عمران خان نسبت به تکرار رویدادهای مشابه میانمار در هند هشدار داد

به گزارش مهسان بلاگ، نخست وزیر پاکستان به جامعه بین الملل هشدار داد، حزب حاکم هند در حال زمینه سازی تکرار نسل کشی میانمار و حذف جمعیت اقلیت آن است.

عمران خان نسبت به تکرار رویدادهای مشابه میانمار در هند هشدار داد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت، 500 میلیون نفر بر اساس قانون جدید شهروندی هند حذف می شوند.

وی همچنین به جزئیات مسائل مختلف از جمله اوضاع در خاورمیانه، افغانستان، روابط با ترکیه، مسائل داخلی، اقتصاد کشور، تغییرات جوی، روبط با هند و اقدامات در جامو و کشمیر پرداخت و گفت: این دقیقا همان چیزی است که در میانمار اتفاق می افتد؛ آنها مسلمانان را حذف کردند و سپس نسل کشی رخ داد. من نگرانم چنین اتفاقی در هند هم رخ دهد.

نخست وزیر پاکستان همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال موج مهاجرتی به سمت پاکستان و بنگلادش از هند در پی رخدادها و تحولات اخیر گفت: بنگلادش دیگر کسی را نمی پذیرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین انتقادها از کریدور مالی چین-پاکستان را رد کرد و نگرانی ها درباره اینکه کشورش با این کریدور به تله بدهی به چین بیفتد را کم اهمیت دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که در جریان سفر برنامه ریزی شده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به اسلام آباد که اواسط فوریه انجام می گردد، بتوان به افزایش همکاری تجاری بین دو کشور پرداخت.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت، حوزه های مختلفی وجود دارد که ترکیه می تواند به پاکستان یاری کند مثل حوزه معادن.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34015

به "عمران خان نسبت به تکرار رویدادهای مشابه میانمار در هند هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان نسبت به تکرار رویدادهای مشابه میانمار در هند هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید