خبرنگاران فعالیت اصناف در آران وبیدگل محدود شد

به گزارش مهسان بلاگ، کاشان- خبرنگاران- فرماندار آران وبیدگل گفت: با تعامل و همکاری صنوف شهرستان به منظور جلوگیری از فرایند افزایشی شیوع ویروس کرونا، همه واحدهای عرضه کننده کالاهای غیرضرور تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

خبرنگاران فعالیت اصناف در آران وبیدگل محدود شد

اسماعیل بایبوردی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: با استناد به مصوبه ستاد مقابله با کرونا این ممنوعیت شامل مشاغل و صنوف نانوایی، میوه فروشی، قصابان و مرغ فروشان، لبنیات و خواربار فروشان و سوپرمارکت های عرضه مواد غذایی و بهداشتی نمی شود.

وی اظهار داشت: رستوران ها، آشپزخانه ها و اغذیه فروشان با رعایت دستورالعمل های ابلاغی می توانند به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

فرماندار آران وبیدگل اضافه کرد: داروخانه ها و مرکزهای ارایه خدمات پزشکی و پرستاری خصوصی نیز مشمول این محدودیت زمانی نمی شوند.

وی ادامه داد: اصناف غیرضرور در شرایط شیوع ویروس کرونا از جمله پوشاک و پارچه فروشان، کیف و کفش، آرایشگاه های زنانه و مردانه، مصالح فروشان، لوازم خانگی، فرش و موکت، طلافروش ها، مبل فروشی ها، نجاری ها، خیاطان، خرازی ها، اسباب بازی فروشان و مواردی از این قبیل را شامل می شود.

بایبوردی از مردم درخواست کرد تا همچنان در خانه بمانند و خریدهای ضروری خود را به صورت تلفنی یا اینترنتی از عرضه کنندگان و فروشگاه های مجاز و مطمئن انجام دهند.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به 176 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهایی ساده مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

بنابر آخرین اعلام آمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان های کاشان و آران وبیدگل 509 مورد بود.

شهرستان آران وبیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40955

به "خبرنگاران فعالیت اصناف در آران وبیدگل محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت اصناف در آران وبیدگل محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید