چگونه از عفونت های قارچی پیشگیری کنیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، تقریبا همه شما قارچ ها را می شناسید، این موجودات میکروسکوپی چون خودشان قادر به تهیه غذا و ادامه زندگی نیستند مجبورند روی بدن موجودات زنده دیگر زندگی کنند و از غذای آماده آنها استفاده کنند. بنابراین قارچ ها روی گیاهان، بدن حیوانات و انسان زندگی می کنند.

چگونه از عفونت های قارچی پیشگیری کنیم؟

چگونه از عفونت های قارچی پیشگیری کنیم؟

نویسنده:دکتر حسین طباطبایی

تقریبا همه شما قارچ ها را می شناسید، این موجودات میکروسکوپی چون خودشان قادر به تهیه غذا و ادامه زندگی نیستند مجبورند روی بدن موجودات زنده دیگر زندگی کنند و از غذای آماده آنها استفاده کنند. بنابراین قارچ ها روی گیاهان، بدن حیوانات و انسان زندگی می کنند.

عمده جای زندگی آنها در بدن، پوست و مخاط ها (مخاط دهان، واژن و دستگاه گوارش) است. اگر شما به طور اتفاقی و یا عمدی در تماس با یک گیاه یا حیوان آلوده قرار بگیرید و یا در تماس مستقیم با انسان آلوده (روابط زن و شوهر و تماس پوستی) و یا حتی تماس غیرمستقیم باشید، آن قارچ به پوست شما منتقل می گردد. به طور مثال اگر یک حیوان مثل گربه یا سگ را در خانه نگه می دارید؛ چنین امکانی وجود دارد یا حتی در نوع تماس غیرمستقیم انسان به انسان برترین مثال وقتی است که در تماس با وسایل آلوده ای مثل دمپایی یا حوله استخر دیگری می باشید. اتفاقا استخرها چون محیطی مرطوب دارند، برای رشد قارچ ها بسیار مطلوب هستند. شما می توانید برای پیشگیری از عفونت های قارچی پوست، از پوشیدن دمپایی دیگران پرهیز کنید. مسائل قارچی پوست به سهولت قابل تشخیص و درمان هستند. اما اگر قارچ ها وارد مخاط بدن شوند، می توانند به احشای درونی رفته و مسائل عدیده ای ایجاد کنند. برای پیشگیری از مسائل قارچی پوست توصیه ای به جوان ها دارم؛ به خصوص آنهایی که اهل ورزش اند و در این هوای گرم بدن شان پرعرق می گردد. شاید لکه های قهوه ای، صورتی و یا تیره و روشن را روی سینه، زیر بغل و یا کشاله ران و شکم خود و خلاصه جایی که پرعرق است دیده اید. این نوعی قارچ چند رنگ است و ابتلای به آن (قارچ جوانان) به استعداد ذاتی شما ربط دارد نه به رعایت بهداشت. اما اگر بهداشت بدی داشته باشید و دیر به حمام بروید، رشد آنها سریع تر می گردد و با فعالیت دچار خارش آزاردهنده خواهید شد. رهایی از آن ساده است و باید هر بار که فعالیت دارید و عرق می کنید دوش بگیرید و با صابون معمولی به طور کامل خودتان را بشویید و بعد از استحمام، خوب خود را خشک کنید به خصوص نواحی چین ها مانند لای انگشتان دست و پا، زیربغل و کشاله ران، اگر مشکل تان حل نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید تا دارو درمانی آغاز گردد. داروهای متنوعی آمده که صد در صد بهبودی را تضمین می نماید. قارچ های مفید و بی آزار هم در محیط مساعد مرطوب به آرامی به نوع بیماری زا مبدل می شوند. پوست دور ناخن خانم خانه داری که دستش همواره در آب است متورم شده و دردناک می گردد و در اثر فشار دادن آن ترشحاتی بیرون می آید که همان قارچ مونیلیا است. یکی از دلیل های ترشحات واژن خانم ها و خارش، قارچ مونیلیاست. آیا در انگشت حلقه ازدواج تان خارش و ترک خوردگی سفید را دیده اید، این قارچ مونیلیاست. بین دفاع بدن و رشد قارچ ها ارتباط مستقیم وجود دارد. اگر بدن تان به هر دلیلی ضعیف گردد قارچ های خفته بیدار می شوند و خودنمایی می کنند. استرس زیاد هم شما را مستعد عفونت قارچی می نماید. با مصرف مواد غذایی سالم و رعایت نکات بهداشتی و اصلاح شیوه زندگی به قارچ ها اجازه رشد و نمو ندهید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 96217

به "چگونه از عفونت های قارچی پیشگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از عفونت های قارچی پیشگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید