عضو گنگره آمریکا خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عربستان شد

به گزارش مهسان بلاگ، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که با ورود نفتکش های عربستان به آمریکا، عضو گنگره این کشور آن را اقدام ریاض علیه نفت آمریکا دانست و خواستار خروج نیروهای آمریکایی و برچیده شدن پدافند هوایی این کشور از عربستان شد.

عضو گنگره آمریکا خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عربستان شد

به گزارش روز سه شنبه الجزیره، کوین کریمر سناتور گنگره آمریکا از ایالت داکوتا شمالی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست تا نیروهای آمریکایی را از عربستان خارج و سیستم پدافنی دفاعی آن که در خاک عربستان مستقر است از این کشور برچیده شود.

وی همچنین گفت باید از ورود نفت کش های عربستان به پالایشگاه های آمریکایی جلوگیری شود چرا که سعودی ها مسئول بحرانی است که نفت شیل آمریکا دچار آن شده است.

کریمر در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا گفت که چرا ما باید 2 هزار و 500 نظامی به خاک عربستان فرستاده و سامانه پدافند دفاعی خود را در این کشور برای حفاظت از بخش نفتی آنها مستقر کنیم اما آنها علیه نفت امریکا اعلام جنگ می کنند.

وی اضافه کرد که ما به سعودی ها اجازه می دهیم که به سهولت به بازارهای نفتی آمریکا دسترسی داشته باشند درحالی که اکنون ریاض مسئول مازاد عرضه نفت در بازارها است.

کریمر از سوی دیگر از کمیته نظارتی گنگره خواست تا وزارتخانه های خارجه و انرژی گزارش های منظمی از همکاری واشنگتن و ریاض در زمینه انرژی هسته ای ارایه دهند.

وی تاکید کرد که گنگره باید در قانون انرژی هسته ای مربوط به سال 1954 میلادی بازنگری کند و چرا که در آن زمان قانونگذاران از مذاکرات دولت ترامپ و سعودی ها اطلاع نداشتند.

روبرت مینیندیز سناتور دموکرات و مارکو ربیو سناتور جمهوریخواه کنگره از دفتر نظارت دولت هم در سال گذشته خواستند تا درباره مذاکرات آمریکا و عربستان درباره تاسیس نیروگاه هسته ای در خاک عربستان بازنگری شود و نگرانی اصلی در اینباره این بود که وزارت انرژی و نه وزارت خارجه این مذاکرات را هدایت می کرد.

شماری از اعضای مجلس سنای آمریکا پیشتر سفیر عربستان در واشنگتن را به خاطر جنگ قیمت بین عربستان و روسیه توبیخ و تهدید به تغییر روابط واشنگتن با ریاض کردند.

آنها معتقدند که ریاض با سوءاستفاده از بحران ویروس کرونا از طریق بازی با قیمت های نفت در قالب اختلافات با روسیه، باعث زیان تولیدکنندگان نفت آمریکایی و خارج شدن آنها از بازار شده و بهانه می آورد که روس ها آغازگر جنگ نفتی هستند اما روس ها مثل عربستان دوست آمریکا نیستند و ریاض امروز به صورت یک هم پیمان رفتار نکرده است.

در هفته های گذشته نفت شیل آمریکا 306 درصد سقوط کرد. در این روز با حدود 60 دلار سقوط قیمت، قیمت هر بشکه نفت به منفی 37 دلار و 63 سنت رسید. به زبان ساده، عرضه کنندگان نه تنها از خریداران نفت آمریکا پول نمی گیرند، بلکه حتی به آن ها 37.63 دلار هم پول می دهند.

در نهمین نشست وزیران نفت و انرژی 23 کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که 21 فروردین ماه به صورت ویدیو کنفرانس و به ریاست مشترک وزیران انرژی عربستان و روسیه برگزار شد، شرکت کنندگان بر سر کاهش تولید روزانه حدود10 میلیون بشکه نفت توافق کردند.

شرکت نفتی عربستان آرامکو اعلام کرد که برای اجرای توافق کشورهای عضو گروه اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت با هدف کمک به افزایش قیمت آن از روز اول ماه مه (12 اردبیهشت ماه امسال) 8 میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز را در مقابل 12.5 میلیون بشکه سابق که از ماه آوریل در رقابت با روسیه آغاز کرده، برای مشتریان خود استخراج و به آنها عرضه خواهد کرد. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 13 تیر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47966

به "عضو گنگره آمریکا خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو گنگره آمریکا خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید