درمان جراحت استخوان با ماده تولیدی چاپگر سه بعدی

به گزارش مهسان بلاگ، فراوری موادی برای درمان جراحت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی وارد مرحله تازه ای شده و این بار برای درمان جراحت های شدید استخوان از این روش استفاده شده است.

درمان جراحت استخوان با ماده تولیدی چاپگر سه بعدی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فراوری موادی برای درمان جراحت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی وارد مرحله تازه ای شده و این بار برای درمان جراحت های شدید استخوان از این روش استفاده شده است.

دانشمندان ماده جدیدی را ابداع نموده اند که به طور خاص برای درمان جراحت های دو سر نرم استخوان یا غضروف های مفصلی کاربرد دارد.

استخوان های بلند بازو و پاهای انسان دارای یک لایه نرم و فشرده از غضروف در دو سوی خود است که به تدریج امتداد یافته است. آسیب دیدن بافت های این بخش از استخوان می تواند خسارت زیادی را به بدن تحمیل کند و بهبود آن نیز کار ساده ای نیست. جراحت های استخوانی در این بخش ممکن است موجب آسیب دیدگی های دائمی گردد و مواردی از این دست در ورزشکاران حرفه ای زیاد رخ می دهد.

تا به حال روش های مختلفی برای درمان این نوع جراحت ها به کار گرفته شده که هیچ یک به طور کامل کارساز نبوده است، اما محققان دانشگاه های مریلند و رایس با همکاری یکدیگر ماده ای جدید را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی فراوری نموده اند که می تواند مشکل مذکور را رفع کند.

این ماده از نوعی پلیمر نرم تشکیل شده که استقامت بالایی دارد و شبکه ای از منافذ موجود در آن، انتقال سلول های استخوانی و غضروف را به درون ماده مذکور ممکن می نماید. لذا به تدریج رگ های خونی در این ماده خاص ریشه دوانده و جریان می یابد.

محققان می گویند با تکمیل این روش امکان چاپ سه بعدی ماده مذکور به گونه ای که به طور کامل مطابق با شرایط هر فرد باشد، وجود دارد و می توان از آن به عنوان یک روش درمانی مطمئن استفاده کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7506

به "درمان جراحت استخوان با ماده تولیدی چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان جراحت استخوان با ماده تولیدی چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید