پیشنهاد شورای ارزیابی موسیقی فجر برای تغییر آئین نامه جشنواره

به گزارش مهسان بلاگ، شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، پیشنهاد های خود را برای تغییر آیین نامه جشنواره، ارائه کرد.

پیشنهاد شورای ارزیابی موسیقی فجر برای تغییر آئین نامه جشنواره

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، پیشنهاد های خود را برای تغییر آیین نامه جشنواره، ارائه کرد.

در جلسه شورای ارزیابی جشنواره، اعضای شورا پیشنهاد هایی درباره تغییر مواردی در آیین نامه را مطرح کرند.

براساس آیین نامه جشنواره موسیقی فجر، برحسب ضرورت و یا پیشنهاد شورای ارزیابی جشنواره، تغییر آیین نامه می تواند انجام شود.

پیشنهاد های شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه می شود تا پس از آنالیز به وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارسال شود.

شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره موسیقی فجر با ترکیب کننده معاون امور هنری، مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، کننده مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، کننده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی و سه کننده از بین اهالی موسیقی به انتخاب معاون امور هنری تشکیل می شود و وظیفه نظارت بر جشنواره و عملکرد گردانندگان آن را بر عهده دارد.

****************

نشست دیگر از مجموعه الف در حوزه موسیقی نوگرایانه برگزار می شود

موسیقی معاصر و کنش اجتماعی در آثار نُنُ

در ادامه مجموعه برنامه نشست های موسیقی نوگرایانه الف، نشستی با موضوع اجرا و نقد بعضی از آثار لویجی نُنُ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

در این ویژه برنامه که با عنوان موسیقی معاصر و کنش اجتماعی برگزار می شود؛ آثاری از لویجی نُنُ آهنگساز و فعال سیاسی ایتالیایی اجرا و نقد خواهد شد.

در این برنامه مازیار یونسی قطعه ای برای خواننده کنترتنور و چهار کانال الکترونیک را اجرا خواهد نمود و در ادامه سخنرانی خلاق (تاک) نوید قویدل با عنوان قصه شهر تصویر را ارائه می دهد؛ و در انتهای برنامه پنل گفتگو با حضور محسن میر مهدی، آهنگساز و استاد دانشگاه؛ آروین صداقت کیش، منتقد و پژوهشگر موسیقی و شاهو محمودی، جامعه شناس، به گفتگو در خصوص صندلی موسیقی معاصر و جامعه ایران از دوران مشروطه تا به حال را آنالیز خواهند کرد و آثار نُنُ را به عنوان نمونه ای شناخته شده از این نوع موسیقی تحلیل نموده و نسبت آن را با جریان های سیاسی هنری در جامعه اروپا دهه شصت و هفتاد را بیان خواهند کرد.

نشست های الف. در دومین سال خود بعد از این نیز برنامه ای با موضوع ساز پیانو خواهد داشت که به وسیله فراخوان آهنگسازی آثاری انتخاب و در برنامه اسفند ماه معرفی و اجرا خواهند شد.

نیما عطر کار روشن، شروین عباسی و علی مرادی از موسسین این مجموعه هستند که در سال آینده نیز برنامه ها را ادامه خواهند داد.

این برنامه 19 بهمن ماه شنبه ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود ورود برای عموم آزاد است و علاقمندان می باید به وسیله سایت مجموعه الف. اقدام به رزور کارت ورود در جلسه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34432

به "پیشنهاد شورای ارزیابی موسیقی فجر برای تغییر آئین نامه جشنواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد شورای ارزیابی موسیقی فجر برای تغییر آئین نامه جشنواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید