چالش بزرگ فوتبال ایران برای بازی در کانادا

به گزارش مهسان بلاگ، فدراسیون فوتبال که امیدوار بود بتواند با برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی آماده کند، حالا با چالش بزرگی برای تنها بازی تدارکاتی با تیم ملی کانادا روبرو شده است.

چالش بزرگ فوتبال ایران برای بازی در کانادا

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران که باید خود را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده کند هنوز در پیچ اول قرار گرفته است و به درستی معین نیست تا زمان رسیدن زمان جام جهانی این تیم ملاقات تدارکاتی مناسبی برگزار خواهد نمود یا نه.

در حالی که بیشتر کشورهای حاضر در قطر با برنامه ریزی دقیق و از پیش معین شده، ملاقاتهای تدارکاتی و حریفان خود را معین نموده اند، فدراسیون فوتبال ایران با بی ثباتی و خودزنی های داخلی برترین زمان ها را از دست داد اما در نهایت پیروز شد یک ملاقات تدارکاتی با کانادا را نهایی کند.

بر اساس توافق های اجرا شده تیم ملی ایران بامداد روز 16 خرداد در شهر ونکوور به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت. البته قرار بود در این سفر تیم ملی ایران با اکوادور هم ملاقات تدارکاتی دیگری را برگزار کند اما بنا بر دلایلی این بازی نهایی نشد.

در شرایطی که تیم ملی خود را آماده سفر به کانادا می نماید ابهاماتی در مورد برگزاری این بازی به وجود آمده است و به نظر می رسد ادامه این فرایند منجر به لغو این ملاقات خواهد شد. در این مورد گفته می گردد بعضی نهادها به شرکت واسطه این بازی ایراد وارد نموده اند و خواهان تغییر شرکت واسطه شده اند. از آن سوی بعضی نهادهای کانادایی نیز مخالفت خود را برای برگزاری این ملاقات اعلام نموده اند.

با این حال اظهارات امروز سه شنبه خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه بر ابهامات برگزاری ملاقات با کانادا بیش از پیش اضافه نمود و به نظر می رسد اتفاقاتی اتفاق افتاده است که این وزارتخانه هم نگران لغو این ملاقات است.

جدیدترین مطالب

10 شهر گران امریکای شمالی را بشناسید

کانادا در بین کشورهایی با بیشترین ابتلاء به آبله میمون

مصاف ایران و کانادا در لیگ ملت های 2022 والیبال

برای خرید خانه در کلگری و ادمونتون چند سال پس انداز لازم…

سعید خطیب زاده در نشست خبری صبح امروز سه شنبه خود در واکنش به پرسشی پیرامون اظهارات سیاسی بعضی از دولتمردان کانادایی در مورد ملاقات تدارکاتی تیم های ملی ایران و کانادا گفت: هماهنگی این ملاقات مستقلاً از سوی فدراسیون های فوتبال دو کشور، در چارچوب ملاقاتهای معمول تدارکاتی فوتبال اجرا شده و فدراسیون فوتبال کانادا در این خصوص اعلام نموده که مصمم است با جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سیاسی گروه های شناخته شده ضد ایران، این رویداد صرفاً ورزشی را میزبانی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: متاسفانه به نظر می رسد برخلاف ادعاهای نمایشی، ورزشی ترین امور هم بازیچه جهت گیری های حزبی و جبهه بندی های سیاسی در داخل کانادا شده است. موضع گیری ها و اظهارنظرهای منفی نخست وزیر کانادا و بعضی افراد دیگر، حاکی از تفوق نگاه صرف سیاسی و حزبی بر همه وجوه حکمرانی در کانادا بوده و به همین علت رفتار مقامات این کشور در علن به راحتی بازیچه گروه های مخالف و ایران ستیز می گردد.

وی توضیح داد: از دولت و فدراسیون کانادا انتظار می رود فارغ از جوسازی ها، در اساس منشور حرفه ای ورزش و اصول شناخته شده فیفا، برگزاری این ملاقات تدارکاتی و محبت آمیز را به دور از شائبه ها و انگیزه های سیاسی و نیز شانتاژهای تبلیغاتی مخالفین تعاملات غیرسیاسی میان مردم کشورها، تسهیل کند. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به ما اطمینان داده است کلیه توافقات لازم را با فدراسیون فوتبال کانادا در همین چارچوب انجام داده و در صورت نقض توافقات، مسئولیت تمامی عواقب آن بر دوش طرف کانادایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، با این اظهار نظر معین می گردد که برگزاری ملاقات با کانادا در بن بست قرار گرفته و معین نیست تیم ملی می تواند تنها ملاقات تدارکاتی اش را برگزار کند یا باید منتظر رایزنی های فدراسیون فوتبال با کشورهای دیگر باشد. هر چند که به نظر می رسد با وضعیتی که فدراسیون فوتبال دارد، حریف قدرتمند و به دردبخوری برای ملاقات تدارکاتی با تیم ملی مهیا نگردد.

همه این حدس ها در حالی صورت می گیرد که حمیرا اسدی مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال صبح امروز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگار مهر تاکید نمود که ملاقات تیم ملی برابر کانادا در زمان معین شده برگزار خواهد شد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109160

به "چالش بزرگ فوتبال ایران برای بازی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بزرگ فوتبال ایران برای بازی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید