در بهینه سازی سایتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟

به گزارش مهسان بلاگ، سئو به مجموعه اقداماتی گفته می گردد که بتوانیم بیشترین و باکیفیت ترین ترافیک ورودی را دریافت کنیم. اهمیت سئو فقط به دریافت رتبه در موتورهای جستجو خلاصه نمی گردد. این روش در واقع نوعی از بازاریابی بوده و بخشی از بازاریابی درونگرا به شمار می رود. در این مطلب به فاکتورهای مهم گوگل در بهینه کردن سایتمان می پردازیم:

در بهینه سازی سایتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟

سئو تکنیکال

در سئو تکنیکال به آنالیز و حل مسائل فنی سایت از نظر سئو می پردازیم تا صندلی سایت در صفحات جستجوی گوگل بهبود پیدا کند. اما سؤال اینجاست که چه مسائلی در سایت می توانند به سئو ربط داشته باشند؟

برای مثال اگر نقشه سایت به درستی ساخته نگردد و برخی صفحات به گوگل معرفی نشوند، روبات های گوگل قادر به خزیدن آن صفحات نخواهند بود و در نتیجه به احتمال زیاد ایندکس نخواهند شد. صفحه ای که ایندکس نگردد هم در صفحات نتایج گوگل (SERP) نمایش داده نمی گردد و رتبه ای نخواهند گرفت.

مثال دیگر در خصوص سازگاری سایت با موبایل است که از نظر سئو سایت نکته بسیار حائز اهمیتی است. در واقع گوگل رسماً اعلام نموده که سایت های سازگار با موبایل در جستجوهایی که توسط موبایل انجام می شوند صندلی بهتری خواهند داشت.

این فهرست به همین جا ختم نمی گردد و می توان گفت فهرست نسبتاً طویلی است. از همین رو در ادامه چک لیستی ارائه می گردد که در آن مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال خدمتتان ارائه شده است.

تگ تایتل

یک عبارت خاص را در گوگل جستجو کنید و به دقت به صفحه نتایج نگاه کنید، همان طور که مشاهده می کنید عناوین خاصی با فونت آبی یا بنفش مشاهده می گردد. در قسمت پایین این عنوان ها نیز توضیحات با فونت کوچکتر آورده شده است. به طور ساده بخش عنوان هر صفحه وب همان تگ تایتل خواهد بود که ماهیت آن HTML است.

اگر باHTML آشنایی دارید می دانید که تگ title داخل تگ head قرار می گیرد. بسیار لازم است که هر صفحه از وبسایت شما یک عنوان مفید، مختصر و دقیق داشته باشد. این اهمیت از دو سمت است اولاً موتورهای جستجو کلیات صفحه شما را درمی یابند، ثانیاً بازدیدنمایندگان وبسایت شما با آنالیز عنوان از حدود محتوای ارائه شده در آن صفحه باخبر خواهند شد.

تگ کنونیکال

تگ کنونیکال ترفندی است که سئوکاران برای معرفی یک صفحه اصلی از بین دو یا چند صفحه مشابه به گوگل استفاده می نمایند. فرض کنید شما در وب سایت خود سه صفحه دارید که هر سه برای یک کلیدواژه نوشته شده باشند یا حتی دو تا از آن صفحات مشابه یکدیگرند. در این حالت یکی از این سه صفحه را به عنوان صفحه اصلی درنظر گرفته و کنونیکال دو صفحه دیگر را به صفحه اصلی درنظرگرفته شده می دهیم تا وقتی کاربران کلیدواژه مورد نظر را سرچ کردند، صفحه ای که تگ کنونیکال به آن اشاره می نماید در صفحات سرچ نمایان گردد.

تگ های هدینگ

استفاده از تگ های تیتر مزیت سه گانه دارد، اولاً ربات های گوگل تفسیر بهتری هنگام خزش روی وبسایت شما خواهند داشت و اگر شما با هوشمندی کلمات کلیدی خود را در این تگ ها جاگذاری نموده باشید تاثیر مثبت سئو آن را خواهید دید. دوماً بازدیدنماینده صفحه وب دچار خستگی و یکنواختی نمی گردد و خیلی ساده می تواند تمرکز خود را در یک تیتر خاص معطوف کند و دید کلی به محتوای شما داشته باشد، سوماً نویسنده متن شما با رعایت تیترها به متن تسلط بیشتری خواهد داشت و می تواند ذوق خود را به خوبی پیاده سازی کند و از طرفی هم تیترها نویسنده را در یک حوالی تعیین نگه خواهند داشت و به قول معروف اجازه نمی دهند که نویسنده به جاده خاکی بزند!

منبع : https://www.jetseo.ir/

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52711

به "در بهینه سازی سایتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بهینه سازی سایتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید