متروکه شدن کارخانه ها امنیت جامعه را برهم می زند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/فارس فرمانده انتظامی مرودشت گفت: متروکه شدن کارخانه ها و بیکاری کارگران امنیت جامعه را برهم می زند و باید در این زمینه کارهای اصولی و نه برخورد سلبی مدنظر قرار گیرد.

متروکه شدن کارخانه ها امنیت جامعه را برهم می زند

فرشید زینلی سه شنبه چهارم شهریور در ملاقات رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت، گفت: افزایش ارتباط بین دستگاه ها و به ویژه نیروی انتظامی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی موضوع مهمی است که قطعا در راستای کاهش مسائل امنیتی و همچنین رونق و جهش فراوری نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تعاون، کار و امور اجتماعی فارس، زینلی با بیان اینکه اگر کارگری از کار بیکار گردد بار این مسئله به دوش دستگاه انتظامی و قضایی خواهد بود، اضافه نمود:،فعالیت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه جلوگیری از تعطیلی واحدهای فراوریی و بازگشایی آنان بسیار مهم و اثرگذار است.

زینلی اعلام کرد: دستگاه اجرایی متولی حوزه کار و فراوری، مجموعه نیروی انتظامی و قضایی ارتباطات تنگاتنگی با هم دارند که شاید در نگاه اول مشهود نباشد اما کارکنان و کارشناسان این نهادها کاملا از آن آگاه هستند.

او با اشاره به اینکه بودجه های دولتی کاهش و در مقابل توقعات مردم نیز افزایش پیدا نموده، گفت: شکل گیری آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه کار و فراوری قطعا دامن دستگاه های دیگر از جمله نیروی انتظامی را نیز خواهد گرفت.

زینلی با تاکید بر ملاک عمل بودن نظرات کارشناسی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه برطرف اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: اداره کار به عنوان مرجع اصلی برطرف اختلافات کارگری و کارفرمایی تا به امروز عملکرد مطلوبی داشته است.

او اضافه نمود: در شرایط مالی کنونی و همچنین شیوع بیماری کرونا کوشش داریم که برخوردها در حوزه انتظامی سلبی نباشد.

زینلی اعلام کرد: کارخانه های زیادی در سطح این شهرستان فعال هستند و سال جاری علیرغم وجود کرونا و مسائل مالی هنوز شاهد اعتراض، اعتصاب و یا تجمع غیرقانونی در مرودشت نبوده ایم که یکی از دلایل اصلی این شرایط،عملکرد خوب دستگاه های متولی این حوزه بوده است.

او وجود 23 اداره را در حوزه برقراری امنیت دخیل دانست و اظهار کرد: فعالیت همه این دستگاه ها به ویژه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در نهایت به برقراری امنیت در حوزه کارگری و فراوری منجر خواهد شد.

زینلی اضافه نمود: اگر کارخانه های این شهرستان مشغول فعالیت هستند این موضوع نشان دهنده این است که ادارات مربوطه فعالیت خود را به خوبی انجام داده اند.

او دلیل اغلب مسائل اجتماعی اعم از خودکشی، فرار از منزل، دیگر کشی و .... را بیکاری نان آور خانواده و یا مرگ او دانست و بیان نمود: بیکاری هر کارگری علاوه بر مسائل اعضاء خانواده،باری به دوش دستگاه هایی مانند نیرو انتظامی خواهد گذاشت.

فرمانده نیروی انتظامی مرودشت همچنین بر انجام تعامل حداکثری با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با هدف بیکار نشدن حتی یک سرپرست خانواده تاکید نمود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت نیز در این ملاقات ضمن تبریک انتصاب فرماندهی جدید انتظامی این شهرستان، گفت: این آمادگی در جهت همکاری و هم افزایی با پلیس برای برطرف مسائل مالی و امنیتی وجود دارد.

محمد ژوبین اضافه نمود: مرودشت دومین شهرستان پرجمعیت استان فارس و حوزه انتظامی نیزی یکی از پرکارترین و مهم ترین بخش ها است که فعالیت آن بطور مستقیم با آحاد مردم جامعه ارتباط دارد.

او ادامه داد: این انتظار وجود دارد که با افزایش سطح همکاری ها نیروی انتظامی مرودشت پیشگام در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه کار و فراوری ظاهر گردد.

ژوبین با بیان این مطلب که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با خیل عظیمی از مردم جامعه از بیکاران و صاحبین کسب و کارها گرفته تا کارفرما و کارآفرین ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد، گفت: متاسفانه آسیب ها و مسائلی دامن گیر جامعه کار و فراوری شده که باید همه نهادها با همکاری و تعامل در راستا کاهش آن قدم بردارند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت تاکید نمود: ضروری است ارتباط تنگاتنگی در حوزه امور اجتماعی،اتباع خارجی و حوادث و تنش های کارگری بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با نیروی انتظامی برقرار گردد تا بتوان شرایط را به نحو درستی مدیریت کرد.

او تبادل اطلاعات حوزه کارگری و کارفرمایی بین ارگان های دولتی متولی و نیروی انتظامی را امر بسیار مهمی دانست و گفت: متاسفانه سیستم بانکی همراهی خوبی با بدنه کار و فراوری ندارد به گونه ای که اکنون شهرستان مرودشت علیرغم اینکه در حوزه ثبت نام و پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به متقاضیان در رتبه دوم استان بعد از کلانشهر شیراز واقع شده است اما عملا هنوز 70 درصد اعتبارات در این حوزه به متقاضیان پرداخت نشده که بانک ها در این زمینه عملکرد مطلوبی ندارند.

ژوبین با تاکید بر اینکه بانک باید در خدمت فراوری باشد نه منافع بانکی، گفت: در این شرایط مالی حداکثر کوشش خود را انجام خواهیم داد تا کسب و کارهای زیان دیده از کرونا از رونق نیافتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59352

به "متروکه شدن کارخانه ها امنیت جامعه را برهم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروکه شدن کارخانه ها امنیت جامعه را برهم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید