خبرنگاران رئیس دانشگاه فردوسی: بسته های آموزش مجازی در دانشگاه فردوسی تدوین می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مشهد- خبرنگاران- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بسیاری از استادان تجربه آموزش مجازی را نداشتند ولی اکنون در حال تهیه بسته های آموزشی متناسب با فضای مجازی هستند و احتیاج است تعامل بین استادان، دانشجویان و کارشناسان ایجاد گردد.

خبرنگاران رئیس دانشگاه فردوسی: بسته های آموزش مجازی در دانشگاه فردوسی تدوین می گردد

دکتر محمد کافی روز پنجشنبه در پیغام منتشر شده در وبسایت دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: طرح تعطیلی کامل نیمسال تحصیلی جاری به علت شیوع کرونا، باعث تلف شدن عمر جوانان می شد و به همین دلیل آموزش مجازی جایگزین کلاسهای حضوری شد.

وی ادامه داد: به رغم مسائل و کاستی های موجود، استادان کوشش نموده اند بیش از 90 درصد دروس دانشگاهی را ارائه دهند.

وی گفت: بر اساس پیش بینی، دروس نظری تا خاتمه نیمسال جاری به صورت مجازی برگزار می گردد و احتمال برگزاری امتحان به صورت مجازی هم وجود دارد.

دکتر کافی اضافه کرد: این شرایط در تاریخ آموزش عالی ما جزو مقاطع خاطره انگیز زندگی دانشجویان است و آموزش مجازی را به آموزش اثرگذار تبدیل می نماید.

وی با اشاره به مصوبات در زمینه سنوات آموزشی گفت: اگر دانشجویی تصمیم به حذف درس یا نیمسال تحصیلی دارد، ضمن توصیه به عدم عجله در تصمیم خود، دانشگاه با وی همکاری خواهد نمود و اگر شهریه ای هم پرداخت شده باشد بازگردانده می گردد.

وی گفت: سعی شده است در نیمسال آینده برای درس های پیش احتیاج و پس احتیاج که ممکن است با هم تداخل داشته باشند مسئله ای ایجاد نگردد و حتی اگر دانشجویی برای خرید اینترنت مورد احتیاج برای آموزش مجازی دچار مشکل بود با وی همکاری خواهد شد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین مسائل اقتصادی بعضی افراد، پویش بهار مهربانی در این دانشگاه برگزار می گردد.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت جسمی دانشگاهیان برنامه های قرنطینه کردن، دورکاری و نیز تعطیلی در دستور کار نهاده شد و کوشش این است با احترام به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه را فعال و پویا نگهداریم.

وی گفت: سال جاری، سال سختی برای این دانشگاه از نظر بودجه و اعتبارات خواهد بود و باید مانند گذشته در صرفه جویی منابع کوشش کنیم.

دکتر کافی اضافه کرد: انتظار می رود اعضای هیات علمی و دانشجویان در موضوع های مرتبط با فناوری، پژوهشی و مسوولیت پذیری اجتماعی نقش فعالتر داشته باشند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در فراوری محصولات ضدعفونی، ایجاد کارگاه فراوری ماسک، مرکز مشاوره روانی، تهیه آموزش ورزش در خانه و سایر موضوعات دیگر مرتبط با این ایام فعال بوده و باید کوشش گردد همکاری با دانشگاه های دیگر به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انجام پژوهش های کاربردی در حوزه مهندسی پزشکی بیشتر گردد.

وی با اشاره به سال جهش فراوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به شرکت های دانش بنیانی که در این دانشگاه حضور دارند مساعدت هایی در این جهت خواهد نمود تا ساخت و فراوری ملزومات مرتبط با کنترل بیماری کرونا و همچنین جایگزینی محصولات خارجی در دستور کار قرار گیرد.

کافی همچنین با اشاره به فعالیت دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در آن موقع دانشجویان همزمان با تحصیل به وظیفه خود در دفاع مقدس نیز می پرداختند و اکنون هم در چنین شرایطی باید کوشش گردد در کنار مسوولیت اجتماعی دانشگاه با استفاده از آموزش مجازی نیمسال تحصیلی جاری به شکل مناسب به خاتمه برسد. همچنین استادان در حوزه تصمیم گیری مشارکت جدی داشته باشند تا با ارائه پیشنهادات سازنده به مدیران نقش مهم خود را به خوبی ایفا نمایند.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه های تهران و تبریز در گستره 300 هکتاری با برخورداری از 13 خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی 25 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در 13 دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین 810 عضو هیأت علمی در قالب 60 گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 470 را در بین 500 دانشگاه برتر جهان در چارچوب نظام رتبه بندی لایدن 2019 کسب نموده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45096

به "خبرنگاران رئیس دانشگاه فردوسی: بسته های آموزش مجازی در دانشگاه فردوسی تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس دانشگاه فردوسی: بسته های آموزش مجازی در دانشگاه فردوسی تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید