خبرنگاران توسعه ظرفیت های همکاری منطقه ای در اولویت است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - رییس کل بانک مرکزی در ملاقات با وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط تجاری و مالی ایران، بر استفاده از فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت های همکاری میان دو کشور تاکید نمود.

خبرنگاران توسعه ظرفیت های همکاری منطقه ای در اولویت است

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در ابتدای این نشست با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی مراودات تجاری و فرهنگی میان دو کشور گفت: اکنون حجم روابط تجاری میان دو کشور، نمی تواند بازتاب دهنده قدمت طولانی همکاری های دوجانبه باشد؛ بنابراین امیدوار هستیم با برگزاری نشست هایی مشابه، بتوانیم روابط مشترک را بیش از پیش تقویت کنیم و شاهد توسعه مراودات اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه ایران و ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند، اضافه نمود: ارمنستان با استفاده از صندلی جغرافیایی خود، می تواند تاثیر شگرفی بر توسعه ارتباطات تجاری دو کشور و با کل اتحادیه داشته باشد، به خصوص اینکه همیشه تجار و بازرگانان ایرانی علاقه زیادی برای صادرات به کشور ارمنستان دارند.

همتی اضافه نمود: شرایط اقتصادی ایران با وجود تحمل فشار سنگین تحریم آمریکا رو به بهبود است و توانسته ایم در امسال به رشد اقتصادی مثبت دست یابیم.

رییس شورای پول و اعتبار تاکید نمود: به طور کلی ما معتقدیم تحریم ها قابل دوام نیست و هم اکنون، روابط تجاری ایران با بعضی کشورها در حال بازگشایی است و زمان مناسبی است تا ارمنستان به عنوان کشور دوست و همسایه نیز برای توسعه روابط خود با ایران اقدام کند.

وی توضیح داد: در 10 ماه ابتدایی امسال، کشور ایران توانسته است 260 میلیون دلار صادرات به ارمنستان داشته باشد که معادل کمتر از 30 درصد آن واردات از کشور ارمنستان بوده که این میزان کم است و باید راهکاری برای ایجاد توازن یا انتقال منابع مازاد تجاری پیدا گردد تا ایران بتواند بیش از پیش صادرات خود را افزایش دهد.

در ادامه، وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان نیز ضمن تشکر از میزبانی بانک مرکزی ایران، خواهان توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو ملت خصوصاً فعالیت سرمایه گذاری و تولیدی شرکت های مهم ایرانی در ارمنستان شد.

در پایان باتوجه به اهمیت حل مسایل بانکی دو کشور از رییس کل بانک مرکزی دعوت کرد با سفر به ایروان مسایل تخصصی بانکی و مبادلات اقتصادی را با رییس بانک مرکزی ارمنستان پیگیری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75271

به "خبرنگاران توسعه ظرفیت های همکاری منطقه ای در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه ظرفیت های همکاری منطقه ای در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید