حمایت نیچروان بارزانی از دولت عبدالمهدی و مخالفت با انتخابات زودهنگام

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس منطقه کردستان عراق، ضمن دفاع از اصلاحات پیشنهادی نخست وزیر عراق گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام، وضعیت کشور را اصلاح نمی کند.

حمایت نیچروان بارزانی از دولت عبدالمهدی و مخالفت با انتخابات زودهنگام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، با تایید اصلاحات دولت عادل عبدالمهدی گفت که این منطقه نمی تواند از تحولات جاری در عراق دوری کند زیرا این تحولات بر کردستان نیز تاثیر می گذارد.

به نوشته پایگاه خبری المسلة وی پس از نشست روز گذشته با برهم صالح رئیس جمهور عراق، طی یک کنفرانس خبری گفت: ما طرح های اصلاحی اعلامی از سوی دولت فدرال را تایید می کنیم و خواهان تسریع در اجرای آن هستیم.

بارزانی شرح داد: ما معتقد نیستیم که مسائل عراق طی تنها یک سال اخیر و در سایه دولت عبدالمهدی به وجود آمده، بلکه این مسائل طی سالهای متمادی بر روی هم انباشته شده است.

رئیس منطقه کردستان اضافه کرد: مشکل، قانون اساسی عراق نیست بلکه اهمال در اجرای این قانون است. اگر قانون اساسی نیازمند، اصلاح است، این امر باید در شرایطی کامل ایمن صورت گیرد.

بارزانی تاکید نمود: مطالبات عراقی ها مبنی بر بهبود وضعیت معیشت، مطالباتی قانونی هستند و جوانان عراقی شایسته داشتن زندگی بهتر هستند. تردیدی نیست که دولت فدرال نیز تمام کوشش خود را وقف پاسخگویی به مطالبات تظاهرات نمایندگان خواهد نمود.

وی توضیح داد: من معتقدم که برگزاری انتخابات اکنون اوضاع عراق را اصلاح نخواهد نمود بلکه آن را بدتر خواهد نمود.

این در حالی است که بعضی طرف های سیاسی، پیشنهاد استعفای نخست وزیر و تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق را طرح می نمایند. اما عبدالمهدی می گوید که در صورت استعفای دولت وی و تشکیل دولت پیشبرد امور و تاخیر مجلس فعلی در تشکیل مجلس جدید، اوضاع عراق پیچیده تر خواهد شد.

رئیس منطقه کردستان با اشاره به اینکه مسائل زیادی میان احزاب این منطقه وجود ندارد و در صورت بروز مشکل نیز با گفت وگو حل می گردد، گفت: پس از آرام شدن اوضاع جاری در کشور، انتظار داریم که گفت وگوهای میان اربیل و بغداد از سر گرفته گردد.

وی گفت که داعش همچنان تهدیدی برای منطقه کردستان عراق است.

بارزانی درباره روابط اربیل و بغداد با ترکیه گفت: ترکیه کشور همسایه ماست و روابط ما با آن، بدون هیچ شائبه ای است.

روز گذشته (سه شنبه 5 نوامبر) رئیس جمهور عراق در سفر به اربیل با نمایندگان احزاب داخل منطقه کردستان عراق و روسای سه گانه این منطقه دیدار و درباره مسئله تظاهرات در عراق، اصلاح قانون اساسی و انتخابات زودهنگام گفت وگو کرد.(جزئیات بیشتر)

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25426

به "حمایت نیچروان بارزانی از دولت عبدالمهدی و مخالفت با انتخابات زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نیچروان بارزانی از دولت عبدالمهدی و مخالفت با انتخابات زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید