جاذبه های گردشگری کوه تاراناکی

به گزارش مهسان بلاگ، افسانه کوه تاراناکی

نیوزلند یکی از آخرین کشورهایی است که انسان به آن، پا گذاشت و در نتیجه طبیعت اعجاب انگیز و بکرتری نسبت به دیگران منطقه ها دنیا دارد. کوه تاراناکی یا به عبارتی کوه اگمونت، یکی از جاذبه های طبیعی نیوزلند است که معروفیت دنیای دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این جاذبه طبیعی آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری کوه تاراناکی

نیوزیلند

نیوزیلند، کشوری است که در غرب اقیانوس آرام واقع شده است و از دوجزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک، تشکیل شده است. این کشور برای بیش از 80 میلیون سال متمادی است که از خشکی های دیگر زمین جدا بوده است و این دلیل موجب شده است تا طبیعت منحصر به فرد خود و جانوران بومی خود را حفظ کند. نیوزلند ،یکی از آخرین کشورهایی است که انسان به آن پا گذاشت

تاراناکی یا اگمونت؟

این کوه در طبیعت شمالی نیوزیلند قرار گرفته است. این کوه در دنیا با نام تاراناکی معروف است اما در واقع دو نام دارد، کوه اگمونت و کوه تاراناکی. کوه اگمونت را کاپیتان جیمز کوک، دریانورد و کاشف انگلیسی نام گذاری کرد اما، کوه تاراناکی، نامی است که مردم محلی به این کوه اطلاق می نمایند. این کوه ارتفاعی 2518 متری دارد و یکی از متقارن ترین مخروط های آتشفشانی است. در قسمت جنوبی این کوه، کوهی خوشه ای شکل با نام پانی تاهی ،وجود دارد. تارا در زبان محلی، به معنای قله کوه است و ناکی به معنای درخشان که تصور می گردد از این نام به عنوان اشاره ای به زمستان های پوشیده از برف بر روی دامنه های بالایی و درخشندگی و نور خورشید است. کوه تاراناکی، از اصلی ترین نمادهای نیوزلند است و به گفته خیلی از افارد، این پدیده طبیعی، فراتر از طبیعت، نماد یک کشور شده است.

از عمر کوه تاراناکی 120هزار سال می گذرد. آخرین بار این آتشفشان در سال 1775 فوران کرد و بعد از آن دیگر فعالیتی نداشته است. بعضی بر این باورند که این آتشفشان کاملا خاموش و منقرض شده است. اغلب، این کوه را به عنوان راستای تازه برای کوهنوردی نیوزلند می خوانند و به آن لقب پاتوق کوه نوردی تازه نیوزلند را داده اند. تراناکی برای کوهنوردان چالشی جالب و البته رسیدنی است. در ارتفاعات پایین تر این کوه، درختان بلند سرتاسر محیط را پوشش داده اند و در نزدکی های آتشفشان، بوته ها و گیااهن کوهستانی، زمین را پوشیده اند. وجود جنگل های بارانی در کنار خط ساحلی، باعث وجود آب و هوای بسیار لطیف و سالم در اطراف این منطقه شده است. یکی از راستاهای پیاده روی این پارک بزرگ، کاماهی نام دارد که با یک پیاده روی 15 دقیقه ای شما را به راستا ویلکیز می رساند. جاده ویلکیز، راستای پر پیچ و خم زیبایی در پارک جنگلی دارد. در امتداد ویلکیز، در اطراف منطقه داوسون فالز، استخری وجود دارد که که متصل به آبشارهای آرام این منطقه است.

در افسانه های قدیمی مردم محلی، کوه تاراناکی به کوه های جزیره مرکزی شمالی، متصل است و با این مجموعه کوه ها در یک ناحیه واقع شده بوده اند. هنگامی که همه زیبایی ها و افتخارات طبیعی به یکی از کوه ها به نام پیهانگا، می رسیده است، آتشفشان تونگاریرو، بسیار خشمگین و ناراحت شده و به همین دلیل هم فوران نموده است. کوه تاراناکی به سمت غربی فرار نموده است و راهش را از این کوه ها، از آن روز به بعد جدا نموده است! مردم نیوزلند، به خصوص مردم محلی بسیار به این کوه احترام می گذارند. 3 پارک مانانیا، اگمونت و پمبروک، منتهی به کوه تاراناکی است. افرادی که علاقه مند به گیاه شناسی هستند، می توانند برترین استفاده را ازمحیط طبیعی دامنه این کوه داشته باشند.در محوطه این پارک برای افرادی که علاقه مند به اقامت در فضا و محیط این پارک هستند، هتلی وجود دارد که امکانات آن به این صورت است: 8 کلبه محافظت شده و بسیار مجهز، سیستم پخش موسیقی بسیار عالی، دو غرفه برای خرید.

بعلاوه برای لذت بیشتر و استفاده بیشتر از محیط، ماشین و موتور مخصوص کوهستان ،به شما در صورت احتیاج اجاره داده می گردد. اگر هم تمایل به اقامت د این محیط نداشتید می توانید از هتل های شهر استرافورد، که قیمت مناسسبی هم دارند بهره ببرید. البته اگر اقامت در یک هتل لوکس را مد نظر دارید، می توانید از هتل های شهر پلیموت بهره ببرید. محوطه کوه تاراناکی، دارای 13 ورودی است که البته ناگفته نماند، یکی از این ورودی ها بر خلاف ورودی های دیگر بسیار نا آرام است. اگر شما بخواهید کل محوطه کوه تاراناکی را دور بزنید و به نزدیکی دیگر کوه های نزدیک آن برسید، یک شبانه روز به طول خواهد انجامید. البته در گذشته، این مدت، 2 روز بوده است. به مدت زمان طی کردن راستا کوه در فصل زمستان، 6 تا 8 ساعت اضافه می گردد. اما، چالش خوبی برای کسانی که رشته اشان کوه نوردی است و یا علاقه مند به کوهنوردی هستند، می باشد.در دامنه کوه ترارناکی سالانه اجلاس قبایل محلی در پای این کوه است. آن ها با این کار هر ساله در پی تثبیت این امر هستند که کوه تارانکی را این قبایل پیدا نموده و در اصل متعلق به آنان است.

در دامنه های شرقی این کوه، باشگاه کوهستانی استنفورد وجود دارد که سالانه در آن برای اسکی از ورزشکاران استقبال می گردد. فصل اسکی ار ماه ژوئن تا اکتبر است.دما در فصل سرد، آنقدر در این محوطه بالا می رود که برف نرم می تواند در عرض چند ثانیه تبدیل به یخ گردد. بنابراین، هر زمان که تصمیم به کوهنوردی در این منطقه گرفتید، حتما شرایط آب و هوایی آن را چک کنید و از کامل بودن امکانات کوه نوردی خویش اطمینان حاصل کنید. کوهنوردان احتیاجی به اقدامات تکمیلی برای تکمیل تجهیزات خود ندارند، اما از آن جا که مسافران و جهانگرد ها تجربه ای در این گونه محیط ها ندارند، حتما باید اقدامات تکمیل را انجام داده و با افرادی که بلد هستند بروند. در این منطقه، همان طور که گفته شد، جنگل ها، بارشی هستند و همواره نم دار، اما در کل سالانه به صورت تقریبی 2110 ساعت آفتابی نیز وجود دارد.

منبع:newzealand.com

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108590

به "جاذبه های گردشگری کوه تاراناکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری کوه تاراناکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید