سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی
به گزارش مهسان بلاگ، کوشش شرکت های خودروساز ژاپنی برای برای استفاده از سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی شروع شده است.

خبرنگاران - شرکت های خودروسازی ژاپنی شامل تویوتا موتور و مزدا موتور در کوشش برای استفاده از سوخت های کربن خنثی در خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی هستند.
تویوتا روز شنبه اظهار داشت با چهار شرکت خودروسازی ژاپنی دیگر برای آنالیز امکان استفاده از سوخت های پاک برای خودروهای موتور احتراق داخلی شامل هیدروژن و سوختهای مصنوعی مشتق شده از زیست توده همکاری خواهد نمود.
این شرکتها علاوه بر تویوتا، شامل مزدا موتور، سوبارو، یاماها موتور و کاوازاکی هوی اینداستریز هستند. این خبر در رویدادی در اوکایاما واقع در غرب ژاپن اعلام شد.
این خبر، باور فراگیر در میان خودروسازان ژاپنی را نشان می دهد که انواع مختلف خودروها شامل هیبریدی، برقی و هیدروژنی در کربن زدایی صنعت خودرو در دهه های آینده نقش ایفا خواهد نمود.
دیدگاه مذکور برخلاف دیدگاه خودروسازان دیگر مانند جنرال موتورز، جگوار لندروور و ولوو کار است که قصد دارند فقط با فروش خودروهای برقی، از هم اکنون تا دو دهه آینده به شرایط کربن خنثی دست پیدا نمایند.
کوشش برای نجات مشاغل مربوط به قطعات موتور احتراقی
موتورهایی که با سوخت های کربن خنثی کار می نمایند، کوششی برای نجات صدها هزار شغل مربوط به قطعات موتور احتراقی هستند که در صورت تغییر جهت کامل صنعت خودروسازی به سوی خودروهای برقی در ژاپن محو خواهند شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد تویوتا ماه گذشته در اظهاراتی گفته بود موتورهای سنتی احتیاج به تغییرات جزئی مانند تغییر سیستم تامین و تزریق سوخت دارند تا قادر باشند با هیدروژن کار نمایند.
با تشدید مقررات محیط زیستی از سوی کشورهای دنیا، خودروسازانی نظیر تویوتا فراوری خودروهای برقی را افزایش می دهند. ژاپن اعلام نموده که میخواهد تا سال 2050 به شرایط کربن خنثی دست پیدا کند و استفاده از سوخت هیدروژنی را ترویج می نماید.
به گزارش ایسنا، تویوتا برای عرضه 15 مدل خودروی برقی تا سال 2025 برنامه ریزی نموده و 13.5 میلیارد دلار در یک دهه آینده برای توسعه ظرفیت فراوری باتری سرمایه گذاری می نماید. با این حال همزمان به ساخت خودروهایی که با هیدروژن کار می نمایند، ادامه می دهد.
منبع: بیت ران