واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی مالیات پرداخت می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیش از یکصد واحد تولیدی زیرمجموعه این آستان مقدس در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند که تمامی این واحد ها مالیات پرداخت می نمایند.

واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی مالیات پرداخت می نمایند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشگاه مصطفی خاکسار در آیین رونمایی و راه اندازی خط فراوری کمباین برنج در شرکت کمباین سازی ایران در اراک اضافه نمود: آستان قدس رضوی براساس وظایف شرعی و قانونی خود نسبت به پرداخت اقتصادیات واحد های فراوریی زیرمجموعه این آستان نگاه ویژه ای دارد و اظهارنامه های اقتصادیاتی در تمامی این واحد ها تکمیل و اقتصادیات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون تنها واحد های فراوریی آستان قدس رضوی مشمول پرداخت اقتصادیات هستند و افرادی که ادعا می نمایند تمامی سرمایه ها و دارایی های آستان قدس رضوی باید اقتصادیات پرداخت نمایند اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: شفاف سازی در تمام امور رویکرد اصلی این آستان است و تمامی مناسبات اقتصادی و فعالیت های اقتصادی آن برای همگان قابل مشاهده است.

خاکسار گفت: اگرچه انجام فعالیت های اقتصادی در زمره فعالیت های اصلی آستان قدس نیست، اما در شرایط کنونی، پرداختن به امور اقتصادی به خصوص در زمینه فراوری مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی آستان قدس رضوی موقوفات و امکاناتی است که از سوی مردم وقف این آستان مقدس شده و نگاه اصلی تولیت و مدیران این آستان نیز امانت داری صادقانه و استفاده مناسب از این ظرفیت است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کزد: این آستان یک نهاد اقتصادی نیست، اما با بهره گیری مناسب از اموال و امکانات موجود کوشش می نماید نقش موثری در ماموریت های اجتماعی در راستای خدمات رسانی به آحاد جامعه داشته باشد.

خاکسار، فراوری و توزیع بذر سالم را از دیگر فعالیت های اقتصادی آستان قدس مطرح کرد و اضافه نمود: این آستان مقدس در تامین مایحتاج و اقلام اساسی جامعه قدرت ریسک پذیری دارد و در فعالیت هایی که بعضی افراد و نهاد ها توانایی آن را ندارند، ورود پیدا می نماید و هیچ محدودیتی در این خصوص ندارد..

وی فراوری کمباین برنج را گامی در راستای خودکفایی کشور در برداشت غلات دانست و گفت: بیش از یک هزار و 500 قطعه از مجموع 2 هزار قطعه کمباین برنج فراوری داخل است ک. انتظار می رود شرکت کمباین سازی ایران نسبت به طراحی و ساخت دیگر قطعات وارداتی نیز برمامه ریزی کند.

بهره برداری از خط فراوری کمباین برنج به پایداری فعالیت های کمباین سازی می انجامد

مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی نیز گفت:: از سال 1372 که بیلر در شرکت کمباین سازی فراوری شده تاکنون محصول قابل توجهی در این شرکت فراوری نشده بود که بهره برداری از خط فراوری کمباین برنج می تواند به پایداری و تداوم فعالیت های شرکت یاری شایانی داشته باشد و سوددهی بیشتری عاید شرکت کمباین سازی گردد.

سید رضا فاطمی امین اعلام کرد: چشم انداز ها و برنامه های متعددی در راستای پیشبرد اهداف و سیاست های آستان قدس تعریف شده که شرکت های اقتصادی زیرمجموعه آستان باید در این راستا حرکت نمایند.

وی تاکید نمود: در آستان قدس رضوی برنامه های در حوزه های دامپروری و صنایع غذایی با امکانات ویژه در حال تدوین است که در سطح ملی نقش آفرینی می نماید و این مجموعه خود را فراتر از بنگاه می بیند چرا که نقش توسعه گری دارد.

فاطمی امین اشاره نمود: آستان قدس در حوزه بذر و نهال فعالیت های مطلوبی دارد و تا سرانجام سال جاری 10محصول که به لحاظ امنیت غذایی کشور دارای اهمیت بالایی است معین و با نگاه به ماشین آلات مورد احتیاج بخش کشاورزی در 10سال آینده در داخل کشور فراوری گردد.

در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد از سهام شرکت کمباین سازی به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392 نیز آستان قدس رضوی با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75 درصد افزایش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29071

به "واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی مالیات پرداخت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی مالیات پرداخت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید