فراوری مواد اولیه 500 دارو در کشور

به گزارش مهسان بلاگ، یک شرکت دانش بنیان دارویی پیروز شد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مواد اولیه بیش از 500 داروی داخلی را فراوری کند.

فراوری مواد اولیه 500 دارو در کشور

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد عزیزمحمدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران دارویی حکیم، گفت: شرکت تحقیقاتی و فراوریی فناوران دارویی حکیم که یک شرکت دانش بنیان است در سال 1391 در راستای ارتقای سطح کیفی صنعت دارویی کشور، پاسخ به احتیاج های فنی و ابزاری کارخانجات دارویی، پژوهشگاه های تحقیقات دارویی و دانشکده های داروسازی و بعلاوه کارخانه های داروسازی تاسیس شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران دارویی حکیم، در ادامه اضافه نمود: کار اصلی ما در زمینه استاندارد های مرجع دارویی مورد احتیاج جهت بررسی دارو، مواد مؤثره دارویی و دارو های انسانی در قالب واحد های تحقیقات، طراحی و مهندسی و فراوری به صورت منسجم است.

وی در خصوص فعالیت اصلی این شرکت بیان نمود: در حال حاضر مهمترین فعالیت شرکت ما فراوری استاندارد های مرجع دارویی است. شرکت فناوران دارویی حکیم به نام اولین و تنها شرکت فراوری کننده استاندارد های مرجع دارویی در ایران پیروز به اخذ پروانه بهره برداری ساخت استاندارد های ثانویه دارویی از سازمان غذا و داروی ایران شده است.

عزیزمحمدی ادامه داد: همه دارو ها برای فراوری احتیاجمند یک سری مواد مرجع هستند که اصطلاحاً به آن ها ناخالصی گفته می گردد. با توجه به تحریم این محصولات به وسیله دشمنان، مشکل بودن تهیه استاندارد های مرجع دارویی مورد احتیاج جهت بررسی دارو ها و قیمت بسیار زیاد این محصولات و برای خودکفایی صنعت داروسازی کشور، در این زمینه آغاز به مطالعه و تحقیق کردیم.

این فعال فناور درباره فراوری مواد مرجع دارویی توضیح داد: در فراوری این مواد مرجع، شرکت دانش بنیان ما در اقدامی بی نظیر آغاز به سنتز، خالص سازی و اعتباردهی مواد موسوم به ناخالصی های مورد احتیاج کارخانجات دارویی کرد. در حال حاضر نزدیک 1200 داروی مختلف در کشور فراوری می گردد و ما برای 500 قلم از این داروها، زیرساخت فراوری مواد مرجع را ایجاد نموده ایم. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال اخذ مجوز برای بیش از 200 عدد از این مواد مرجع هستیم.

عزیزمحمدی با اشاره به اهمیت خودکفایی در صنعت دارویی اضافه نمود: بعضی مواد دارویی مرجع مانند این موادی که به نام مواد مرجع ناخالص مشهور هستند، برای صنعت داروسازی بسیار مهم هستند. امیدوار هستیم در آینده بتوانیم با حمایت دولت، سبد محصولات خود را متنوع تر سازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 90163

به "فراوری مواد اولیه 500 دارو در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مواد اولیه 500 دارو در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید