عمارت نمکدان اصفهان

به گزارش مهسان بلاگ، گلدان های سفالی شمعدانی قرمز و آبپاش های مسی لب حوض را که بنگری انگار همین الان مادربزرگ حیاط را شسته و گل ها را آب داده است. انگار فراموش نموده آبپاش را سر جایش بگذارد.

عمارت نمکدان اصفهان

شده گاهی دلتان بخواهد بروید؟ کجایش مهم نیست. فقط بروید و نباشید. مثلاً جایی بروید کسی شما را نشناسد. بروید برای خودتان دو ساعت بنشینید حتی با کسی حرف نزنید. فقط شما باشید و خودتان و خودتان؟ خوب در صفحه گردشگری ما امروز به شما می گوییم اگر اهل اصفهان هستید و یا به آنجا سفر نموده اید و یا نه اصلاً قصد سفر به آنجا را دارید، کجا بروید که بتوانید فقط خودتان باشید و خودتان. بروید به جایی بین دو دنیا. به عمارتی دایره ای شکل که شما را به فضایی سنتی و مدرنیزه می برد. هم در فضای باز و هم در فضای سرپوشیده می توانید از این دنیا کنده شوید و دمی بیاسایید و دوباره زندگی را از نو آغاز کنید. اینجا عمارت نمکدان است. کافه رستوان عمارت نمکدان اصفهان که سنت و مدرنیزه را با یکدیگر آمیخته است.

عمارت نمکدان اصفهان

این عمارت هیچ دست کمی از آنچه ازش انتظار دارید، ندارد. از آن دالان آبی رنگ که رد شوی و پا به حیاط بگذاری دقیقاً به یاد خانه آبا و اجدادی می افتی، با حوضی بسیار زیبا، تزئین شده با کاشی های سبزآبی و آن فواره قدیمی اش. گلدان های سفالی شمعدانی قرمز و آبپاش های مسی لب حوض را که بنگری انگار همین الان مادربزرگ حیاط را شسته و گل ها را آب داده است. انگار فراموش نموده آبپاش را سر جایش بگذارد. در نگاه اول ایوان را خواهی دید بانرده های چوبی و درهای سبز شده پشتش.

راستی فیلم مادر علی حاتمی یادتان هست؟ ساختمانش را به یاد می آورید؟ بنای سفید رنگ این عمارت نیز به همان اندازه کهن است. یادگار دوران قاجار با دیوار های کاهگلی. موزیک سنتی معمولاً در آنجا به راه است. خلاصه محیطی نوستالژیک است که کلی شما رابه سال های دور می برد.

چیدمان حیاط با میز و جایگاه های چوبی است. کنار دیوار ها خمره های بزرگ سفالی هم قرار داده شده. در انتهای حیاط هم درهایی وجود دارد که می توانید برای نشستن به اتاق های داخل ساختمان بروید. نشستن در این فضا هم بسیار برایتان دل انگیز خواهد بود. صرف غذاهای ایرانی بر میز هایی که دیگر عتیقه شده اند بخصوص برای گردشگران خارجی و یا حتی داخلی، بسیار لذت بخش خواهد بود.

  • داخل عمارت نمکدان اصفهان

    داخل عمارت نمکدان اصفهان هم دست کمی از زیبایی های بیرونش ندارد. با همان رنگ و بوی کهن. تزئینات داخل هم از نظر رنگ آمیزی عالی هستند. آن درهای سبز رنگ و میز های چوبی قهوه ای و فرش های گل دار دیدنی یک هارمونی عالی را آفریده اند. امکان ندارد گردشگری باشید و از این بخش ده ها عکس نیندازید. در بعضی اتاق ها هم میز ها درست میان فضا قرار گرفته اند که آن هم زیبایی مخصوص به خودش را دارد. میز توالت های چوبی، دیوارکوب ها و پارچه های خوش طرح و رنگ هم حسابی چشمتان را نوازش می دهند.

  • رستوران عمارت نمکدان اصفهان

    رستوران عمارت نمکدان، غذاهای خانگی را سرو می نماید. طعم لذیذ غذاهای ایرانی. به بهترین شکل طبخ شده. طعم آن به قولی با یک وجب روغن روی آن، تا سفر بعد زیر دندانمان می ماند. غذایی مثل پلو ماش که با همان لقمه اول خودش را حسابی ثابت می نماید. با آب گوشت و قلم تهیه شده و محبوب همه مسافران و گردشگران است. آبگوشت هایش هم که تنها غذای روز های آدینه این مجموعه است، در بین گردشگران و همه مشتری ها زبانزد است.

    شاید تنها ایرادی که بتوان به این منو گرفت آنکه تنوع غذایی اش کم است و احتمالاً تقصیرش هم بر گردن کوچک بودن آشپزخانه عمارت است. اما همین تعداد انتخاب هم از آنجا که نمکدان تازه آغاز به کار نموده کافی به نظر می رسد. راستی از ساعت 17 هم، میان وعده آش سرو می گردد.

  • کافه عمارت نمکدان اصفهان

    تقریباً می توان گفت لیست نوشیدنی های گرم و قهوه منو کافه عمارت نمکدان کامل است. البته اگر خوراکی های مناسب فصل های گرم مثل انواع شیک ها و بستنی ها را فاکتور بگیریم.

    در خصوص منوی کافی شاپ، کیفیت طعم آن در رقابت با کافی شاپ های خوب این منطقه است. حضور کارشناس قهوه در کافی شاپ این مجموعه، خیال مشتری را از این لحاظ که قهوه مرغوب و اصولی تهیه شده نوش جان می نماید راحت می نماید.

  • آدرس عمارت نمکدان اصفهان

    آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، اول کوچه پشت مطبخ

    در ابتدای کوچه پشت مطبخ در خیابان استانداری است از آنجا که در مجاورت با میدان نقش دنیا اصفهان است به راحتی پیدا می گردد. نمای این مکان دیدنی، روبروی میدان نقش دنیا است. ورودی اش هم مانند داخل عمارت کاملا سنتی و چشم نواز است هرچند سرویس بهداشتی که در ضلع شمالی مجموعه، واقع شده علیرغم در های ورودی قدیمی اش، داخل آن به خوبی نوسازی شده ولوازم بهداشتی مثل دستمال توالت و دستمال حوله ای و… داخل آن هم کامل است.

    ساعت کار نمکدان: صبحانه از 8:30 تا 10:30، شام از 20 تا 23، کافه از 8/30 تا23

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34340

به "عمارت نمکدان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت نمکدان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید