سیگنال کاهش قیمت گوشت، گوشت گوسفندی در بازار چقدر قیمت خورد؟

به گزارش مهسان بلاگ، قیمت گوشت قرمز به طور معمول در شش ماه ابتدای سال با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا کاهشی می گردد و سال جاری نیزآمار های تولیدکنندگان حاکی از افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده است

سیگنال کاهش قیمت گوشت، گوشت گوسفندی در بازار چقدر قیمت خورد؟

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت گوشت قرمز به طور معمول در شش ماه ابتدای سال با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا کاهشی می گردد و سال جاری نیزآمار های تولیدنمایندگان حاکی از افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده است، اما روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار هنوز شروع نشده و مصرف نمایندگان در حالی ناچارند این کالای اساسی را با قیمت های گزاف تهیه نمایند که قیمت مرغ نیز روند افزایشی گرفته و به کیلویی 90هزار تومان رسیده است. با این حال پیش بینی می گردد با افزایش عرضه و کاهش تقاضا در ماه های آینده قیمت گوشت کاهشی گردد.

دام زنده 40هزار تومان مقرون به صرفه شد

در حالی که تولیدنمایندگان از کاهش قیمت دام زنده خبر می دهند، رصد قیمت ها در بازار نشان می دهد مصرف نمایندگان هنوز سودی از این کاهش قیمت نبرده اند.

افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور روز گذشته از کاهش 30 تا 40هزار تومانی قیمت دام نسبت به قبل از عید اطلاع داد و گفت: بنابر آمار قیمت هرکیلو دام در اسفندماه 170 تا 180هزارتومان بود درحالی که اکنون به سبب ازدیاد عرضه به 140 تا 150هزارتومان رسیده است.

رئیس شورای تامین دام کشور قیمت دام زنده را در همین حدود خاطرنشان کرد و خواهان استفاده دولت از اهرم های حمایتی از دامداران شد.

منصور پوریان گفت: با گرم شدن هوا و استمرار افزایش عرضه، قیمت دام سبک با کاهش چشمگیر به 135 تا140 هزار تومان رسیده و با توجه به افزایش عرضه دام داخلی و عرضه گسترده گوشت های وارداتی انتظار می رود در راستای خرید تضمینی یا صادرات دام تدابیری اندیشیده گردد تا دامداران دچار مشکل نشوند.

دادرس اضافه نمود: با توجه به قیمت امروز دام زنده، هر کیلو لاشه گوسفندی باید با قیمت 300 تا 310 هزارتومان در بازار عرضه گردد. این در حالی است که قیمت هر کیلو لاشه در خرده فروشی ها این روز ها حدود 390هزار تومان و هر کیلو گوشت قطعه بندی بالای 400هزارتومان است. در شرایطی که تولیدنمایندگان از کاهش قیمت دام زنده خبر می دهند، مسئولان باید جوابگو باشند که چرا به رغم کاهش قیمت دام، نرخ گوشت تغییری نداشته است.

آنالیز های میدانی حاکی از آن است که قیمت هرکیلو شقه گوسفندی در قصابی های سطح شهر تهران 350 تا 380هزارتومان، ران گوسفندی 400 تا450هزارتومان، راسته گوسفندی 500هزارتومان، سردست گوسفندی 400 تا430هزارتومان است.

تناقض در آمار ها

آمار و ارقام اعلام شده از رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی نشان می دهد نرخ کنونی گوشت چندان هم غیرقابل انتظار نیست. علی اصغر ملکی روز گذشته قیمت دام زنده را 160 تا 165هزارتومان خاطرنشان کرد که با قیمت اعلامی تولیدنمایندگان دست کم 30هزار تومان فاصله دارد.

او قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را نیز برای مغازه دار 350 تا 355هزارتومان خاطرنشان کرد که با احتساب 10درصد سود خرده فروشی کیلویی 385تا 390هزار تومان به دست مصرف نماینده می رسد و این قیمتی است که هم اکنون نیز در بازار دیده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109302

به "سیگنال کاهش قیمت گوشت، گوشت گوسفندی در بازار چقدر قیمت خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال کاهش قیمت گوشت، گوشت گوسفندی در بازار چقدر قیمت خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید