توسعه صنعت مد در بحران کرونا با واقعیت افزوده

به گزارش مهسان بلاگ، برند معروف مد و پوشاک ASOS برای معرفی جدیدترین محصولات فصل خود در دوران کرونایی، از فناوری واقعیت افزوده AR یا Augmented reality استفاده می کند.

توسعه صنعت مد در بحران کرونا با واقعیت افزوده

امروزه شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان بازار بسیاری از کسب و کارها از جمله صنعت مد و پوشاک را کساد کرده است. چرا که بدلیل قوانین سفت وسخت قرنطینه در بسیاری از کشورها از جمله اروپا، زنجیره تولید و طراحی لباس هاو همچنین برگزاری رویدادهای سالانه شو لباس به حالت تعلیق درامده و همین امر نیز آینده معرفی جدیدترین محصولات در صنعت مد و پوشاک را بیش از هر دوره ای به جهانی دیجیتال پیوند زده است.

در این میان برخی از برندهای معروف تسلیم نشده و با بهره گیری از فناوریهای نوین محصولات خود را تولید کرده و به مشتریان خود در سراسر جهان معرفی کردند. به همین دلیل برند انگلیسی ASOS که پیشتر نیز به دلیل بهره گیری از فناوری دیجیتال در صنعت مد و پوشاک مورد توجه بسیاری از طراحان بزرگ مد قرار گرفته بود با شیوه ای فناوارنه محصولات خود را به طرفداران خود معرفی کرده و شیوه ای دیجیتال از انتخاب و خرید برای ان ها فراهم کرده است.

مقامات این برند جهانی اعلام کردند معرفی محصولات جدید با فناوری واقعیت افزوده به منظور محافظت مدل ها از ابتلای احتمالی به کرونا گرفته شده و تلاش شده است تا با این اقدام از شیوع گسترده این ویروس مرگبار در سراسر جهان جلوگیری شود.

در این روش ، مدل ها شبیه سازی شده و لباس ها به صورت دیجیتال بر تن مدل مجازی پوشانده شده و به نمایش درمی اید. این برند معروف انگلیسی اعلام کرده است که هشت مدل واقعیت افزوده شبیه سازی شده است تا حداکثر 500 محصول در هفته را به نمایش بگذارد.

در این روش دیگر نیازی به حضور فیزیکی مدل در صحنه عکاسی و فیلمبرداری نبوده و تنها به صورت مجازی لباس ها بر تن مدل های شبیه سازی شده به نمایش درمی آید. مدل های شبیه سازی شده به گونه ای واقعی طراحی شده اند تا مشتریان احساس راحتی کرده و تفاوتی در نمایش لباس پیش از کرونا و پساکرونا را احساس نکنند. در این روش تمامی لباس ها با اندازه واقعی مدل ها طراحی و دوخته شده و به نمایش درمی آید. همچنین بر اساس نقشه برداری دیجیتال لباس ها اندازه گیری شده و پس از پوشیدن آن توسط مدل مجازی پرو شده و به صورت آنلاین به نمایش درمی آید. کاربران برای مشاهده و انتخاب لباس موردنظر خود تنها کافی است مدل موردنظر را انتخاب کرده و پس از مشاهده لباس در تن مدل، خریداری کنند.

گفتنی است واقعیت افزوده تجمیع اطلاعات دیجیتالی با محیط اطراف واقعی کاربر در زمان حال است. بر خلاف واقعیت مجازی، که به طور کل یک فضای مجازی ایجاد می کند، واقعیت افزوده از محیط واقعی استفاده کرده و اطلاعات جدید را بر روی آن سوار می کند.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 1 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49368

به "توسعه صنعت مد در بحران کرونا با واقعیت افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنعت مد در بحران کرونا با واقعیت افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید