رویترز؛ فوتی های جهانی کرونا از مرز 5 میلیون نفر گذشت

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری رویترز بر اساس آمار خود گزارش داده با ادامه تاخت و تاز نوع کرونای دلتا، روز آدینه آمار مرگ ومیر ناشی از همه گیری در دنیا از مرز 5 میلیون نفر عبور کرد.

رویترز؛ فوتی های جهانی کرونا از مرز 5 میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس آمار رویترز، روز آدینه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در سراسر دنیا از مرز پنج میلیون نفر گذشت، در حالی که افراد واکسینه نشده به ویژه در معرض گونه دلتای کرونا قرار دارند.

طبق گزارش رویترز، بیش از نیمی از مرگ و میرهای دنیای گزارش شده در میانه هفت روزه در ایالات متحده، روسیه، برزیل، مکزیک و هند بوده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل این خبرگزاری، در حالی که بیش از یک سال طول کشید تا تعداد قربانیان کووید-19 به 2.5 میلیون نفر در دنیا برسد، 2.5 میلیون مورد بعدی در کمتر از هشت ماه ثبت شده است.

به طور میانه روزانه 8000 مورد مرگ در سراسر دنیا طی هفته گذشته گزارش شده که معادل حدود پنج مرگ در هر دقیقه است. با این حال، نرخ مرگ و میر دنیای در هفته های اخیر در حال کاهش بوده است.

به نوشته رویترز، در روزهای اخیر تمرکز بیشتری بر رساندن واکسن به کشورهای فقیرتر قرار گرفته، جایی که بسیاری از مردم هنوز اولین دوز را دریافت ننموده اند؛ این در حالی است که در کشورهای مرفه تزریق دُز تقویتی آغاز شده است.

بر اساس گزارش Our World in Data، بیش از نیمی از دنیا هنوز حداقل یک دوز واکسن دریافت ننموده اند. سازمان دنیای بهداشت این هفته خاطرنشان کرد که برنامه توزیع کوواکس آن، برای اولین بار، دزها را فقط در کشورهایی با کمترین سطح پوشش توزیع می نماید.

این برنامه که به صورت مشترک با سازمان دنیای بهداشت رهبری می گردد، از ماه ژانویه به شکل گسترده دزهای مصرفی را به طور نسبی بین بیش از 140 کشور ذی نفع با توجه به مقدار جمعیت آن ها اختصاص داده است.

موارد ابتلا و بستری در ایالات متحده فرایند نزولی داشته، اما مقام های بهداشتی در حال آماده شدن برای خیز احتمالی هستند زیرا در هوای سردتر فعالیت های بیشتری باید در فضای بسته انجام گردد. بر اساس آماری که رویترز روز آدینه منتشر کرد تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از 700 هزار نفر فراتر رفت.

آمار رویترز حاکی از آن است که طی هفته گذشته میانگین قربانیان کرونا در آمریکا روزانه دو هزار نفر بوده که تقریبا 60 درصد حداکثر مقدار قربانیان کرونا در ماه ژانویه و پیش از آغاز واکسیناسیون بوده است.

آمریکا در حال حاضر در آمارهای مرگ و میر و تعداد مبتلایان به کرونا در صدر کشورهای دنیا واقع شده است. نوزده درصد از مبتلایان به کرونا و 14 درصد از قربانیان کرونا در دنیا آمریکایی هستند.

روسیه روز آدینه 887 مورد مرگ ناشی از کروناویروس را گزارش کرد که بالاترین آمار مرگ و میر روزانه از زمان آغاز همه گیری در این کشور و چهارمین روز متوالی است که این رکورد را ثبت نموده است. تنها 33 درصد از افراد واجد شرایط در روسیه اولین دز واکسن را دریافت نموده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز، به اسم یک منطقه، آمریکای جنوبی دارای بالاترین آمار مرگ و میر در دنیا است که 21 درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده را شامل می گردد و پس از آن آمریکای شمالی و اروپای شرقی بیش از 14 درصد از کل مرگ و میرها را تشکیل می دهند.

هند یکی از اولین کشورهایی که ویروس دلتا آن را درنوردید، با آغاز کارزار واکسیناسیون از 4000 مورد مرگ روزانه به کمتر از 300 نفر رسیده است. حدود 47 درصد از واجدین شرایط در هند اولین دز واکسن را دریافت نموده اند.

نوع دلتا اکنون گونه غالب در سراسر دنیا است و در 187 کشور از 194 کشور عضو سازمان دنیای بهداشت گزارش شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97318

به "رویترز؛ فوتی های جهانی کرونا از مرز 5 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز؛ فوتی های جهانی کرونا از مرز 5 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید