خبرنگاران فروشگاه مجازی 10 ستاره در خراسان جنوبی فعال شد

به گزارش مهسان بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: یک فروشگاه مجازی 10 ستاره در استان فعال شده است که طی قراردادی با مراکز معتبر فروش، اقلام مورد احتیاج مردم را بدون دریافت هزینه حمل و نقل و به شکل ارسال رایگان تحویل می دهد.

خبرنگاران فروشگاه مجازی 10 ستاره در خراسان جنوبی فعال شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مشیرالحق عابدی از فعال شدن 2 اپلیکیشن (نرم افزار تلفن همراه) برای عرضه مجازی برنج و شکر تنظیم بازار اطلاع داد و اضافه کرد: همین اقدامات ستاد مدیریت کرونا، اصناف و بازاریان زیادی را به فروش غیرحضوری کالاها و خدمات ترغیب نموده و سبب شده است افراد زیادی برای تشویق مردم به در خانه ماندن، پای کار بیایند.

وی تاکید نمود: همراهی مردم، کامل نماینده تصمیمات ستاد مدیریت کرونا است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم اگر پای کار باشند، با ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا همراهی نمایند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند، به خوبی خواهیم توانست از این بحران بگذریم.

وی در تشریح اقدامات کمیته مالی ذیل ستاد مدیریت کرونا استان به اجرای چند طرح ملی در راستای یاری به اقشار و اصناف آسیب پذیر اشاره نمود و اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان متولی کار، طی چند روز آینده این طرح، نحوه بهره مندی افراد و شرایط خانوارهای تحت شمول آن را رسانه ای خواهد نمود.

عابدی گفت: استفاده از تسهیلات کم بهره، توزیع بسته های معیشتی و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از مهمترین برنامه های این طرح است.

وی گفت: در طرح خرید اعتباری برای بیش از 3 میلیون خانوار، وام یک تا سه میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مشخص بسته های معیشتی برای 1.5 میلیون خانوار در کل کشور نیز از جمله اقدامات سازمان هدفمندسازی یارانه هاست که به صورت متمرکز و براساس جمعیت خانوار توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به دستور استاندار قبل از اعلام مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر مشخص برنامه های حمایتی ویژه برای صاحبان حرف و مشاغلی که تحت تأثیر شرایط موجود دچار آسیب شده اند گفت: 10 رسته از مشاغل فراوریی، توزیعی و خدماتی مشمول دریافت تسهیلات خاص این مصوبه در اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 هستند.

عابدی اضافه کرد: واحدهای فراوری و توزیع مواد غذایی، هتل ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان حوزه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، مراکز فراوری و فروش صنایع دستی، مراکز آموزشی، واحدهای فراوری و توزیع پوشاک، کیف و کفش، واحدهای فراوری و توزیع آجیل و خشکبار مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

وی از تعویق سه ماهه اقساط وام های قرض الحسنه در تمامی بانک های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی نیز اطلاع داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ستاد مدیریت کرونا در کنترل ورودی و خروجی های استان اشاره نمود و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در مرز ماهیرود تدابیر بهداشتی ویژه ای اتخاذ شده و ضد عفونی کردن محیط برای برطرف آلودگی های احتمالی به بهترین نحو ممکن انجام می گردد.

وی به کوشش استان برای تامین اقلام بهداشتی مورد احتیاج مردم اشاره نمود و گفت: حسب دستور استاندار محترم و با تامین مواد اولیه مورد احتیاج و تزریق اعتبار سرمایه در گردش، خط فراوری یک واحد فراوریی به تهیه مواد ضد عفونی نماینده دست تغییر یافت و این واحد در حال افزایش میزان فراوری خود است تا احتیاج استان را پاسخگو باشد.

عابدی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا سبب شده میزان مصرف ماسک در استان افزایش چشمگیری داشته باشد توضیح داد: علاوه بر سهمیه ماسک مشخص شده از سوی وزارت بهداشت، حجم زیادی ماسک به استان وارد شده است.

وی گفت: بنا به تصمیم ستاد، در بحث توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، اولویت با مراکز درمانی است که در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: ستاد برای استفاده از توان و ظرفیت استان در فراوری ماسک، از یک واحد فراوریی در شهرک صنعتی بیرجند حمایت کرد و این واحد، فراوری خود را طی چند روز گذشته شروع نموده است.

وی به نظارت های شبانه روزی بازرسان کمیته بازرسی ستاد اشاره نمود و گفت: از مهمترین اهداف این کمیته، نظارت بر فرایند اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کروناست.

عابدی اضافه کرد: هر گونه کوتاهی در اجرای دستورالعمل ها در هر حوزه ای، برخورد قانونی به همراه دارد.

وی بیان نمود: براساس تصمیم ستاد، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان همه صندلی ها را مکلف به رعایت نکات بهداشتی نموده و سوخت گیری را به عهده نیروهای حاضر در صندلی گذاشته است.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40055

به "خبرنگاران فروشگاه مجازی 10 ستاره در خراسان جنوبی فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروشگاه مجازی 10 ستاره در خراسان جنوبی فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید