پلیس شیلی علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد

به گزارش مهسان بلاگ، پلیس شیلی از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در سانتیاگو، پایتخت این کشور استفاده کرد.

پلیس شیلی علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدها تن از معترضان در شیلی در میدان پلازا ایتالیا در مرکز پایتخت این کشور تجمع کردند و بسیاری از آنها ماسک یا دستگاه تنفس مصنوعی به صورت داشتند.

این راهپیمایی با وجود استفاده پلیس شیلی از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان که به اعتراضات خود ادامه می دادند، صلح آمیز برگزار گردید. جوانهای شیلی در جریان این اعتراضات می رقصیدند و بر طبل می کوبیدند.

هم چنین در نزدیکی میدان پلازاایتالیا معترضان اقدام به سوزاندن آشغال و شاخه های درخت کردند، به طوریکه دود سیاهی سراسر منطقه را فرا گرفت.

خبرنگاران گزارش دادند، در راستا منتهی به این میدان افرادی حضور داشتند که تجهیزاتی برای در امان ماندن از گاز اشک آور می فروختند که شامل آب و آب لیمو بود.

راهپیمایی ها در شیلی که از اکتبر شروع شده در نتیجه افزایش هزینه های مربوط به حمل و نقل است و در نهایت، این اعتراضات به راهپیمایی های گسترده تر به سیاست های اجتماعی و مالی و در نهایت به ناآرامی های سراسری در این کشور منجر شده است.

این شرایط ناآرام باعث لغو نشست اپک و نشست اقلیمی COP25 شد که قرار بود در سانتیاگو برگزار گردد.

در همین حال، رئیس بخش حقوق بشر دادستان عمومی شیلی گفت، دادستان ها در شیلی در حال آنالیز بیش از 1000 مورد سوءاستفاده شامل شکنجه و خشونت های جنسی از سوی نیروهای امنیتی در جریان چند هفته اعتراضات ضد دولتی در این کشور هستند. بیش از 1000 اتهام اینچنینی گزارش شده و هنوز دادستان ها در حال آنالیز موارد بیشتر هستند.

این مقام دولت شیلی همچنین ادامه داد: احتمال گزارش بیشتر موارد سوءاستفاده در نتیجه این شدیدترین سرکوب پلیس از زمان سرانجام دیکتاتوری نظامی آگوستو پینوشه در 1990 وجود دارد. ما سخت کوشش می کنیم تا قربانیان بتوانند شکایت های خود را اعلام نمایند.

این گزارش در حالی از سوی بخش حقوق بشری دادستان عمومی شیلی منتشر شده که پلیس این کشور می گوید در رسیدگی به اعتراضات بر اساس پروتکل ها عمل نموده و برای کنترل شورش ها کاملا و به صورت مناسب آموزش دیده است.

ماریو روزاس، رئیس پلیس شیلی به افسران ضد شورش خود دستور داده که لباس هایی دارای دوربین به تن نمایند و اخیرا هم گفته بود، متخصصان حقوق بشری در جریان اعتراضات مستقر می شوند.

همچنین جامعه چشم پزشکی شیلی گزارش کرد 225 مورد ترومای چشمی در بازه زمانی 19 اکتبر تا 10 نوامبر در جریان اعتراضات گزارش شده و گفته که این تعداد ممکن است بیشتر هم گردد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،رئیس جمهوری شیلی به جنایت علیه بشریت متهم شد

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27028

به "پلیس شیلی علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس شیلی علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید