معرفی واحد پول دانمارک

به گزارش مهسان بلاگ، واحد پول دانمارک، کرون (Danish Krone) می باشد که با کد ایزوی DKK و نماد Kr شناخته می گردد. هر کرون دانمارک به صد اوره (Øre) بخش می گردد. مردم دانمارک یورو را به عنوان واحد پولی خود نپذیرفته و واحد پول این کشور کرون باقی ماند.

معرفی واحد پول دانمارک
دانمارک کوچک ترین کشور منطقه اسکاندیناوی در اروپا است و پل ارتباطی کشورهای این منطقه و آلمان محسوب می گردد. این کشور از شبه جزیره ژوتلند و بیش از 400 جزیره که تنها 25 درصد آن ها قابل سکونت هستند تشکیل می گردد. دانمارک سرزمینی کم ارتفاع بوده و بر روی هم از جلگه ای سرسبز و بسیار حاصلخیز، و مراتع فراوان تشکیل یافته است.

مهم ترین شهرهای دانمارک عبارت اند از کپنهاگ (مرکز) در جزیره شیلند، اوهوس، آلبورگ و اسبرگ در شبه جزیره ژوتلند و اودنسه در جزیره فون. آب وهوای آن معتدل است و در نواحی دریای شمال در تمام فصل های سال، به خصوص تابستان و پائیز، باران می بارد. دانمارک تا به امروز دو بار در سال های 2006 و 2007 به عنوان شادترین کشور دنیا برای زندگی انتخاب شده است.

واحد پول دانمارک چیست؟واحد پول دانمارک، کرون دانمارک (Danish Krone) می باشد که با کد ایزوی DKK و نماد Kr شناخته می گردد. هر کرون دانمارک به صد اوره (Øre) بخش می گردد. مردم دانمارک در یک همه پرسی به پذیرفتن یورو به عنوان واحد پولی خود رأی منفی دادند و واحد پول این کشور همان کرون باقی ماند.

نسبت کرون دانمارک به دیگر واحدهای پولی دنیا (دسامبر 2017) 6.27221 کرون دانمارک: 1 دلار

7.44039 کرون دانمارک: 1 یورو اروپا

8.38088 کرون دانمارک: 1 پوند بریتانیا

1 کرون دانمارک: 5,719.99 ریال ایران

پول و اقتصاد دانمارکدانمارک از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ گوشت، کره، پنیر و تخم مرغ در دنیا است. ماشین آلات صنعتی ، ماهی، دارو و مبلمان، پوست سمور و روباه، اسباب بازی، دارو و تجهیزات پزشکی بخش دیگر صادرات این کشور را تشکیل می دهد. ازنظر شاخص فساد مالی ، دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همانند فنلاند و نیوزیلند) سال های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد مالی را داشته است ، معرفی شده است.

دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی کند با رکود مالی شدیدی روبه روست. این کشور از جنگ دنیای دوم تا به امروز با چنین رکودی روبرو نبوده است.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 101932

به "معرفی واحد پول دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی واحد پول دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید