زمان پرداخت تمام وام های دانشجویی اعلام شد ، اولویت پرداخت با کدام وام هاست؟

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه به منظور تامین کسری بودجه این صندوق برای پرداخت مابقی وام های درخواست شده اطلاع داد.

زمان پرداخت تمام وام های دانشجویی اعلام شد ، اولویت پرداخت با کدام وام هاست؟

به گزارش خبرنگاران، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به باز بودن پورتال ثبت نام وام های دانشجویی بعد از اتمام مهلت ثبت نام وام های دانشجویی گفت: پورتال ثبت نام وام های دانشجویی صندوق رفاه همواره باز است، دانشجویانی که تا 16 آذر برای دریافت انواع وام های دانشجویی در پورتال صندوق ثبت نام نموده اند، وام دریافت خواهند کرد، ولی تعهدی برای ارائه وام به دانشجویانی که بعد از 16 آذر ثبت نام نموده اند نداریم، مگر اینکه از سوی سازمان برنامه و بودجه، تخصیص اعتبار لازم صورت گیرد، در آن صورت به دانشجویان مذکور نیز وام ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • 5 نوع وام دانشجویی و زمانبندی اعطای آنها اعلام شد
  • مبلغ وام ها، غذا و اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی اعلام شد

وی ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ثبت نام وام ها، دانشگاه ها یک هفته فرصت داشتند تا فهرست دانشجویان متقاضی وام را تأیید نمایند. درخواست صندوق رفاه نیز از دانشگاه ها این بود که تعداد دانشجویان که به حد نصاب رسید، فهرست دانشجویان را ارائه نمایند تا وام دانشجویی ارائه گردد. تا به امروز 50 درصد وام مورد تقاضای دانشجویان پرداخت شده است، مابقی تقاضاها نیز هر زمان دانشگاه تأیید کردند، وام آنها نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: سازمان برنامه بودجه نیز اعلام نموده است که کسری بودجه صندوق را تا خاتمه آذرماه پرداخت خواهد نمود. در صورت تأمین بودجه مورد نظر، صندوق نیز تا هفته اول دی ماه سعی دارد تمام وام های درخواستی به جامانده را که تا 16 آذر ثبت نام شده بود پرداخت کند، به شرط اینکه دانشگاه ها نیز فهرست دانشجویان را تأیید نموده و به صندوق ارسال نمایند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: اولین اولویت صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام های دانشجویی، وام تحصیلی و سپس به ترتیب وام های شهریه، ضروری و ودیعه مسکن است که سعی می کنیم با سازمان برنامه بودجه به توافق برسیم که برای پرداخت مابقی وام های درخواست شده، شرمسار دانشجویان نشویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109265

به "زمان پرداخت تمام وام های دانشجویی اعلام شد ، اولویت پرداخت با کدام وام هاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان پرداخت تمام وام های دانشجویی اعلام شد ، اولویت پرداخت با کدام وام هاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید