هنگام استفاده از جوهرنمک در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

به گزارش مهسان بلاگ، با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و افزایش استفاده از شوینده ها و به ویژه جوهر نمک، ضروری است، بانوان به منظور پیشگیری از هر گونه مسمومیت و بروز حوادث غیرمترقبه، حین استفاده از شوینده ها توصیه های ایمنی را رعایت نمایند.

هنگام استفاده از جوهرنمک در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، روابط عمومی اورژانس 115 در این زمینه اطلاعیه به توضیح زیر منتشر نموده است:

مخلوط کردن جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز خطرناکی به نام گاز کلرامین را ایجاد می نماید و استنشاق این گاز موجب سوختگی راه های تنفسی، اختلال و انسداد راه های تنفسی و حتی مرگ می گردد، همچنین ترکیب کردن شوینده وایتکس و جوهر نمک برای شست وشو موجب متصاعد شدن خطرناک ترین مواد اسیدی آسیب رسان به ریه می گردد.

بعضی خانم های خانه دار برای از بین بردن لک روی کاشی ها به مواد شوینده، وایتکس اضافه می نمایند و در بعضی از موارد نیز وایتکس را با جوهر نمک و در فضای بسته ترکیب می نمایند که بخار متصاعد شده از این ترکیب نیز آسیب جدی و جبران ناپذیر به ریه ها وارد می نماید.

گاز متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و وایتکس باعث بروز علائمی همچون آسم، تنگی نفس و خس خس سینه در افراد می گردد و هر چند ممکن است این علائم با درمان دارویی به طور موقت رفع می گردد، اما علائم در آن ها باقی می ماند و بهبودی کامل حاصل نمی گردد، از این رو برای پیشگیری از تشدید علائم باید به طور مداوم از دارو استفاده گردد. در صورت تماس هر قسمت از اعضای بدن به ویژه چشم ها با مواد شوینده مذکور، ضروری است تا محل مورد نظر را به مدت حداقل 15 دقیقه با آب شستشو داده و برگ ایمنی آن قبل از کار با موادشیمیایی مطالعه گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64626

به "هنگام استفاده از جوهرنمک در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام استفاده از جوهرنمک در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید