سامورایی یا نینجا: از قصه و گیم پلی Ghost of Tsushima بیشتر بدانید

به گزارش مهسان بلاگ، در پی قضایای پیش آمده، چندان از عرضه بازی گوست آو سوشیما در تاریخ مقرر مطمئن نیستیم، ولی در هر حال حسابی منتظر عرضه آن نشسته ایم؛ حتی با اینکه اطلاعات چندان زیادی هم درباره گیم پلی و قصه ای آن در اختیار نداریم. می دانیم که بر و بچه های استودیوی بازی سازی ساکر پانچ تجربه شگفت انگیزی ارایه مان می دهند. این استودیو به تازگی با نشریه رسمی پلی استیشن کمی از بازی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) صحبت نموده است.

سامورایی یا نینجا: از قصه و گیم پلی Ghost of Tsushima بیشتر بدانید

شاید مهم ترین نکته صحبت های استودیوی ساکر پانچ در شماره این ماه نشریه پلی استیشن (Official PlayStation Magazine)، تاکید روی این موضوع باشد که فعلا تاریخ عرضه بازی یعنی 26 ژوئن، تغییر ننموده است. عرضه بازی های بعدی سونی یعنی قسمت دوم لست آو آس و بازی واقعیت مجازی آیرون من به عقب افتاده اند و این موضوع، روی برنامه های بازاریابی سونی تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است همه تاریخ ها به نسبت تغییر پیدا نمایند. با این حال، امیدواریم این اتفاق روی ندهد و گوست آو سوشیما در همان تیرماه وارد بازار گردد.

استودیوی ساکر پانچ کمی از قصه و فرایند بازی گوست آو سوشیما صحبت نموده است. بازی قرار نیست قصه تاریخی حمله مغول به ژاپن را تعریف کند و اساسا به دنبال تعریف قصه ای حماسی و سینمایی است؛ در واقع تیم سازنده بازی می گوید که فیلم های آکیرا کوروساوا از منابع اصلی آن ها برای الهام دریافت در ساخت بازی بوده اند. ساکر پانچ حتی برای ساخت موسیقی بازی سراغ یک آهنگساز معروف فیلم های اکشن آسیایی را گرفته است. شیگرو اومه بایاشی وظیفه آهنگسازی گوست آو سوشیما را برعهده دارد؛ آهنگسازی که ساخت موسیقی متن فیلم هایی مثل خانه خنجرهای پرنده یا بی باک را در کارنامه دارد.

بازی نماینده ها در گوست آو سوشیما کنترل جین ساکایی را برعهده می گیرند. جین توسط عموی خود شیمورا، ارباب جزیره سوشیما، در راه و رسم سامورایی آموزش دیده و عظیم شده است. مغول ها به جزیره سوشیما حمله می نمایند و جین هم در ابتدای کار به خوبی مقابل آن ها می ایستد و مبارزه می نماید. با این حال، نیروهای مغول در حملات خود پیشروی می نمایند و مبارزان سوشیما را از بین می برند. جین، یکی از معدود سامورایی هایی است که از حمله مغول به سوشیما جان سالم به در برده. جین تصمیم می گیرد تا به مبارزه با مغول ها بلند گردد. با این حال، او متوجه شده است که نمی تواند فقط هم به مهارت های خود به عنوان یک سامورایی اکتفا کند؛ مهارت هایی که سطح عظیمی از افتخار را در کنار خود احتیاج دارند. جین در کنار مهارت های سامورایی، به یادگیری روش های مبارزه جدیدی به نام راه و رسم روح (The Way of the Ghost) روی می آورد؛ مهارت هایی که بسیار شبیه به نوع مبارزه یک نینجا هستند. جین برای مقابله با ارتشی عظیم، احتیاج به استفاده از این مهارت ها دارد.

راه و روش روح، جین را تبدیل به یک مبارز ناشناس و یک قهرمان می نماید؛ مبارزی که در راستای نجات مردم جنگ زده سوشیما بلند شده است. همین موضوع هم باعث می گردد تا مغول ها او را در صدر لیست دشمنان خود قرار دهند. فرماندهی نیروهای مغول به دست شخصیتی تخیلی به اسم خوتون خان سپرده شده است. البته این شخصیت با الهام از کوبلای خان طراحی شده است؛ فرماندهی که مغول ها را در همین دوره زمان به پیروزی رساند و نهایتا هم امپراطوری چین را به دست گرفت. جین ساکایی هم برای نجات سوشیما از دست این فرمانده و نیروهایش، بلند می گردد و شخصیت های متعددی را هم با خود همراه می نماید.

اساس قصه گوست آو سوشیما چندان هم دور از واقعیت نیست و سعی شده است تا این موضوع در فرایند بازی هم حفظ گردد. محیط عظیم بازی، جزیره ای است که بازی نماینده ها می توانند به صورت آزادانه در آن حرکت نمایند؛ مثل ساخته های پیشین استودیوی ساکر پانچ. با این حال، قرار نیست علائم متعدد و مختلفی بازی نماینده ها را به نقاط مهم نقش سوق دهند؛ بلکه بازی نماینده خودش باید در دنیای بازی گشت و گذار کند و آن را یاد بگیرد. همانطور که افراد در محیط بازی مشغول به گشت و گذار و انجام ماموریت های مختلف هستند، زمان هم به حرکت خود ادامه می دهد. بازی هر از گاهی روی صفحه این موضوع را گوشزد می نماید و از تعداد روزهایی که از حمله مغول ها گذشته است، گزارش می دهد.

دشمنان در نقاط مختلف نقشه بازی کمپ نموده اند. می توان مستقیما به آن ها حمله کرد، یا اینکه به یاری یک طناب به صورت مخفیانه به کمپ ها حمله کرد و افراد را یکی پس از دیگری و بی سروصدا، از مقابل برداشت. جین ابزارها و سلاح های مختلفی دارد؛ مثل بمب های چسبنده یا تیرهای آتش افکن که به شلوغ کردن و نابود کردن یک کمپ یاری می نمایند.

در گشت و گذارها و در طول قصه اصلی بازی، جین با شخصیت ها و موقعیت ها مختلفی روبرو می گردد. این موقعیت ها ممکن است انتخاب های مختلفی مقابل بازی نماینده بگذارند. چگونگی رفتار در موقعیت های مختلف بازی، روی رابطه جین با شخصیت ها تاثیر می گذارد. برای مثال، شیمورا هنوز هم در داستان حضور دارد و یادگیری بیشتر مهارت های نینجا-طور او را ناراحت می نماید. از طرف دیگر، ماکوتو شخصیتی است که می خواهد افسانه روح سوشیما را بین مردم جا بیاندازد. اگر ماکوتو از رفتار جین خوشش نیاید، ممکن است با او هم درگیر گردد.

بازی نماینده ها این انتخاب را دارند تا بیشتر شبیه به یک سامورایی رفتار نمایند، یا یک نینجا. هر دو سبک مبارزه هم مهارت ها و تجهیزات خاص خود را دارند و انتخاب یکی از آن ها مشخصا روی بعضی از بخش های داستانی بازی هم تاثیر می گذارد. گفته شده که قرار نیست گوست آو سوشیما فقط یک بازی سامورایی باشد، بلکه تصمیم بر این است تا انتخاب های زیادی مقابل بازی نماینده وجود داشته باشد؛ انتخاب هایی که چگونگی پیشرفت فرایند بازی را تغییر می دهند.

عرضه بازی Ghost of Tsushima برای روز 26 ژوئن امسال میلادی برنامه ریزی شده است. بازی به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.

می توانید در ادامه تریلر داستانی این بازی را ببینید.

منبع: Reddit

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44490

به "سامورایی یا نینجا: از قصه و گیم پلی Ghost of Tsushima بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامورایی یا نینجا: از قصه و گیم پلی Ghost of Tsushima بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید