معروفترین غذاهای پراگ را بشناسید.

به گزارش مهسان بلاگ، بهتره صادق باشیم.شما به خاطره خوردن غذای ایرانی به چک سفر نمی کنید بلکه می خواهید در کنار تماشای شهر تاریخی پراگ، از غذاهای پراگ هم خاطره سازی کنید.

معروفترین غذاهای پراگ را بشناسید.

حواستان باشد این غذاهای خوشمزه اعتیاد آور و آرامش بخش هستند و به خاطر استفاده نکردن از سبزجات و سالاد، پر کالری هستند و نباید در خوردنشان زیاده روی کرد. اگر نگران افزایش وزن خود نیستید، با خیال راحت از غذاهای خوشمزه پراگ نوش جان کنید.. در ادامه به معرفی معروفترین غذاهای پراگ می پردازیم.

سیویچکوا نا اسمیته (Svíčková na smetaně)

یکی از محبوب ترین غذاهای ملی که در شهر پراگ به صورت سنتی میتوان تجربه کرد سیویچکوا نا اسمیته است در این غذا گوشت راسته گوسفند را با سبزیجاتی مانند هویچ،پیاز،ریشه کرفس،فلفل سیاه ، فلفل فرنگی،برگ های خوش بو و زعتر(از خانواده آویشن) می پزند و در آخر به آن خامه اضافه می کنند و با دامپینگ که نوعی خمیر از مواد مختلف پر شده است ،سرو میکنند

چلبیکی (Chlebíčky)

یک نوع ساندویچ رو باز بسیار دلپذیر و سیر کننده که بخاطر تهیه سریع آن، بیشتر برای وعده های ناهار یا صبحانه استفاده می گردد. روی نان، ساندویچ ها را با مواد مختلفی مانند تخم مرغ، گوشت همبرگر، سوسیس، ماهی سالامی، خیار و خیارشور، ترشی و پنیر پر می کنند.

پالاچینکی (Palačinky)

پالاچینکی یکی از پنکیک های خوشمزه در بین غذاهای پراگ است که مردمش بسیار به آن علاقه دارند و معتقدند هر جهانگرد باید آن را امتحان کند. این پنکیک شبیه کرپ فرانسوی است اما خمیر و روش طبخش متفاوت است .

پالاچینکی معمولا به شکل حلقه ای پیچیده می گردد و بسته به ذائقه که شیرین و یا شور دوست دارید داخلش را با مربا، میوه و آجیل و یا پنیر، گوشت و اسفناج پر می کنند.

این میان وعده دلپذیر را در بیشتر کافه های مرکز شهر و در مغازهای اغذیه فروشی سیار خیابانی میتوان پیدا کرد.

اسماژنی سیر

یکی دیگر از غذاهای خیابانی پراگ که دوستداران پنیر را به سمت خود می کشاند اسماژنی سیر است، این غذای خوشمزه از پنیر کاملا سرخ شده وسیب زمینی سرخ شده به همراه سالاد و یک رول نان سرو می گردد.

تردلینگ (Tredelnik)

یکی از شیرینی های سنتی رولی که باز هم ریشه در مجارستان دارد و اصل آن به ترانسیلوانیا (transylvania) باز می گردد تردلینک است. این شیرینی معمولا گرم سرو می گردد و از شکر و آجیل و دارچین پر شده است.

برای آماده کردن این شیرینی خمیر آن را دور میله چوبی و یا فلزی می پیچند و روی شعله مستقیم، در حالی که با شکر و دارچین پوشانده شده برشته میکنند. تردلینک یک غذای خیابانی رایج در پراگ است که تماشای مراحل آماده کردنش روی میله های روی آتش بسیار اشتها آور و جالب است و از بهترین خوراکی های روزهای سرد بشمار می آید.

گولاش (Guláš)

اگر وارد رستوانی شدید و در منوی آن غذایی با عنوان گولاش دیدید حتما به آن اعتماد کنید و با خیال راحت سفارش دهید، هر چند ریشه این غذا به مجارستان برمی گردد اما مردم چک با تغییراتی مانند کم کردن سبزیجات و بیشتر کردن گوشت، آن را به یکی از محبوب ترین غذاهای اصلی شان تبدیل کرده اند. این غذا جزو محبوب ترین غذاهای پراگ است که بین جهانگردان نیز محبوب شده است.این غذای ساده، گوشت گاو یا مرغ آب پز شده، تهیه می گردد که با سبزیجات و نان های دامپینگ سرو می گردد.

وِپشو-کِنِدلو-زِلو (Vepřo-knedlo-zelo)

مردم چک تمایل زیادی به گوشت و پودینگ دارند از این رو برایشان وپشو-کِنِدلو-زلو مناسبت ترین گزینه از لحاظ مغزی بودن و میزان فیبر است. این غذای دلچسب از گوشت کباب شده و پودینگ نان و کلم تفت داده شده تهیه می گردد. مردم چک همانند مجارستانی ها علاقه زیادی به استفاده از کلم در غذاهایشان دارند. اگر شما هم از طعم کلم تفت داده شده، خوشتان می آید حتما این غذا را امتحان کنید.

سوپ کولایدا (KULAJDA)

هر شهری سوپ مخصوص خودش را دارد، در پراگ هم سوپ کولایدا که همان سوپ به روز شده خامه ترش است طرفداران خاص خود را دارد.

این سوپ شامل تخم بلدرچین، کرفس، سیب زمینی و خامه ترش است که بیشتر رستوران های پراگ در میدان های قدیمی شهر این سوپ را سرو می کنند.

کریلوانه کلوباسی (Grilovane Klobasy)

کریلوانه کلوباسی همان سوسیس کبابی های خودمان است که با نان های خاص و خردل و نوشیدنی سرو می گردد، با وجود این که تنوع این غذا کم است اما جز غذاهای خیابانی پر طرفدار در پراگ می باشد. به نظر می رسد خوردن کریلوانه کلوباسی در هوای سرد، لذت بیشتری داشته باشد.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41206

به "معروفترین غذاهای پراگ را بشناسید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفترین غذاهای پراگ را بشناسید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید