مسئولین با مدیریت صحیح، مسائل استان های کویرنشین را تا قبل از رسیدن به مرحله اعتراض مرتفع نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه ای از مسئولین وزارت نیرو و استانداران استان های کویرنشین خواسته تا مسائل این استانها را پیش از رسیدن به مرحله تجمع و اعتراضات مرتفع نمایند.

مسئولین با مدیریت صحیح، مسائل استان های کویرنشین را تا قبل از رسیدن به مرحله اعتراض مرتفع نمایند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یکی از مهمترین الزاماتِ ثبات جمعیت و توسعه کانون های زیستی علی الخصوص در شرایط تغییرات آب و هوایی و خشکسالی، پایداری و مدیریت صحیح منابع طبیعی و ذخایر آبی است. در سال های اخیرکشور های با اقلیم خشک و نیمه خشک از جمله ایران اسلامی با تاثیرپذیری بیشتری از خشکسالی با مسائل ببشتری روبرو گشته اند. باید توجه داشت که توزیع صنایع و خدمات و بعلاوه الگوی کشت در هر استان و منطقه الزاما می بایست متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت ذخایر آبی همان منطقه باشد. در سال های گذشته به علت عدم توجه به پتانسیل اقلیمی و ذخایر طبیعی در بعضی استان های کویری با استقرار صنایع آب بر و بعلاوه الگوی کشت نابهره ور در این منطقه ها، حجم استفاده از منابع و ذخایر آب به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در پی این موضوع اخیرا جمعی از هم وطنان عزیزمان در شهر های اصفهان و شهرکرد با طرح مطالبات خود به صورت مسالمت آمیز تجمع نمودند، اما با تحرکات عناصر فرصت طلب و ضدانقلاب و سو استفاده از تجمع غیرسیاسی کشاورزان، شهروندان هوشمند و مطالبه گر، انتها تجمع خودرا اعلام نمودند؛ لذا کنش های بعضی عوامل فرصت طلب که نه به فکر آب اصفهان هستند و نه تحقق مطالبات کشاورزان، هیچگونه توجیهی نداشته و صرفا در پی تحقق اهداف سیاسی و ضدامنیتی می باشند.

بدینوسیله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، طی این بیانیه چند نکته را حائز توجه برشمرده و اعلام می دارد:

1-از تمامی مسئولین محترم ذیربط علی الخصوص وزارت نیرو و استانداران استان های کویرنشین خواستاریم که با حداکثر همیت در تحقق مطالبات هموطنان عزیزمان بکوشند و با پاسخگویی و رسیدگی فوری به مطالبات مردم، بستر تجمعات غیر سیاسی و مسالمت آمیز به صحنه جولان اشرار و عناصر ضد امنیتی تبدیل نشود. بعلاوه با عملکرد درست خود و مدیریت صحیح، مسائل موجود را قبل از رسیدن به مرحله تجمع و اعتراضات مرتفع نمایند، زیرا تجربه چند ساله نشان داده است که دشمنان داخلی و خارجی، سعی دارند بر همه اعتراضات مردم حاکم شده و موضوعات صنفی را به موضوع امنیتی تبدیل نمایند.

2-عوامل و مسئولین محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اجازه سو استفاده و تحریف واقعیات را به شبکه های معاند نداده و با تبیین واقعیات و رسانیدن پیغام کشاورزان، افکار عمومی را در جهت صحیح واقعیات مدیریت نماید.

3-از صاحب نظران، کنشگران، اساتید دانشگاهی و جامعه نخبگانی در حوزه محیط زیست دعوت به عمل می آید با ارائه راه حل های خود، برای حل مساله کم آبی در شرایط فعلی و علی الخصوص در بلند مدت به کمک مردم و نهاد های دولتی آمده و متقابلا از مسئولین در نهاد های مختلف از جمله وزارت نیرو و سازمان جهاد کشاورزی خواستاریم به صورت ویژه از نظرات آنان در مدیریت منابع آب و محیط زیست کشور بهره گیری نمایند

4-در انتها ضمن تشکر از مردم فهیم استان های کویر نشین به جهت هوشمندی در راستای عدم همراهی با عناصر ضدانقلاب و اعلام انتها تجمعات، از آنان صمیمانه خواهشمندیم که این هوشمندی و مرزبندی با عوامل بیگانه را حفظ کرده و برای به ثمر نشستن مطالبات خود، میدان مطالبه گری را از فرصت طلبان به نفع تحقق منافع خود به دست گیرند

والسلام علیکم و رحمة الله

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 102124

به "مسئولین با مدیریت صحیح، مسائل استان های کویرنشین را تا قبل از رسیدن به مرحله اعتراض مرتفع نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولین با مدیریت صحیح، مسائل استان های کویرنشین را تا قبل از رسیدن به مرحله اعتراض مرتفع نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید