مواد غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن؛ پیشگیری آسان کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، همان طور که می دانید منشاء ویروس کشنده کرونا از بازار غذاهای دریایی ووهان چین آغاز شد و به سرعت در کل جهان توسعه پیدا کرد. بیماری ویروس کرونا تا به امروز جان بسیاری از افراد را گرفته و در نوع خود از بی رحم ترین ویروس ها بشمار می آید. با توجه به اینکه ویروس کشنده کرونا، بیشتر سمت افرادی می رود که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است، تصمیم گرفتیم که در این مقاله از دسته دانستنی در مجله اینترنتی خبرنگاران درباره مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند توضیحاتی داده گردد، پس با ما همراه باشید.

مواد غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن؛ پیشگیری آسان کرونا

با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) و پزشکان بر انجام اقدامات پیشگیرانه ای از قبیل شستن مکرر دستان، استفاده از ماسک و ژل های ضدعفونی نماینده، پرهیز از حضور در مکان های پر ازدحام و سایر نکات بازدارنده تاکید بسیار دارند اما در کنار این موارد، پزشکان معتقدند که از تقویت سیستم ایمنی بدن نباید غافل شد! زیرا این بخش در بدن، آماج حملات این ویروس مرگبار یعنی ویروس کرونا قرار می گیرد و در صورت عدم تقویت و قوی بودن سیستم ایمنی بدن، ویروس کرونا پیروز نهایی است و به عبارتی ما را به خود مبتلا می نماید پس استفاده از مواد غذایی که به ما در تقویت این سیستم حیاتی یاری می نماید، نقش مهم و کلیدی دارد.

افزون بر مواد ذکر شده، پزشکان و محققان با کوشش شبانه روزی خود قصد دارند تا واکسن ویروس کرونا را تهیه نموده و در دسترس عموم قرار دهند اما تا زمانی که این واکسن فراوری نشده است چه باید کرد؟ بله، اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در این برهه زمانی به وضوح تعیین است. برترین درمان، پیشگیری است! این شعار را همه ما شنیده ایم اما جهت شعار تا عمل را ما برای شما هموار نموده ایم؟ اما چگونه؟ بله درست حدس زدید، با یاری روش های کاهش استرس و استفاده از مواد غذایی مهمی که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید، این جهت هموار می گردد. اما چه نوع مواد غذایی از ما در مقابل بیماری ویروس کرونا محافظت می نمایند؟

برای تقویت سیستم ایمنی بدن از چه مواد غذایی استفاده کنیم:

علاوه بر ضرورت شستن دستان که به آن اشاره شد، استفاده از غذاهای ضد ویروس و یا به عبارتی غذاهای تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن بسیار مهم و حائز اهمیت می گردد. این مواد غذایی به شرح زیر می باشند:

1- سیر:

سیر یک ضد ویروس بسیار قوی است که می تواند به صورت خام و یا خرد شده در مواد غذایی از جمله سوپ استفاده گردد. با توجه به اینکه پزشکان تاکید دارند تا مایعات زیادی در طول روز استفاده گردد بنابراین سوپ برترین گزینه است؛ زیرا علاوه بر آبکی بودن می توان از سیر هم در آن استفاده کرد و به عبارتی با یک تیر دو نشان زد. مخلوط سیر خام خرد شده با یک قاشق غذاخوری عسل و میخک هر دو و یا سه روز یکبار، معجون فوق العاده ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

2- بادیان ختایی:

بادیان ختایی که به انیسون ستاره ای به علت شکل ستاره ای معروف است از جمله گیاهان تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن می باشد. این گیاه برای درمان بیماری آنفولانزا استفاده می گردد و اثر ضد ویروسی فوق العاده قدرتمندی دارد که در نوع خود بی نظیر است. جهت استفاده از بادیان ختایی آن را در آب جوشانده و سپس می توان عصاره آن را به چای سیاه و یا چای سبز اضافه و استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانیم با تقویت سیستم ایمنی بدن با کرونا مبارزه کنیم؟

3- زنجبیل:

این گیاه پرخاصیت یعنی زنجبیل، طبع گرم و خشک دارد که ویژگی ضد باکتری آن می تواند یاری قابل توجهی به تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از ورود ویروس ها از جمله ویروس کرونا داشته باشد. همان طور که در مقاله گذشته راجع به تهیه انواع دمنوش های گیاهی برای پیشگیری از ویروس کرونا به تفصیل شرح داده شد، بنابراین با مراجعه به این مقاله می توان به سادگی از نحوه استفاده از زنجبیل، اطلاعات لازم را کسب کرد.

بیشتر بخوانید:تهیه انواع دمنوش های گیاهی برای پیشگیری از ویروس کرونا

4-روغن نارگیل:

از روغن نارگیل خوراکی می توان در طبخ مواد غذایی استفاده کرد. اسید لوریک و اسید کاپریلیک موجود در روغن نارگیل، سد مقاومی در برابر انواع میکروب ها و ویروس ها است که می تواند نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

5- رسوراترول:

رسوراترول یک ترکیب آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از بدن ما در مقابل بیماری ها محافظت می نماید. رسوراترول را می توان در انواع مواد غذایی از جمله: بادام زمینی، پسته، انگور، بلوبری، توت فرنگی و حتی کاکائو و شکلات های تلخ یافت کرد. رسوراترول ها می توانند از بدن ما در مقابل عفونت های قارچی، اشعه ماوراء بنفش و استرس که به تنهایی سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می گردد، محافظت نمایند.

6- غذاهای سرشار از ویتامین C:

ویتامین C از مهمترین ویتامین هایی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری قابل توجهی کند. ویتامین C را می توان از منابع مهمی از جمله: پرتقال، فلفل قرمز و فلفل زرد، کلم قرمز و گوجه فرنگی جذب بدن کرد و با استفاده از این ویتامین، خود را در برابر انواع ویروس ها بیمه کرد. یکی از برترین پیشنهادهای غذایی، سوپ است که می توان با استفاده از مواد خوراکی مانند: سیب زمینی، سیر، پیاز، جعفری و رزماری در آن، یک سوپ خوشمزه و بی نظیری را در کنار خاصیت های فراوان، نوشجان کرد.

7- گیاهان ضد ویروس:

تا اینجا درباره مواد غذایی مهمی که به ما در تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند شرح داده شد، حال وقت آن رسیده که با گیاهان دارویی ضد ویروس که از ما در مقابل انواع ویروس ها محافظت می نمایند، آشنا شویم. پونه کوهی، ریحان Tulsi و آویشن خشک از مهترین گیاهان دارویی ضد ویروس هستند که دمنوش آن ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مثمرثمر می باشد. به عنوان پیشنهاد می توان از زنجبیل و سیر به همراه آویشن و پونه کوهی یک دمنوش بی نظیری را آماده کرد و سپر ایمنی بدن خود را بیش از پیش تقویت کرد.

سایر مواد غذایی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن:

سایر مواد غذایی که جهت تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند به صورت زیر می باشد:

  • از ویتامین D3 که مهمترین منابع آن شیر و تخم مرغ می باشد نباید غافل شد زیرا یاری شایانی به تقویت سیستم ایمنی بدن می نماید.
  • استفاده از مواد غذایی حاوی زینک (روی) و سلنیوم که در بادام، تخمه کدو، تخمه آفتاب گردان و پسته به وفور یافت می گردد.

برای محافظت از خود در مقابل ویروس کرونا موارد زیر را نیز رعایت کنیم:

  • دستان خود را بطور مرتب با آب و صابون بشوییم و یا با مواد ضدعفونی نماینده الکی تمیز کنیم.
  • بهداشت تنفسی را رعایت نموده و دهان و بینی را به هنگام عطسه و سرفه با آرنج یا دستمال بپوشانیم.
  • فاصله 1 متری را با سایرین در محیط های عمومی رعایت کنیم.
  • از لمس چشم، دهان و بینی خودداری کنیم.
  • حدالامکان از بازدید بازارهای فروش حیوانات زنده و تماس مستقیم با حیواناتی مثل گربه ها و سگ های ولگرد، جوندگان، پرندگان و خفاش ها اجتناب کنیم.
  • از مصرف محصولات دامی بصورت خام خودداری کنیم.

در این مقاله درباره انواع مواد غذایی ضد ویروس برای تقویت سیستم ایمنی بدن شرح داده شد اما باید توجه گردد که جهت استفاده از این مواد غذایی بهتر است ابتدا با پزشک خود برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی مشورت های لازم صورت گیرد. نظر شما راجع به سایر مواد غذایی که در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، موثر هستند چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: 6 روش برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن؛ مقابله موثر با کرونا!

منبع: اُکالا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100714

به "مواد غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن؛ پیشگیری آسان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن؛ پیشگیری آسان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید