رونمایی از نخستین قطار باری برقی دنیا
به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- اولین قطار باری باتری-الکتریکی جهان دارای 18 هزار سلول باتری لیتیوم-یونی است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آی ای، یک گزارش در دیجیتال ژورنال نشان می دهد که شرکت سازنده قطارهای باری موسوم به وابتک(Wabtec) با همکاری دانشگاه کارنگی ملون(Carnegie Mellon) از اولین لوکوموتیو باری باتری-برقی دنیا رونمایی نموده اند.
این شرکت مستقر در پیتسبورگ پنسیلوانیا ادعا نموده است که این لوکوموتیو تازه به طور چشمگیری قوی تر از خودروهای برقی تسلا است و می تواند به کاهش قابل توجه انتشار کربن در بخش حمل و نقل ریلی یاری کند.
نیروی برقی این قطار را می توان با یک موتور دیزلی سنتی ترکیب کرد تا مصرف سوخت را تا 11 درصد کاهش دهد، بعلاوه منجر به کاهش 11 درصدی انتشار کربن، معادل با حذف بیش از 6200 گالن سوخت دیزل و عدم انتشار تقریبا 70 تن کربن می گردد.
این قطار تازه که FLXdrive نام دارد، آزمایش موفقی را در اوایل امسال در کالیفرنیا به خاتمه رسانده و در طول سه ماه 20 هزار و 920 کیلومتر را طی نموده است. این قطار 195 تنی با 18 هزار سلول باتری لیتیوم-یون کار می نماید و به این وسیله می تواند تا 4400 اسب بخار قدرت فراوری کند.
این قطار دارای ظرفیت انرژی 2.4 مگاوات ساعت است و می تواند به وسیله ترمزهای احیا کننده شارژ گردد.
لوکوموتیو FLXdrive از سیستم کروز کنترل مجهز به هوش مصنوعی به نام Trip Optimizer برای مدیریت جریان انرژی به منظور بهینه سازی بهره وری انرژی استفاده می نماید.
شرکت وابتک بعلاوه در حال توسعه نسل دوم این قطار برقی با ظرفیت هفت مگاوات ساعت است که می گوید مصرف سوخت و انتشار کربن را تا 30 درصد کاهش خواهد داد و دارای قدرت معادل با 100 خودروی تسلا است.
اریک گبهارت مدیر ارشد فناوری این شرکت در مصاحبه با گاردین، نسل بعدی این لوکوموتیو را دارای قدرت و انرژی بیشتر و 100 برابر یک خودروی تسلا توصیف کرد و اعلام نمود که به طور چشمگیری قدرتمندتر خواهد بود.
در همان روزی که وابتک از FLXdrive رونمایی کرد، شرکت معدنی استرالیایی روی هیل در بیانیه ای اعلام نمود که اولین لوکوموتیو FLXdrive را از این شرکت خریداری نموده است. بعلاوه این شرکت نسل دوم لوکوموتیو FLXdrive را پس از تکمیل در سال 2023 دریافت خواهد نمود. شرکت معدنی روی هیل از خط آهن معدنی 344 کیلومتری در معدن سنگ آهن در منطقه پیلبارای استرالیای غربی برخوردار است.
این لوکوموتیو تازه به اسم بخشی از همکاری شرکت وابتک و دانشگاه کارنگی ملون به منظور یاری به تقویت حمل و نقل ریلی باری توسعه داده شده است. بخش حمل و نقل در ایالات متحده منبع عظیم انتشار گازهای گلخانه ای است، اگرچه خطوط ریلی تنها دو درصد از کل انتشارات این بخش را بر عهده دارند، اما برآوردها نشان می دهد که روی آوردن به راه آهن و دور شدن از حمل و نقل جاده ای می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا 75 درصد کاهش دهد.
با این وجود، وابتک و کارنگی ملون توسعه یک فناوری بدون آلاینده را برای یاری به جابجایی 1.7 میلیارد تن محموله در هر سال به وسیله خط آهن در ایالات متحده دنبال کردند.
منبع: خبرگزاری آریاberlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر
namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک