قیمت آپارتمان آماده، پایین تر از مسکن ملی!

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش تجارت نیوز، در حالی که قیمت مسکن ملی متری 2.5 تا 3.5 میلیون تومان اعلام شده و البته برای تحویل آن باید یکی دو سال صبر کرد که هم اکنون با همین مبالغ و حتی کمتر می توان در شهرهای اطراف تهران آپارتمان خریداری کرد.

قیمت آپارتمان آماده، پایین تر از مسکن ملی!

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، متری 2.5 تا 3.5 میلیون تومان مشخص شده است. البته چند روز قبل عضو هیات مدیره عمران پرند، هزینه ساخت مسکن در این شهر را متری 3.5 تا 4 میلیون تومان اعلام نموده و گفته بود که در بعضی واحدها قیمت تا 4.5 میلیون تومان هم می رسد. هر چند به دنبال این اظهارات، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران پرند گفتند که احتمالا منظور عضو هیات مدیره، واحدهای مشارکتی است که توسط بخش خصوصی ساخته می گردد.

با همه این تفاسیر، آنالیز ها نشان می دهد با رقم هایی در همین حدود و بعضا کمتر می توان در اطراف تهران از جمله پرند، هشتگرد و حتی پردیس، آپارتمان خریداری کرد.

در حال حاضر یک واحد 87 متری تحویل آینده در فاز 11 پردیس بین 300 تا 330 میلیون تومان خرید و فروش می گردد؛ یعنی قیمت هر متر مربع از این واحدها 3.8 میلیون تومان منهای وام 40 میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد است.

در شهر پرند اما می توان با رقم های پایین تری خانه دار شد. نرخ واحدهای 75 متری مسکن مهر در شهر جدید پرند از حدود 130 میلیون آغاز می گردد که به این رقم 40 میلیون تومان وام چهار درصد اضافه می گردد. قیمت بعضی واحدهای مسکن مهر و حتی شخصی ساز 80 متری هم 200 تا بالای 300 میلیون تومان است. البته بسته به منطقه، موقعیت، متراژ و امکانات نرخ ها به بیش از 300 میلیون تومان هم می رسد.

بدین ترتیب قیمت هر متر مربع از یک واحد 80 متری 200 میلیون تومانی 2.5 میلیون تومان است که همین حالا تحویل داده می گردد.

با توجه به این رقم ها، خرید واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با قیمت 3.5 تا 4.5 میلیون تومان، در اطراف تهران توجیه مالی ندارد.

این اختلاف قیمت بین واحدهای مسکن ملی و مسکن مهر زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که بنا به گفته پدرام صمیمی فر، عضو هیات مدیره عمران پرند، قیمت زمین و محوطه سازی در مسکن ملی جداگانه محاسبه می گردد که با این حساب ممکن است قیمت ها به متری شش میلیون تومان نیز در شهر جدید پرند برسد. علاوه بر این برای تحویل واحد باید یک تا دو سال صبر کرد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34742

به "قیمت آپارتمان آماده، پایین تر از مسکن ملی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آپارتمان آماده، پایین تر از مسکن ملی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید