مالیات نو در راه است

به گزارش مهسان بلاگ، رییس کل سازمان مالیاتی کشور گفت: با تصویب و اجرای قانون مالیات بر درآمد سرمایه، سوداگران مالی مشمول مالیات می شوند.

مالیات نو در راه است

به گزارش ایرنا، داود منظور ضمن تشریح اقدامات اجرا شده برای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و دولت گفت: مالیات ستانی از پدیده سوداگری، یک مطالبه عمومی است و با تصویب این قانون، هر کسی که کالای سرمایه ای را با هدف انتفاع از افزایش قیمت و عایدی حاصل از آن خرید و فروش کند، مشمول مالیات خواهد شد.

وی توضیح داد: با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، چهار حوزه اساسی مسکن، طلا، ارز و خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد و برای اجرای اصولی این قانون، نیازمند تامین زیرساخت های اطلاعاتی لازم هستیم تا نظام مالیاتی بداند یک کالای سرمایه ای با چه قیمتی خریداری و به فروش رسیده و از محل تفاوت قیمت، مالیات وصول گردد.

معاون وزیر امور مالی و دارایی در ادامه یکی از مهمترین اقدامات در جهت مالیات ستانی هوشمند را اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مطرح نمود و گفت: با اجرای این قانون تحول مهمی در نظام مالیاتی شکل خواهد گرفت و با افزایش شفافیت مالی، سازمان امور مالیاتی قادر خواهد بود، جریان داده و اطلاعات مربوط به فعالیت های مالی را رصد و با اشراف اطلاعاتی و وصول هوشمند مطالبات، از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

وی اظهار امیدواری کرد که قانون مالیات بر عایدی سرمایه که مراحل رسیدگی آن در کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است، هرچه زودتر در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109140

به "مالیات نو در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات نو در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید