خبرنگاران فرماندار اردکان: افزایش جمعیت مانع خدمات دهی مناسب است

به گزارش مهسان بلاگ، یزد - خبرنگاران - فرماندار اردکان گفت: این شهرستان به دلیل فعالیت واحدهای مختلف تولیدی ، صنعتی و معدنی به منطقه کارگری تبدیل و به دلیل افزایش جمعیت مهاجران ظرفیت خدمات دهی به شهروندان خود را ندارد .

خبرنگاران فرماندار اردکان: افزایش جمعیت مانع خدمات دهی مناسب است

به گزارش خبرنگاران، بهروز شهابی زاد روز آدینه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ، از برگزاری این مراسم در فضای باز و رعایت پروتکل های بهداشتی، نسبت به برپایی سایر گردهمایی ها در فضای باز تاکید نمود و اضافه نمود: اردکان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت با مهاجرت بی رویه از سایرشهرها روبروست که علت اصلی آن فعالیت صنایع و فراهم بودن بستر اشتغال است.

وی اضافه نمود: شهر اردکان از سال 1395 با رشد جمعیت روبروست، به همین دلیل نمی توان خدمات مناسبی را به مردم آن ارائه کرد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه به همین دلیل تا به امروز مجوز احداث واحدهای جدید صنعتی در شهرستان صادر نشده است ، توضیح داد: این منطقه صنایع متعددی دارد که مدیران آن به تعهدات اجتماعی خود عمل نمی نمایند و مسبب خیلی معضل شده اند.

شهابی زاد با انتقاد از سکونت نداشتن بیشتر مدیران صنایع شهرستان در اردکان اظهار کرد: با سکونت آنها و انتقال درآمد و حساب های مالیاتی ، مطمئنا از نزدیک با مسائل مردم بیشتر آشنا و چاره جویی می کردند.

وی اظهار کرد: چندین کارخانه بدون مجوز در حال فعالیت شناسایی شد ، با وجود نامه و اخطارهای محیط زیست همچنان در حال فعالیت است که باید طبق قوانین با این واحدها برخورد گردد .

وی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ تخصیص و تامین اعتبار سال سختی را در پیشرو داریم، اضافه نمود: عملا دستگاه های اداری به جز شهرداری ها و دهیاری ها، پروژه در حال اجرا ندارند چرا که هزینه های جاری و اعتباری برای انجام پروژه نداشته اند.

فرماندار اردکان شرایط بهداشت و درمان شهرستان را نامناسب ذکر کرد و گفت: به پزشک خانواده اعتقاد داریم، بعضی افراد برای درمان بیماری ساده و معمولی به پزشک متخصص مراجعه می نمایند و سبب شلوغی مطب پزشکان شده اند، در حالی که مشکل آنها با مراجعه به پزشک عمومی برطرف می گردد.

شهابی زاد به شیوع کرونا و مبارزه با این ویروس از سوی ستاد پیشگیری از بیماری کووید - 19 و سایر نهادها اشاره نمود و اضافه نمود: چنان عمل کردیم که اردکان در شرایط مناسب تری نسبت به دیگر شهرستان های استان نهاده شد ، ولی ویروس ناشناخته است ، مردم در ایام عزاداری محرم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند .

فرماندار اردکان ادامه داد: کشاورزی شهرستان باید حفظ گردد سال جاری به دلیل واگذاری مدیریت بهره برداری آب به کشاورزان چاه ها خاموش نشدند و مجوز انتقال و حا به جایی چاه ها نیز داده نشد .

شهابی زاد در ادامه به مسائل روستاها و بخش های این شهرستان پرداخت و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری متعدد در صدد حل آن هستیم .

در این نشست فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان از خبرنگاران تجلیل کردند .

230 واحد صنعتی استانی، ملی و فراملی در اردکان فعالیت دارد و این شهرستان از قطب های مهم صنعت به خصوص فولاد کشور است.

مرکز شهرستان اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز آدینه گفت: از اوایل اسفند 98 تا به امروز 338 هزار و 825 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 169 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 19 هزار و 331 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: از 24 ساعت گذشته تا ظهر 24 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 501 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و 173 نفر آنها برای پیگیری درمان بستری شدند.

وی ادامه داد: تا به امروز 293 هزار و 811 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و همچنین سه هزار و 956 نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته معاون وزارت بهداشت ،تا به امروز 2 میلیون و 812 هزار و 488 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: شرایط شیوع ویروس کرونا در استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان قرمز است و .شرایط در فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در حالت هشدار قرار گرفته است.

به گفته لاری همه گیری این ویروس در دنیا همچنان رو به شتاب است و اساسی ترین عامل برای قطع زنجیره آن، رعایت اصول سه گانه شامل رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شستن مرتب دست ها و استفاده از ماسک است. امیدواریم با همراهی و همدلی یکدیگر در پای بندی به این اصول شاهد شکست زنجیره بیماری در کشور باشیم.

ویروس کورنا برای نخستین بار در دیماه سال 98 در شهر ووهان چین شناسایی شد .

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58457

به "خبرنگاران فرماندار اردکان: افزایش جمعیت مانع خدمات دهی مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار اردکان: افزایش جمعیت مانع خدمات دهی مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید