خبرنگاران کرونا جان 291 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی بیمار جدید رکورد زد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی 24 هزار و 760 بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت 291 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 65 هزار و 55 نفر رسید.

خبرنگاران کرونا جان 291 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی بیمار جدید رکورد زد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیما سادات لاری روز سه شنبه اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (24 فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 24 هزار و 760 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و سه هزار و 132 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 118 هزار و 212 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز یک میلیون و 729 هزار و 293 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین چهار هزار و 481 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 13 میلیون و 866 هزار و 887 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: اکنون 295 شهرستان قرمز و 99 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین 45 شهرستان در شرایط زرد و فقط 9 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این گفته بود: نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانها با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی روبرو هستند. میزان عمل به پروتکل های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران نماینده و طبق آخرین گزارش ها 56 درصد است.

وی اضافه نمود: با توجه به رابطه معنادار بین میزان عمل به پروتکل های بهداشتی و افزایش بیماری و با توجه به افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا در همه استانها و سرایت بسیار بالای این ویروس، در صورت پایین ماندن میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهی افزایش روز افزون موارد بستری و مرگ و میر بیماری کووید19 در کشور خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: با توجه به قدرت سرایت بالای بیماری کووید19 و گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی توصیه می کنیم افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند، 14 روز در خانه قرنطینه بمانند. فضای مشترک با دیگران را در منزل به حداقل ممکن برسانند و اگر هر گونه علامت مانند تب، سردرد، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی داشتند با 4030 تماس بگیرند. محل قرنطینه را تحت هیچ شرایطی ترک ننمایند و در صورت احتیاج به مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده ننمایند.

لاری از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد و بدن درد هر چند خفیف، در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز نمایند و در صورت ادامه این علایم با سامانه 4030 تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 135 میلیون نفر را در جهان به طور قطعی مبتلا نموده و حدود دو میلیون و 930 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84952

به "خبرنگاران کرونا جان 291 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی بیمار جدید رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 291 نفر دیگر را در ایران گرفت، شناسایی بیمار جدید رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید