حداکثر تا آذر همه دانشجویان واکسینه می شوند، حضوری بودن امتحانات خاتمه ترم به شرط واکسیناسیون کامل

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون آموزشی گفت: برگزاری حضوری کلاس ها به واکسیناسیون کرونای همه دانشجویان که حداکثر تا آذربه سرانجام می رسد، بستگی دارد.

حداکثر تا آذر همه دانشجویان واکسینه می شوند، حضوری بودن امتحانات خاتمه ترم به شرط واکسیناسیون کامل

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی خاکی صدیق درخصوص نحوه از سرگیری آموزش در دانشگاه های کشور و اینکه آیا قرار است این وظیفه به دانشگاه ها واگذار گردد یا خیر گفت: به صورت کلی و با توجه به شرایط کرونا و مصوبه ستاد ملی کرونا نحوه آموزش برای ترم آینده در دانشگاه ها در ابتدا به طور قطع به صورت الکترونیکی خواهد بود و در ادامه ترم هم بسته به اینکه واکسیناسیون دانشجویان به چه شکلی پیش رود، تصمیم گیری خواهد شد.

وی درخصوص تکلیف دانشجویان نوورود به دانشگاه ها هم گفت: به طور حتم آغاز کلاس های این دسته از دانشجویان به صورت الکترونیکی خواهد بود و اگر در مورد موج های بعدی کرونا مسئله ای نباشد، کلاس ها در ترم های بعدی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

آقای خاکی صدیق با بیان اینکه در حال حاضر کار واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور تقریبا تمام شده است و ما در این بخش مسئله ای نداریم، اضافه کرد: بحث واکسیناسیون دانشگاه ها مهم است و با جدیت پیگیری می گردد.

30 درصد خوابگاه ها در حال استفاده هستند

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعلاوه گفت: در حال حاضر دانشگاه ها باز هستند و فعالیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی درحال انجام است و حدود 30 درصد از ظرفیت خوابگاه ها هم در حال استفاده است.

آقای خاکی صدیق درباره ارایه خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: مساله و مشکل اصلی ما در بحث آموزش است چراکه به اسم مثال یک کلاس کوچک در دانشگاه تهران که دارای 20 دانشجوی تحصیلات تکمیلی است، معمولا بالغ بر 50 تا 60 درصد دانشجویان آن غیربومی و شهرستانی هستند؛ بنابراین در یک کلاس ممکن است حدود 10 تا 12 نفر از نقاط مختلف کشور حضور داشته باشند و این خود مشکل ایجاد خواهد نمود چراکه همه باید واکسینه شده باشند و در خوابگاه ها در شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی حضور یابند. این مساله قدری کار را سخت نموده است.

وی اضافه کرد: اگر به این مسائل توجه و مراقبت نگردد، مشکل آفرین خواهد بود چراکه هر دانشگاهی تعداد زیادی واحد دانشگاهی دارد و از شمال تا جنوب کشور دانشجو پذیرش نموده است. در واقع چینش دانشجویان در دانشگاه ها با شرایط آموزش و پرورش که دانش آموزان از یک منطقه هستند، فرق دارد.

شرایط حضوری شدن دانشگاه های سراسر کشور در ترم نو

آقای خاکی صدیق گفت: اگر دو دُز واکسن دانشجویان دانشگاهی تزریق شده باشد و عمده دانشجویان بومی باشند و احتیاجی به خوابگاه نداشته باشند و مسئله ای نباشد احتمالا اواخر ترم نو این دانشگاه ها در منطقه ها مختلف کشور می توانند با مجوز های اخذ شده از ستاد کرونا منطقه خود، بعضی از کلاس ها یا کارگاه هایشان را به صورت حضوری برگزار نمایند.

وی اضافه کرد: البته این بیشتر شامل دانشگاه هایی همانند دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی است که دانشجویان آن ها بیشتر بومی هستند و کلاس هایشان هم بیشتر به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی است و احتیاج است که دانشجویان حضور داشته باشند.

حضوری بودن امتحانات خاتمه ترم به شرط واکسیناسیون کامل

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعلاوه گفت: برای امتحانات خاتمه ترم هم اگر واکسیناسیون دانشجویان انجام گردد دانشگاه ها می توانند برنامه ریزی لازم را برای برگزاری بخشی از امتحانات به صورت حضوری داشته باشند.

آقای خاکی صدیق ابراز امیدواری کرد که برای ترم دوم اگر شرایط تغییر پیدا نکند و اگر کشورمان درگیر پیک دیگری از کرونا نگردد، به صورت حضوری شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه ها باشیم.

وی در مورد اینکه پیش بینی می گردد چه زمانی واکسیناسیون دانشجویان به اتمام برسد هم بیان نمود: در مورد این مساله نمی توانم زمان معینی را اعلام کنم، اما طبق اعلام وزارت بهداشت تا آبان ماه و حداکثر آذرماه امسال همه دانشجویان واکسینه می شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعلاوه اضافه کرد: اگر ورود واکسن به کشور با همین سرعت ادامه داشته باشد و موج دیگری هم ایجاد نگردد، برنامه واکسیناسیون دانشجویان تا حداکثر آذر امسال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95860

به "حداکثر تا آذر همه دانشجویان واکسینه می شوند، حضوری بودن امتحانات خاتمه ترم به شرط واکسیناسیون کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثر تا آذر همه دانشجویان واکسینه می شوند، حضوری بودن امتحانات خاتمه ترم به شرط واکسیناسیون کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید