رگبار و رعد و برق اصفهان را فرا می گیرد

به گزارش مهسان بلاگ، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبت شدید، رگبار و رعد و برق بخش وسیعی از استان اصفهان را فرا می گیرد.

رگبار و رعد و برق اصفهان را فرا می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نقشه های اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار از شنبه 9 فروردین تا اواسط هفته بر روی استان است و بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان شرایط جوی به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبت شدید و رگبار و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی استان وجود دارد و احتمال تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش بینی می گردد.

بارش ها در ساعت بعدازظهر و اوایل شب و شدت فعالیت سامانه روز شنبه، در بیشتر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب استان و روز یکشنبه در مناطق جنوب، شرق، شمال و مرکز استان خواهد بود. در ارتفاعات غربی استان بارش بصورت برف خواهد بود

دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

همچنین کارشناس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان در خصوص شرایط کیفی هوای این استان گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل امروز با میانگین 68 در شرایط سالم ثبت شد.

محمود مزارع در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: شرایط هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد 61 (AQI) سالم، خیابان استانداری 72 سالم و خیابان دانشگاه 72 سالم و بزرگراه خرازی 56 در شرایط سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا(Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می نماید و شرایط آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41782

به "رگبار و رعد و برق اصفهان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و رعد و برق اصفهان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید