دانشگاه بریتیش کلمبیا

به گزارش مهسان بلاگ، درباره دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه دولتی کانادا واقع در شهر ونکور ایالت بریتیش کلمبیا است . دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 1908 تاسیس شده است و دارای شهرتی دنیای در زمینه آموزش و پژوهش می باشد . دانشگاه British Columbia پیوسته در بین 50 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است .

دانشگاه بریتیش کلمبیا

به واسطه برنامه های آکادمیک دانشگاه بریتیش کلمبیا ، کیفیت بالای آموزش و جوایز و افتخاراتی که اساتید و دانشجویان این دانشگاه کسب نموده اند ، این دانشگاه همیشه دانشجویان برجسته سراسر جهان را به خود جذب می نماید .

رتبه بندی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه British Columbia سومین دانشگاه کانادا و بر اساس آخرین رتبه بندی وب سایت QS دارای رتبه 47 است . بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه های جهانست که علاقه مندان تحصیل در کانادا را به خود جذب می نماید .

این دانشگاه رتبه جهانی 5 در جغرافیا ، 9 در آموزش ، 15 در کشاورزی و جنگل داری ، 17 در روانشناسی ، 20 در پرستاری ، 28 در پزشکی و 39 در حسابداری را دارا می باشد .

پردیس های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه British Columbia دارای 2 پردیس دانشگاهی می باشد .

Vancouver campus

این پردیس در شهر ونکور در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و توسط جنگل ، کوه و اقیانوس احاطه شده است .

Okanagan campus

این پردیس در شهر کلوانا ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سطح جهانی

دانشگاه British Columbia دانشگاهی جامع و گسترده است که طیف وسیعی از برنامه های تخصصی را به وسیله 18 گروه هیـأت علمی در دو پردیس اصلی ارائه می دهد .

اعضای هیئت علمی دانشگاه به طور مکرر جوایز ملی و بین المللی و همچنین تقدیرنامه هایی در زمینه آموزش ، تحقیق و خدمات اجتماعی دریافت می کنند . به عنوان نمونه دکتر Brett Findlay از آزمایشگاه بیوتکنولوژی دانشگاه British Columbia (یک واحد تحقیقاتی برجسته که در سال 1987 توسط Michael Smith استاد بریتیش کلمبیا و برنده جایزه نوبل در سال 1993 پایه گذاری شد) 9 میلیون دلار آمریکا به عنوان عضوی پیشقدم در زمینه چالش های عظیم در حیطه سلامت جهانی جایزه دریافت نموده است .

اعضای هیئت علمی همچنین پیروز به دریافت جوایز تحقیقاتی Killam دانشگاه ، جوایز تحقیقاتی از شورای تحقیقات پزشکی کانادا و نیز مدال های طلا از طرف شورای علمی استان بریتیش کلمبیا شده اند . هیئت علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا درشبکه های مراکز برتر علمی دولت کانادا شرکت داشته و سالانه بیش از 485 میلیون دلار بودجه به صورت فاند تحقیقاتی و قرارداد دریافت می نماید .

در سال 2006 برنده برجسته نوبل دکتر Carl Wieman به دانشکده علوم دانشگاه British Columbia پیوست و از آن روز آموزش مبتکرانه در رشته علوم را عهده دار است .

کتابخانه این دانشگاه به سیستم خدمات آنلاین متصل است و کتابخانه شامل 22 واحد و بخش های خدماتی متعدد است که 3 واحد خدماتی آن به 5 بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی خدمت رسانی می نماید .

تعدادی مراکز تحقیقاتی در ارتباط با صنعت نیز در دانشگاه قرار دارند . TRIUM یکی از عظیمترین تجهیزات شتاب دهنده در کانادا برای پژوهش در زمینه فیزیک اتمی در این دانشگاه قراردارد .

موزه انسان شناسی این دانشگاه عظیمترین موزه آموزشی کاناداست .

خوابگاه های دانشگاه بریتیش کلمبیا

امکان اقامت در خوابگاه دانشگاه برای 6000 دانشجوبه صورت تک نفره و گروهی وجود دارد . دانشگاه اولویت اعطای مسکن را به دانشجویان سال اول می دهد بخصوص دانشجویانی که مستقیما از دبیرستان وارد دانشگاه می شوند ، دانشجویان با یاری هزینه های تحصیلی یا ورزشی و دانشجویانی که خارج از ونکوور زندگی می کنند .

دانشکده های دانشگاه بریتیش کلمبیا

بعضی از دانشکده های دانشگاه British Columbia

Faculty of Arts - Faculty of Science - Faculty of Education

Faculty of Medicine - Faculty of Dentistry - Faculty of Pharmaceutical Sciences

Faculty of Forestry - Faculty of Engineering - School of Music

School f Nursing - School of Business

بورسیه های دانشگاه بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا مانند همه دانشگاه های برتر جهان جهت جذب دانشجویان ممتاز بورسیه های متفاوتی ارائه می نماید که بعضی از آن ها عبارتند از :

(International Major Entrance Scholarship (IMES

این بورسیه هر ساله به دانشجویان ممتاز ورودی دوره کارشناسی اهدا می گردد .

دانشجویان می توانند زمانی که دانشجوی سال اول دانشگاه بریتیش کلمبیا می شوند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند . این بورسیه برای 3 سال مابقی تحصیل هم قابل تمدید است به شرطی که دانشجو شرایط اخذ آن را داشته باشد .

بورسیه نامبرده به دانشجو ورودی جدید دانشگاه حتی اگر دانشجوی بین اللملی باشد تعلق می گیرد . منتهی مانند تمام بورسیه ها رقابتی بوده و پیروزیت ها ، دست آورد های استثنایی و صلاحیت علمی دانشجو اساس پیروزیت در اخذ این بورس است .

(Outstanding International Student Award (OIS

بورسیه OIS بورسیه ای است که مبتنی بر شایستگی دانشجویان و قدرت آکادمیکی بالای آنها خارج از برنامه درسی می باشد .

دانشجو می بایست دانشجوی ورودی جدید دانشگاه باشد و یا دانشجوی بین اللملی که با ویزای دانشجویی وارد کشور کانادا شده و دارنده نشان پیشرفت علمی و دست آورد های مازاد بر برنامه های درسی است .

بورسیه های مقطع دکترا

  • Vanier Canada Graduate Scholarship
  • (Canadian Institutes of Health Research (CIHR
  • (Natural Science and Engineering Research Council of Canada (NSERC
  • (Social Sciences and Humanities Research Council (SSHRC

نویسنده : امید کریمی

منبع : www.ubc.ca

تصاویر پردیس های دانشگاه بریتیش کلمبیا

راهنمای نقشه

از این نقشه می توان به دو صورت استفاده نمود :

  1. استفاده به صورت معمول (همانطور که در سایت می بینید)
  2. مشاهده مکان مورد نظر به صورت واقعیت مجازی

در این روش کافیست به اندازه کافی روی مکان مورد نظر زوم نموده و سپس آدمک بالای قسمت زوم را برداشته و روی نقطه مورد نظر قرار دهید .

با انجام این کار شما می توانید تصاویر مکان مورد نظر خود را به صورت کاملا واقعی و سه بعدی ملاحظه نموده و به گشت و گذار در آن مکان بپردازید .

موقعیت جغرافیایی دانشگاه

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: studyunique
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48583

به "دانشگاه بریتیش کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه بریتیش کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید