مرگ ومیر کرونا در آمریکا با تلفات آنفلوانزای اسپانیایی برابر شد

به گزارش مهسان بلاگ، بیماری کووید-19 تا به امروز به مقدار همه گیری آنفلوانزای اسپانیایی سال 1919 - 1918 میلادی، جان حدود 675 هزار آمریکایی را گرفته است.

مرگ ومیر کرونا در آمریکا با تلفات آنفلوانزای اسپانیایی برابر شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعیت آمریکا در یک قرن پیش یک سوم تعداد فعلی بود و در نتیجه آنفلوانزا بیماری مرگبارتری در زمان شیوع خود به تعداد می رفت.

ویروس کرونا، چون آنفلوانزای اسپانیایی، ممکن است هرگز به طور کامل از آمریکا محو نگردد. دانشمندان امیدوارند به وسیله واکسیناسیون و ابتلای مکرر، سیستم ایمنی بدن انسان تقویت شده و این بیماری تبدیل به یک عفونت فصلی خفیف گردد؛ البته این امر ممکن است زمان ببرد.

در حالیکه ممکن است اندازه ابتلا به سویه دلتا در آمریکا به اوج خود رسیده باشد، میانگین مرگ و میر روزانه در این کشور همچنان بیش از یک هزار و 900 نفر است که بالاترین اندازه از اوایل مارس تا به امروز است. طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد کل مرگ و میر آمریکا تا ظهر دوشنبه بیش از 674 هزار نفر بود، هر چند که گمان می رود تعداد واقعی بیشتر باشد.

از سوی دیگر دانشگاه واشنگتن پیش بینی می نماید ویروس کرونا در زمستان، خیز جدیدی داشته باشد و تا یکم ژانویه، 100 هزار نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست بدهند و مجموع تلفات آمریکا به 776 هزار نفر برسد.

همه گیری آنفلوانزا در سال های 1919 - 1918 و در حالیکه کره زمین یک چهارم جمعیت کنونی را داشت، موجب مرگ 50 میلیون نفر در سراسر دنیا شد. هم اکنون مرگ و میر دنیای ناشی از کووید-19 به بیش از 4 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 96397

به "مرگ ومیر کرونا در آمریکا با تلفات آنفلوانزای اسپانیایی برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ومیر کرونا در آمریکا با تلفات آنفلوانزای اسپانیایی برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید