ساعات کار طولانی، عمر را کوتاه می کند

به گزارش مهسان بلاگ، مطالعات جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد میان ساعات کاری طولانی و مرگ زودرس، ارتباط مستقیمی وجود دارد.

ساعات کار طولانی، عمر را کوتاه می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازمان بهداشت جهانی گفت انجام ساعات کار طولانی می تواند خطر مرگ زودرس را در افراد افزایش دهد.

این سازمان با صدور بیانیه ای گفت ساعات کاری طولانی، سالانه صد ها هزار نفر را به کام مرگ می کشاند. این موضوع می تواند همزمان با همه گیری کرونا در جهان تشدید شود.

تحقیقات جدید درباره ارتباط میان مرگ زودرس و ساعات کاری طولانی نشان داده است تنها در سال 2016 بیش از 745 هزار نفر به دلیل سکته مغزی و حمله قلبی ناشی از انجام ساعات کاری طولانی جان خود را از دست داده اند.

ماریا نیرا، مدیر بخش سلامت، محیط، و تغییرات اقلیمی سازمان بهداشت جهانی در این زمینه می گوید: این آمار تلفات نسبت به سال 2000 نزدیک به 30 درصد رشد را نشان می دهد. کار کردن بیش از 55 ساعت یا بیشتر در هفته می تواند خطر بسیار جدی برای سلامت انسان داشته باشد. این یافته ها نشان دهنده آن است که باید از سلامت افراد در محیط کار محافظت شود.

این مطالعات که از سوی سازمان بهداشت جهانی و با همکاری سازمان جهانی کار اجرا شده است، نشان می دهد بیشتر قربانیان شامل 72 درصد آن ها مردانی بوده اند که در دوره میانسالی یا بالاتر قرار داشتند.

این تحقیقات که در مناطق مختلف جهان اجرا شده است، نشان می دهد این موضوع در کشور های مختلف متفاوت است. برای مثال مناطقی، چون جنوب شرق آسیا و منطقه غرب اقیانوس آرام بدترین آمار تلفات افراد را از این منظر دارند. در این مناطق نیز شرایط کشورهایی، چون چین، ژاپن و استرالیا وخیم است.

این تحقیقات که در 194 کشور جهان اجرا شده است، نشان می دهد کار بیش از 55 ساعت یا بیشتر در هفته می تواند خطر سکته مغزی در افراد را 35 درصد افزایش دهد. همچنین افرادی که ساعات کاری طولانی دارند 17 درصد بیشتر از افرادی که ساعات کاری معمول دارند (44 ساعت در هفته) احتمال دارد که به دلیل بیماری های مرگبار قلبی - عروقی جانشان را از دست بدهند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد توجه به ساعات کاری افراد در محیط کار می تواند به میزان قابل توجهی از مرگ و میر های نیروی انسانی بکاهد.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85830

به "ساعات کار طولانی، عمر را کوتاه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعات کار طولانی، عمر را کوتاه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید