پرفروش ترین کتاب آلمان، رمان گمشده نازی ها

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، رمان منتشرشده در دوره حکومت نازی ها بر کشور آلمان بعد از 82 سال حالا تبدیل به پرفروش ترین کتاب بازار کتاب این کشور شده است. این رمان با عنوان مسافر نوشته اولریچ الکساندر بوسویچ داستان زندگی تاجری یهودی را روایت می نماید که در دوره نازی ها سعی می نماید با قطار از کشور فرار کند و در کشورهای مختلف اروپایی سفر می نماید. این رمان اولین بار در سال 1939 در کشور بریتانیا منتشر شد که چندان با استقبال روبرو نشد ؛ ولی حالا نسخه زبان آلمانی آن با استقبال زیاد مردم این کشور روبرو شده است.

پرفروش ترین کتاب آلمان، رمان گمشده نازی ها

بعد از تصویب قانون نژادپرستانه نورنبرگ توسط نازی ها بسیاری از یهودیان از این کشور اخراج شدند و نویسنده کتاب که در واقع به نظر می رسد داستان واقعی زندگی اش را در این کتاب نوشته است، به سوئد و نروژ و انگلیس سفر می نماید. بوسویچ از مادری پروتستان و پدری یهودی متولد شده بود و در آلمان نازی نمی توانست رمان خود را چاپ کند و به همین خاطر آن را برای اولین بار به زبان انگلیسی در بریتانیا منتشر کرد ولی آنجا با استقبال روبرو نشد.

بیش از هشت دهه بعد از انتشار نسخه انگلیسی حالا اولین نسخه آلمانی این رمان با عنوان مردی که قطار گرفت، به پرفروش ترین رمان ماه های گذشته این کشور تبدیل شده است. نویسنده رمان را دور از وطن اصلی خود نوشت؛ ولی تمام حوادث آن طوری نوشته شده که گویی در آلمان زندگی نموده است. رمان بوسویچ به 20 زبان زنده جهان ترجمه شده است و جالب اینجاست که در بریتانیا نیز در میان پرفروش های روزنامه تایمز قرار گرفته است.

نسخه انگلیسی این رمان سال ها در آرشیو دختر برادر نویسنده نگهداری می شد؛ ولی انتشار آن در بازار کتاب آلمان با استقبال عجیبی روبرو شده است. به نظر می رسد این رمان گمشده و شاید فراموش شده نازی ها تاریخچه شفاهی از رویدادهای گذشته کشور آلمان باشد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87036

به "پرفروش ترین کتاب آلمان، رمان گمشده نازی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین کتاب آلمان، رمان گمشده نازی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید