انسان تغییر می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران اسلش گیر، بررسی های جدید انجمن علوم اعصاب حاکی از آن است که تنهایی می تواند درک انسان از روابط را تغییر دهد. به عبارت دیگر واکنش عصبی افراد تنها به برخی روابط در مقایسه با دیگران متفاوت است.

گروه تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل ام آر آی قشر پیشانی، محلی ذخیره نقشه شبکه اجتماعی مغز، داوطلبان به این نتایج دست یافتند. یافته های جدید نشان می دهد که تنهایی نحوه واکنش مغز انسان به افکار شخص در خصوص خودش، سلبریتی ها، دوستان و آشنایان را تغییر می دهد.

خبرنگارانلیز ام آر آی افرادی که از تنهایی رنج نمی برند، نشان می دهد هر چقدر که فرد به شخص دیگری نزدیک باشد، فعالیت مغزی وی بیشتر شبیه به درک فرد از خودش است. در این افراد فعالیت مغزی برای هر نوع از روابط مختلف است. این در حالی است که فعالیت مغزی در خصوص انواع مختلف روابط در افراد تنها بسیار شبیه به هم است.

در افراد تنها، فعالیت مغزی در هنگامی که فرد به خودش فکر می کند بسیار متفاوت تر از آن چیزی (فعالیت مغزی) است که فرد در هنگام فکر کردن به افراد دیگر و روابط مختلف نشان می دهد. این تفاوت باعث می شود که افراد تنها شکاف بزرگ تری را میان خود و دیگران ایجاد کنند. براساس یافته های جدید، افراد تنها دوستان خود را در سطح مشابهی با سلبریتی ها و آشنایان در نظر می گیرند.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52697

به "تنهایی مفهوم دوستی را در مغز انسان تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنهایی مفهوم دوستی را در مغز انسان تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید