خبرنگاران بحران های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ماهیت بحران های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی است، گفت: برای مهار ویروس کرونا و مقابله موثر با آن نیازمند همکاری بین کشورها هستیم.

خبرنگاران بحران های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی است

به گزارش خبرنگاران رضا کرمی محمدی روز سه شنبه در نشست سلامت و اقتصاد شهری در دوران پسا کرونا که در حاشیه هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی و به صورت آنلاین برگزار گردید، ابرذاز امیدواری کرد که این نشست ها بتواند ما را در راستا رسیدن به جوامع تاب آور یاری نموده و زمینه لازم را برای تعامل بیشتر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه به طور بالقوه نتیجه مثبتی برای آینده یاری های توسعه ای وجود دارد، اضافه نمود: با توجه به چالش های بی سابقه و سیستماتیک ناشی از بحران ویروس کرونا، این موضوع به سرعت منجر به تحول الگوی قدیمی روابط یاریی فیمابین گیرنده - دهنده به سمت مدل همکاری های بین المللی بین همه کشورها خواهد شد.

رییس کمیته تاب آوری مجمع شهرداران آسیایی ادامه داد: تشابه شرایط به وجود آمده در جوامع دنیا بیش از پیش نشان داد که به دلیل توسعه ارتباطات در ابعاد مختلف زندگی بشر، ماهیت بحران های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی است و لذا برای مهار ویروس کرونا و مقابله موثر با آن احتیاجمند همکاری بین کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه همکاری های بین المللی کوشش های کشورهای مختلف را در مبارزه با کووید-19 تقویت می نماید، افزود: این همکاری نه تنها مفید بوده بلکه ضروری است.

کرمی محمدی گفت: در کوتاه مدت، همکاری بین دولت ها برای مهار همه گیری و تسریع برای خروج از بحران ضروری است؛ در درازمدت و بلندمدت سیاست های هماهنگ کننده می تواند بازیابی و بازسازی سیستم های اقتصادی را از راه های فراگیر و پایدار تسهیل کند و همچنین به آماده سازی برای رویارویی با خطرها و بیماری های آینده یاری کند.

رییس کمیته تاب آوری مجمع شهرداران آسیایی تاکید نمود: مکانیسم های به اشتراک گذاری دانش در خصوص پروتکل های غربالگری و درمان می تواند به خصوص در کشورهایی که دارای سیستم های بهداشتی تحت فشار است، یاری کند.

وی ادامه داد: کشورهایی که آغازکننده و پیشرو در مقابله با همه گیری بودند، می توانند درس های مهمی ارائه دهند و بهترین شیوه ها را به اشتراک بگذارند اما پشتیبانی اقتصادی نیز مورد احتیاج خواهد بود.

کرمی محمدی با بیان اینکه کمیته تاب آوری و مدیریت بحران مجمع شهرداران آسیایی می تواند زمینه ساز نیل جوامع به این هدف متعالی به ویژه در منطقه آسیا باشد، اضافه نمود: ایجاد بستر داده هوشمند برای نظارت بهتر و پاسخگویی به شرایط متغیر به ویژه در مقیاس محله، داشتن مشارکت جمعی و یکپارچه بین بخش خصوصی و دولتی، توجه جدی به دولت های محلی برای موفقیت در چرخه مدیریت بحران، جلب مشارکت عمومی، سازمان های مردم نهاد و دانشگاه ها برای پر کردن خلاءهای موجود و تعریف رویکرد ساخت بهتر از قبل و تهیه برنامه های بهسازی فراگیر باید جزو محورهای برنامه ریزی برای تحقق شهرهای تاب آور باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 209 هزار و 970 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 121 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزار و 863 نفر رسیده است.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54303

به "خبرنگاران بحران های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بحران های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید