خبرنگاران سازمان بهداشت جهانی خواستار تولید بیشتر تجهیزات پزشکی شد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی خواست که فوراً تولید تجهیزات پزشکی را افزایش دهند تا بتوانند تقاضای جهانی را برای پاسخ به نیازهای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را تامین کنند.

خبرنگاران سازمان بهداشت جهانی خواستار تولید بیشتر تجهیزات پزشکی شد

به گزارش شبکه سی ان بی سی، تدروس آدانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران در مقر این سازمان در ژنو گفت: تجهیزات به سرعت در حال کاهش هستند، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که برای مقابله با ویروس کرونا هر ماه 89 میلیون ماسک پزشکی، 76 میلیون دستکش معاینه و 1. 6 میلیون عینک مورد نیاز خواهد بود.

تدروس گفت: تولیدکنندگان برای تأمین نیازهای جامعه پزشکی باید فرایند تولید تجهیزات محافظ شخصی را تا 40 درصد افزایش دهند.

مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن آمریکا با افزایش فرایند مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کردند که آمریکا تنها 35 میلیون ماسک ان 95 دارد و این به معنای آن است که این آمار تنها 10 درصد از نیاز 3.5 میلیارد ماسک در آمریکا را تامین می کند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته موارد گزارش شده به ویروس کرونا در خارج از چین، 8 برابر مبتلایان در چین بوده است.

وی اضافه کرد: شیوع بیماری در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن بیشترین جای نگرانی را دارد، اما شواهدی وجود دارد که از نظارت دقیق کره جنوبی خبر می دهد؛ کشوری که در حال حاضر بدترین شرایط همه گیری را پس از چین دارد.

شمار جانباختگان ناشی از ویروس کرونا از 3 هزار نفر فراتر رفته است و تعداد مرگ و میر در ایتالیا از 18 نفر به 52 نفر رسیده و در لتونی، عربستان سعودی، سنگال و مراکش برای اولین بار مواردی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد کشورهای آلوده به این ویروس را به بیش از 60 کشور رسانده است.

در کره جنوبی تا به امروز مرگ 26 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید شده و تنها در روز دوشنبه 599 مورد مبتلا گزارش داده شده است که بدین ترتیب آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به 4 هزار و 335 نفر رساند.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38089

به "خبرنگاران سازمان بهداشت جهانی خواستار تولید بیشتر تجهیزات پزشکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان بهداشت جهانی خواستار تولید بیشتر تجهیزات پزشکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید