کلمات به جای گل ها

به گزارش مهسان بلاگ، لیگ ایران احتمالاً تنها لیگ دنیا است که در آن هر 16 تیم عقیده دارند از برنامه ریزی و داوری ها زیان دیده اند. این یعنی همه ضرر نموده اند اما کسی سود نبرده است. آیا عجیب تر از این امکان دارد؟

کلمات به جای گل ها

به گزارش خبرنگاران، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تا اینجای کار اگر قرار باشد لیگ هجدهم فوتبال را فقط با یک ویژگی به یاد بسپاریم، باید به آتش تند بیانیه نویسی و جنجال طلبی باشگاه ها اشاره کنیم. اگرچه مظلوم نمایی و اعمال فشار در فوتبال ایران به هیچ وجه اتفاق جدیدی نیست، اما آنچه سال جاری اتفاق افتاده در نوع خودش بی نظیر است. در حقیقت روزی نیست که مدیران یک یا چند باشگاه با انتشار بیانیه ها و نامه های سرگشاده به شرایط موجود در لیگ اعتراض نکنند و به دنبال بهبود فضا به سود خودشان نباشند. دیروز هم اتفاقات مشابه این تکرار شد. ابتدا باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای عجیب در خصوص بازی روز آدینه با تراکتورسازی هشدار داد و سپس مدیرعامل ذوب آهن در صفحه شخصی اش یک متن بلند بالا، مملو از طعنه و کنایه خطاب به کمیته داوران منتشر کرد. لیگ ایران احتمالاً تنها لیگ دنیا است که در آن هر 16 تیم عقیده دارند از برنامه ریزی و داوری ها زیان دیده اند. این یعنی همه ضرر نموده اند، اما کسی سود نبرده است. آیا عجیب تر از این امکان دارد؟

الگوی سپاهان پیش روی استقلال

روز آدینه در یک بازی مهم و شاید سرنوشت ساز، استقلال در تبریز میهمان تراکتورسازی خواهد بود. به همین دلیل سایت رسمی باشگاه استقلال صبح دیروز با بیانیه اش همه را شوکه کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتظار دارد به هیچ وجه تحت تأثیر جوسازی ها و اتفاقات اخیر قرار نگیرند و همچنین نظارت خاصی از جنبه های گوناگون روی این دیدار داشته باشند. به نظر می رسد در این مورد الگوی سپاهان پیش روی استقلالی ها بوده است. در نیم فصل اول پیش از بازی استقلال و سپاهان در استادیوم آزادی، مسؤولان باشگاه اصفهانی بیانیه بسیار عجیبی منتشر کردند که فضا را کاملاً به هم ریخت. لب کلام آن بیانیه این بود که چون پرسپولیس در آسیا نتایج خوبی گرفته، ممکن است اراده ای خاص به دنبال بالا کشیدن استقلال و برقراری توازن بین سرخابی های پایتخت باشد و ما از این موضوع نگرانیم!

در نهایت اما اتفاقی که رخ داد این بود که یک پنالتی استقلال در آن بازی دیده نشد و سپاهان به لطف همین اشتباه مهم داوری برنده از زمین بیرون آمد. حالا هم شاید استقلالی ها می خواهند همان بلا را سر تراکتور بیاورند و کادر داوری بازی آدینه را تحت فشار قرار بدهند. بیانیه استقلال اما واکنش های منفی زیادی به همراه داشت؛ از جمله از سوی فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران که دیروز گفت: با این نوع بیانیه نویسی ها باید برخورد گردد. این چه فوتبالی است؟ چرا بازیکنان توجیه نمی شوند؟ چرا بعضی ها به کلاس توجیهی نیامدند؟ آیا تیم ملی برای این همه اعتراض درس عبرت نشد؟ همزمان اما بعضی منابع خبری مدعی شده اند کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم به مدیران استقلال و تراکتورسازی هشدار داده از جنجال بپرهیزند. به هر تقدیر آن چه مسلم است این که روز آدینه هر اتفاقی در بازی رخ بدهد، بلافاصله به خاطر این بیانیه نویسی ها شاهد یک فضای ملتهب دیگر خواهیم بود؛ پرونده ای جدید بعد از غائله مسابقه پرسپولیس و فولاد!

کار کمتر، حرف بیشتر

آنچه اما در حاشیه این بیانیه نویسی ها آزاردهنده تر به نظر می رسد این است که پرحرفی و مطالبه گری باشگاه ها با کم کاری آنها در زمین مسابقه مقارن شده است. دیروز سایت نود در گزارشی به این موضوع جالب اشاره نموده که لیگ هجدهم از حیث تعداد گل، تا اینجا بین همه فصل های 16 تیمی لیگ برتر بدترین آمار را داشته است. در این گزارش می خوانیم: لیگ هجدهم تاکنون 264 گل در برداشته که مدت زمان رسیدن به این آمار گلزنی بیش از حد انتظار بوده است. در واقع زمان (تعداد هفته ها و بازی های صورت گرفته) مورد احتیاج تا رسیدن به آمار 264 گل زده در بازی های این فصل لیگ برتر به اندازه ای بود که رکورد طولانی ترین انتظار در تاریخ لیگ برتر در این دوره به ثبت رسید. آمار 264 گل زده در لیگ سال جاری در هفته هفدهم و با انجام 133 بازی به ثبت رسید که این آمار دقیقاً با آمار ثبت شده برای لیگ برتر پانزدهم یکسان است. این در حالی است که در ادوار پنجم، ششم، سیزدهم، چهاردهم، شانزدهم و هفدهم آمار گلزنی مورد نظر در هفته شانزدهم بازی ها تثبیت شد. بهترین آمار هم در این زمینه مربوط به لیگ ششم است که در هفته پانزدهم از حد نصاب 264 گل عبور کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5474

به "کلمات به جای گل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلمات به جای گل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید